Μετρό: Πότε φτάνει στον Πειραιά - Τι γίνεται με τη γραμμή 4, Πετρούπολη-Λυκόβρυση σε σχήμα U
Μετά την επικείμενη παράδοση των επεκτάσεων του Μετρό Πειραιά σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια, επόμενοι... σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο. Οι εξελίξεις στη γραμμή 4, Πετρούπολη-Λυκόβρυση σε σχήμα U
Τον Ιούλιο εκτιμάται η παράδοση των επεκτάσεων του Μετρό Πειραιά σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια οπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. Πρόκειται για τους 3 πρώτους από τους 6 σταθμούς της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά.
«Μέχρι τον Ιούλιο θα είναι έτοιμοι και λειτουργικοί οι τρεις πρώτοι σταθμοί του Μετρό. Δηλαδή, η Αγία Βαρβάρα, ο Κορυδαλλός και η Νίκαια, για να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι πολίτες σε αυτές τις πυκνοκατοικημένες περιοχές», δήλωσε ο κ. Καραγιάννης.
Όπως αναφέρει το metaforespress.gr, σύμφωνα με εκτιμήσεις, το σύνολο της επέκτασης έως το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά δύναται να ολοκληρωθεί το 2022.
Στα οφέλη του έργου υπολογίζεται η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως, με 115 χιλ. πολίτες να εξυπηρετούνται στη ζώνη επιρροής των σταθμών και τη διαδρομή λιμάνι – αεροδρόμιο να φθάνει τα 55 λεπτά.
Σχέδιο Μπακογιάννη για την Αθήνα: Ανάπλαση πεζοδρομίων-Ποιες κεντρικές οδοί χάνουν τις μισές λωρίδες
Oι έξι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά
Αγία Βαρβάρα | Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα) |
Κορυδαλλός | Πλατεία Ελευθερίας |
Νίκαια | Πλατεία Ελ. Βενιζέλου |
Μανιάτικα | Αιτωλικού & Μαυρομιχάλη |
Πειραιάς | Λιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ). |
Δημοτικό Θέατρο | Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου |
Η γραμμή - 4
Όσον αφορά τη γραμμή - 4 του Μετρό, σύμφωνα με το ypodomes.com, η απόφαση του ΣτΕ στο διαγωνισμό της κύριας γραμμής, έχει φέρει στο παρά πέντε την ολοκλήρωση του, αυτό όμως τελικά θα εξαρτηθεί από τις προθέσεις των δύο φιναλίστ κοινοπραξιών (ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA -ALSTOM TRANSPORT S.A. και ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA). Θα προχωρήσουν περαιτέρω για την εκδίκαση της κύριας προσφυγής πράγμα που θα σημάνει μία επιπλέον αναμονή της τάξεως του ενός έτους ή θα κάνουν πίσω για να προχωρήσει ο διαγωνισμός στο άνοιγμα των προσφορών και την ανάδειξη αναδόχου;
Σε σχήμα U
Η Γραμμή 4 του Μετρό, στην δημοπρατημένη μορφή της, θα έχει σχήμα U. Θα συνδέει την Πετρούπολη με την Λυκόβρυση, διερχόμενη από το κέντρο της Αθήνας. Με την πλήρη ανάπτυξή της, θα ακολουθεί την διαδρομή Πετρούπολη - Περισσός - Γαλάτσι - Κυψέλη - Ακαδημία - Ευαγγελισμός - Καισαριανή - Ζωγράφου - Γουδή - Λεωφόρος Κηφισίας - Μαρούσι - Πεύκη - Εθνική Οδός, με τον κλάδο Ευαγγελισμός - Άνω Ηλιούπολη. Το έργο υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το 2030.
Το πρώτο στάδιο καλύπτει τη διαδρομή από το Άλσος Βεΐκου έως το Γουδή, με μήκος 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς. O προϋπολογισμός κατασκευής του έργου ανέρχεται στα 1.200 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα διαθέσει τα 800 εκατομμύρια. Το υπόλοιπο ποσό θα καταβληθεί από το ΕΣΠΑ και εθνικούς πόρους.