Καλά νέα (19/5) από Τσιόδρα: Κανένας θάνατος, τέσσερα νέα κρούσματα - Τι είπε για τα σχολεία (vids)
Ο Σωτήρης Τσιόδρας ανακοίνωσε σήμερα (19/5) τέσσερα νέα κρούσματα και κανένα θάνατο.
Ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Σωτήρης Τσιόδρας στη σημερινή του ενημέρωση για την πανδημία ανακοίνωσε πως υπάρχουν 4 νέα κρούσματα κορονοϊού στην Ελλάδα και συνολικά 2.840.
Αναλυτικά τόνισε:
«Ανακοινώνονται 4 νέα κρούσματα του κορονοϊού στη χώρα μας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 2.840, εκ των οποίων το 55.1% αφορά άνδρες. Από αυτά, 616 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1475 (52%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. Είκοσι-δύο συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι.
Η διάμεση ηλικία τους είναι 73 ετών. Εννιά είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 95.5% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. Ενενήντα πέντε ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.
Τέλος, σήμερα δεν έχουμε κανένα καταγεγραμμένο θάνατο. Συνολικά οι θάνατοι στη χώρα είναι 165. Οι 47 ήταν γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 75 έτη και το 94% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Έχουν συνολικά ελεγχθεί 136.001 κλινικά δείγματα».
Για το άνοιγμα των σχολείων ο κ. Τσιόδρας είπε:
« Υπήρξε κάποιο επιδημιολογικό όφελος στο λουκέτο. Πολλές χώρες της ΕΕ ξεκίνησαν την επιστροφή των παιδιών. Σε κάποιες χώρες τα σχολεία δεν έκλεισαν ποτέ. Πρόσφατες δημοσκοπήσεις δείχνουν την αγωνία των ανθρώπων. Πολλοί γονείς δεν θέλουν να τα στείλουν στο σχολείο. Από την άλλη, κάποιοι γονείς δεν μπορούν να υποστηρίξουν την διδασκαλία από το σπίτι» , τόνισε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας.
Και συνέχισε: «Ενώ υπάρχουν επιχειρήματα για επιστροφή στο σχολείο, πολλοί λένε πως η επιστήμη δεν έχει φτάσει στο επίπεδο για 100% ασφάλεια. Τώρα δεν υπάρχουν δεδομένα πως τα παιδιά είναι 100% ασφαλές να επιστρέψουν στα σχολεία. Δείχνουν ότι τα παιδιά δεν διατρέχουν άμεσο κίνδυνο. Υπάρχουν όμως και παιδιά που θα περάσουν βαριά τη νόσο και παιδιά που περνούν το σπάνια φλεγμονώδες σύνδρομο. Το συμπέρασμα δεν είναι πως δεν συμβαίνουν αυτά, αλλά ότι συμβαίνουν πολύ σπάνια. Να μη μένουμε όμως σε αυτά τα σπάνια ευρήματα.
Ο ιός αυτός αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερο τρόπο, αλλά δεν μπορεί να σταματήσει τη ζωή.
Οι λόγοι υπέρ του επιχειρήματος για επιστροφή στα σχολεία
Πρώτον, υπάρχει ανισότητα στην εκπαίδευση για παιδιά που δεν έχουν μεγάλη οικονομική δυνατότητα.
Δεύτερον, υπάρχει κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική γνώση. Πολλά παιδιά δεν παρακολουθούσαν στο εξωτερικό ολοκληρωτικά την εκπαίδευση.
Τρίτον, αναγνωρίζονται περισσότερες επιπτώσεις στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Ας μην υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.
Τέταρτον, υπάρχουν οικονομικοί λόγοι. Το κόστος της μη παρακολούθησης θα είναι πάντα υψηλότερο για ένα παιδί που ζει σε ένα περιβάλλον με προβλήματα.
Τέλος, είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι, σε απομόνωση, θα είναι ασφαλέστερο. Αν όμως βγαίνει να παίζει στη γειτονιά, τότε εκτίθεται σε κίνδυνο. Οριζόντιες αποφάσεις είναι δύσκολο να λαμβάνονται.
Το άνοιγμα των σχολείων για τα μικρά παιδιά παραμένει ένα σύνθετο δίλημμα. Υπάρχουν αρκετά υπέρ και κάποιοι ενδοιασμοί. Από την άλλη η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει η καταλληλότερη για να επιστρέψουν τα περισσότερα παιδιά, υπό προϋποθέσεις, στην κανονικότητα που τους στερήσαμε. Κατά τη γνώμη μου τα οφέλη είναι περισσότερα από τους κινδύνους. Κι όσο περνά ο καιρός, το κοινωνικό κόστος του να κρατά κανείς σχολεία κλειστά θα μεγενθύνεται. Μπορούν να επιστρέψουν στα δημοτικά τα παιδιά μας με κανόνες υγιεινής. Με απόσταση, προσαρμοσμένα στην λειτουργία του σχολείου. Στην ασφάλεια των παιδιών και των εργαζομένων.