Γαύδος: Στα όρια της απόγνωσης οι κάτοικοι - Αποκλεισμένο το νησί, οι προμήθειες εξαντλούνται

Μόλις ένα δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο με τις συνέπειες από την απομόνωση της Γαύδου να γίνονται μέρα με την ημέρα και πιο ορατές.

Γαύδος: Στα όρια της απόγνωσης οι κάτοικοι - Αποκλεισμένο το νησί, οι προμήθειες εξαντλούνται

Αποκλεισμένη είναι για περισσότερες από δεκαπέντε ημέρες η ακριτική Γαύδος, με τους κατοίκους και τους επισκέπτες να βρίσκονται στα όρια της απόγνωσης. Αν και το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ενέκρινε σε πρόσφατη συνεδρίασή του τη δρομολόγηση του Ε/Γ Ο/Γ πλοίου «Δασκαλογιάννης» της ΑΝΕΝΔΥΚ και όλα ήταν έτοιμα για την υπογραφή της σύμβασης και την έναρξη των δρομολογίων στη γραμμή Σφακιά-Γαύδος, η διοίκηση της εταιρείας απέστειλε φάκελο μη επαρκή ο οποίος δεν εγκρίθηκε. Σύμφωνα με πληροφορίες κλήθηκε να επικαιροποιήσει επίσημο έγγραφο που αποτελεί προϋπόθεση για την αδειοδότηση. Από τη στιγμή που ο φάκελος θα συμπληρωθεί και θα λάβει την πρώτη έγκριση, επόμενο βήμα είναι η αποστολή και έγκριση των δρομολογίων τα οποία σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ακτοπλοϊκής εταιρίας, θα γίνονται κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή.

Με δεδομένο ότι εντός της εβδομάδας θεωρείται δύσκολο να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες, το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να άρει έστω προσωρινά τον αποκλεισμό του ακριτικού νησιού, αναμένεται να δώσει την έγκρισή του για ένα έκτακτο δρομολόγιο το οποίο ενδεχομένως να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή.

Η λήξη των συμβάσεων με τα δύο πλοία της ΑΝΕΝΔΥΚ, το «Δασκαλογιάννης» στη γραμμή των Σφακίων και το «Σαμαριά» στη γραμμή της Παλαιόχωρας, έφερε τα πάνω κάτω στη ζωή κατοίκων και επισκεπτών. Μόλις ένα δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο με τις συνέπειες από την απομόνωση της Γαύδου να γίνονται μέρα με την ημέρα και πιο ορατές.

Οι προμήθειες σταδιακά εξαντλούνται, το ταχυδρομείο δεν έχει φτάσει, ο προγραμματισμός όλων βρίσκεται στον αέρα και η καθημερινότητα γίνεται ακόμα πιο αβέβαιη. Ραντεβού ακριτών με γιατρούς στα Χανιά αλλά και μετακινήσεις προς την Κρήτη για προσωπικούς, οικογενειακούς ή επαγγελματικούς λόγους ακυρώνονται και την ίδια στιγμή το μέλλον της ακτοπλοϊκής σύνδεσης είναι αμφίβολο.

Η άγονη γραμμή εξυπηρετείται επί δεκαετίες από την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρία Νοτιοδυτικής Κρήτης, που είναι και η μοναδική που δραστηριοποιείται στην περιοχή καλύπτοντας ταυτόχρονα τις τουριστικές και κοινωνικές ανάγκες της Αγίας Ρουμέλης, του Λουτρού, της Σούγιας, της Παλαιόχωρας και της Χώρας Σφακίων.

Ο χειμώνας πάντως προβλέπεται δύσκολος για τους ακρίτες. Ακόμη κι όταν αρχίσουν τα δρομολόγια προς Κρήτη, θα αφορούν μόνο στη γραμμή των Σφακίων και όχι προς την Παλαιόχωρα, από την οποία γίνεται κατά κανόνα η τροφοδοσία νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Τα δεδομένα αναμένεται να επανεξεταστούν τον Ιανουάριο, με τη δημοτική αρχή και την τοπική κοινωνία να ζητούν επανέναρξη των δρομολογίων και στη γραμμή της Παλαιόχωρας και σε κάθε περίπτωση διασφάλιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Γαύδου.

Πηγή: neakriti.gr