ΒΟΑΚ: Μπήκαν οι υπογραφές - Η ταυτότητα του έργου
Έπεσαν οι υπογραφές για την κατασκευή του μεγαλύτερου τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Οι υπογραφές, παρουσία του πρωθυπουργού, στη σύμβαση για την κατασκευή του μεγαλύτερου τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, το οποίο θα συνδέει το Ηράκλειο με τα Χανιά, αλλάζουν ταχύτητα στην υλοποίηση ενός από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ελλάδα.
«Επέμεινα ιδιαίτερα στον Υπουργό και στον παραχωρησιούχο να υπογράψουμε τη σύμβαση παραχώρησης την 9η Μαΐου, για τον λόγο ότι η 9η Μαΐου είναι η Ημέρα της Ευρώπης. Θέλω να θυμόμαστε πάντα ότι όλα τα μεγάλα έργα τα οποία δρομολογούμε, είτε γίνονται στην Κρήτη είτε στην ηπειρωτική Ελλάδα, έχουν και μία σημαντική ευρωπαϊκή συμμετοχή. Και νομίζω ότι αυτό έχει μία ξεχωριστή αξία να το θυμόμαστε, καθώς βρισκόμαστε στον Μάιο του 2025 και πλησιάζουμε προς την επέτειο δραματικών στιγμών του 2015, όταν η χώρα έφτασε πολύ κοντά στο να βρεθεί έξω από την Ευρώπη», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός.
Ολυμπιακός: Ο Πασχαλάκης, ο τελικός με ΟΦΗ και ο Παναθηναϊκός
Το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά είναι το μεγαλύτερο από τα τρία τμήματα της ενιαίας χάραξης του ΒΟΑΚ, ο οποίος στην τελική ανάπτυξή του θα συνδέει το δυτικό με το ανατολικό άκρο της Κρήτης, αναβαθμίζοντας δραστικά την ασφάλεια των οδικών μεταφορών και διευκολύνοντας τις μετακινήσεις και τις μεταφορές.
Η ταυτότητα του έργου
Το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά θα έχει μήκος περίπου 157 χιλιομέτρων με συνοδό παράπλευρο οδικό δίκτυο. Ο νέος δρόμος θα περιλαμβάνει 43 κόμβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες. Το έργο για τον άξονα Ηράκλειο – Χανιά αναμένεται να ολοκληρωθεί σε βάθος πενταετίας.
«Ας αναλογιστούμε την πρόοδο που έχουμε κάνει από το 2015 συνολικά ως χώρα, ας πάρουμε ικανοποίηση από το γεγονός ότι σήμερα η Ελλάδα ως προς τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών είναι παράδειγμα προς μίμηση. Ας σκεφτούμε ότι όσο καλύτερα πηγαίνουν τα δημόσια οικονομικά τόσο θα μπορούμε να επιστρέφουμε αυτό το πλεόνασμα της αναπτυξιακής πορείας προς τους πολίτες», είπε ο Κυρ. Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός προανήγγειλε ότι οι μελέτες στο τμήμα Παχιά Άμμος-Σητεία του ΒΟΑΚ θα προχωρήσουν άμεσα.
Στο πλαίσιο της περιοδείας του στο Ηράκλειο, ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε τα Πεζά. Άναψε ένα κερί στην εκκλησία του χωριού και συνομίλησε με κατοίκους, οι οποίοι του προσέφεραν τοπικά προϊόντα.
Ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε και το φράγμα της Πλακιώτισσας, στη Μεσαρά, το οποίο ολοκληρώθηκε, στο πλαίσιο μίας ευρύτερης στρατηγικής για τη διαχείριση των υδάτων του νησιού.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως δρομολογείται ολιστική μελέτη διαχείρισης των υδάτων της Κρήτης.
«Το έργο αυτό ξεκίνησε το 2007 και χαίρομαι πολύ που επί ημερών μας το κυρίως φράγμα ολοκληρώθηκε και έχουμε πια και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για να προχωρήσουμε άμεσα στη δημοπράτηση των δικτύων, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αρδεύσουμε περί τα 30.000 στρέμματα παραγωγικής κρητικής γης», δήλωσε.
Όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, 5.000 φοιτητές που θα επιλέξουν την Κρήτη ως τον τόπο για να σπουδάσουν, θα έχουν πρόσβαση στις σύγχρονες φοιτητικές εστίες που θα χτιστούν στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο.
O «αυτοκινητόδρομος του τρόμου» – Αυτοψία του ΕΡΤNews στον ΒΟΑΚ
Ο ΒΟΑΚ χαρακτηρίζεται «αυτοκινητόδρομος του τρόμου» από τους πιο επικίνδυνους της χώρας, με εκατοντάδες νεκρούς σε τροχαία δυστυχήματα. Χαρακτηριστικά στο ύψος του Καβρού Αποκόρωνα, τουρίστες και ντόπιοι είναι υποχρεωμένοι να διασχίζουν κάθετα τον αυτοκινητόδρομο, χωρίς διαβάσεις ή φανάρια, όπως κατέγραψε η κάμερα της ΕΡΤ.
Συγκεκριμένα, κάτοικοι και τουρίστες στον Αποκόρωνα Χανίων, προσπαθούν να διασχίσουν τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης με κίνδυνο της ζωής τους. «Αίσχος… δεν ξέρεις τί να κάνεις, να πας από εδώ, να πας από εκεί», λέει κάτοικος.
Στον κόμβο του Καβρού, δεν υπάρχουν διαβάσεις ούτε φωτεινοί σηματοδότες για τους πεζούς που θέλουν να προσεγγίσουν την παραλία ή τα ξενοδοχεία και τα μαγαζιά της περιοχής.
Στον Αποκόρωνα Χανίων, ο αυτοκινητόδρομος που σχεδιάστηκε τη δεκαετία του ‘60 διαθέτει απειροελάχιστες αερογέφυρες και σήραγγες. Και βέβαια δεν υπάρχει διαχωριστική νησίδα, ούτε ειδικές σημάνσεις για τα διερχόμενα αυτοκίνητα.
«Αυτό το σημείο του ΒΟΑΚ είναι το πιο επικίνδυνο στο νησί. Θα κατασκευαστούν δύο υπέργειες διαβάσεις και μία υπόγεια με το έργο που υλοποιείται τώρα κι ευελπιστούμε ότι και με το έργο που υπογράφεται σήμερα από τον Πρωθυπουργό στο Ηράκλειο, μετατοπίζεται ο ΒΟΑΚ ένα χλμ.», τονίζει ο αντιδήμαρχος Αποκόρωνα, Γ. Αποστολάκης.
Πηγή: ertnews.gr