Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές για τις θερινές εκπτώσεις

Σήκωσε αυλαία η φετινή περίοδος θερινών εκπτώσεων, οι οποίες θα διαρκέσουν έως το Σάββατο 31 Αυγούστου.    

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές για τις θερινές εκπτώσεις

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο των εκπτώσεων, τα καταστήματα μπορούν, προαιρετικά, να είναι ανοιχτά και την Κυριακή 14 Ιουλίου.

Οι έμποροι προσδοκούν τόνωση των πωλήσεων και αύξηση του τζίρου τους, μετά το δύσκολο ξεκίνημα για το λιανεμπόριο στις αρχές του έτους και υπόσχονται γενναίες προσφορές στα προϊόντα τους κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου. Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές αναζητούν ευκαιρίες, ώστε να προχωρήσουν σε αγορές τις οποίες κατά τη διάρκεια του έτους και εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων ανέβαλαν, δίνοντας προτεραιότητα στις βασικές ανάγκες τους.

Σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττική και του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, «ο φετινός τριπλός στόχος είναι να ενισχυθεί την περίοδο των εκπτώσεων η καταναλωτική εμπιστοσύνη και το οικονομικό κλίμα στην αγορά, να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός μισή μονάδα και οι πωλήσεις του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου να ξεπεράσουν τον περυσινό τζίρο των περίπου 7 δισ. ευρώ».

«Είναι πολύ σημαντικό που ο πληθωρισμός στην Ελλάδα κινήθηκε πτωτικά τον Ιούνιο στο 2,4% και χαμηλότερα της ευρωζώνης, καθώς και η σταδιακή μείωση των τιμών στα τρόφιμα, γεγονός που δικαιολογεί μια αισιοδοξία για την κίνηση της καλοκαιρινής αγοράς» πρόσθεσε ο κ. Κορκίδης.

«Σε μία εποχή δύσκολη για τα καταστήματα, με την ακρίβεια να συρρικνώνει το διαθέσιμο εισόδημα και το τραπεζικό σύστημα κλειστό, οι καλοκαιρινές εκπτώσεις ευελπιστούμε ότι θα φέρουν έναν άνεμο αισιοδοξίας στην αγορά και θα δώσουν ανάσα στις δοκιμαζόμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει πολύ καλά ότι τούτη είναι η στιγμή στην οποία θα βρει επάρκεια προϊόντων και πολύ μεγάλες εκπτώσεις ώστε να καλύψει τις ανάγκες του, ενόψει και των καλοκαιρινών διακοπών» σημείωνε από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.

Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Οι καταναλωτές κατά τις αγορές τους πρέπει να γνωρίζουν πως, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Οι δύο τιμές, εξακολουθούν να αποτυπώνονται υποχρεωτικά βάσει και του Κώδικα Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ΥΑ 35935/13-4-2023) που ορίζει περί αναγραφής νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ 100 ευρώ». Παράλληλα, μπορεί συμπληρωματικά να χρησιμοποιείται ποσοστό π.χ. «20% έκπτωση».

Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη τροποποίηση στο ν. 2251/1994 (Α’ 191) προστίθεται άρθρο 9ι ως εξής: «Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο προμηθευτής για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο προμηθευτής κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο προμηθευτής στο χρονικό διάστημα που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά.

Αν η τιμή μειώνεται προοδευτικά κατά τη διάρκεια των εξήντα (60) ημερών, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών».

Αυτό σημαίνει ότι εάν οι έμποροι προβούν σε διαδοχική μείωση τιμών, μπορούν να κρατήσουν την αρχική διαγραφόμενη τιμή για έως 60 ημέρες.

ΠΗΓΗ: CNN



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110