Πρώτο θέμα στα διεθνή ΜΜΕ οι φωτιές στην Ελλάδα

Ο βρετανικός Τύπος έχει εστιάσει στις φωτιές που πλήττουν το νησί της Ρόδου και της Κέρκυρας.

Συνεχίζεται η μεγάλη πυρκαγιά στη Ρόδο, που καίει ανεξέλεγκτα για 7η συνεχόμενη ημέρα, με ένα μεγάλο τμήμα του νησιού να έχει καταστραφεί, με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης να έχουν στραμμένο το ενδιαφέρον τους στις εξελίξεις από το μέτωπο της φωτιάς, αλλά και από τη διαδικασία εκκένωσης χιλιάδων τουριστών που βρίσκονται στο νησί.

Ο βρετανικός τύπος εστιάζει στο νησί της Ρόδου και της Κέρκυρας όπου παραθερίζουν χιλιάδες Βρετανοί, με το BBC να φιλοξενεί μαρτυρίες εγκλωβισμένων Βρετανών από τη Ρόδο.

Η βρετανική εφημερίδα The Guardian, περιέγραψε επίσης την εμπειρία χιλιάδων Βρετανών τουριστών από το νησί της Ρόδου, οι οποίοι δήλωσαν πως "βίωσαν έναν ζωντανό εφιάλτη".

Η Daily Mail σε ανάρτησή της στο Twitter να δείχνει με εικόνες πως ήταν το νησί πριν και μετά την πυρκαγιά που έχει κάψει τεράστιες δασικές εκτάσεις και ξενοδοχεία.

"Κάλυπταν τις δραματικές μαρτυρίες διασωθέντων και παρουσίαζαν τη μεγάλη βοήθεια που τους προσέφερε ο κόσμος και οι τοπικές αρχές στην Ρόδο" ανέφερε.

Στα ρεπορτάζ του βρετανικού Τύπου γίνεται αναφορά στην έλλειψη βοήθειας από τα τουριστικά πρακτορεία και την Πρεσβεία το πρώτο εικοσιτετράωρο από την έναρξη της φωτιάς στη Ρόδο.

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters μεταδίδει εικόνες από το αεροδρόμιο της Ρόδου όπου χιλιάδες τουρίστες περιμένουν την πτήση της επιστροφής στην πατρίδα τους.

Να σημειωθεί ότι λίγο μετά τη μία τα ξημερώματα της Δευτέρας έφθασε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το τελευταίο αεροπλάνο που μετέφερε τουρίστες από τη Ρόδο.

Μαρτυρίες τουριστών - "Δεν είχαμε καμία οδηγία"

Ταυτόχρονα, από το Σάββατο (22/7), υπολογίζεται ότι σχεδόν 8.000 τουρίστες που διέμεναν σε ξενοδοχεία της περιοχής, τα εγκατέλειψαν μετά από εντολές των αρχών και μεταφέρθηκαν σε κοινόχρηστες δημοτικές υποδομές, όπως γήπεδα, αλλά και σε συνεδριακούς χώρους μεγάλων ξενοδοχείων στην πόλη.

Τουρίστες και τουρίστριες μίλησαν για την εμπειρία τους στα διεθνή μέσα ενημέρωσης, και απ' ότι φαίνεται οι περισσότεροι ένιωσαν "αβοήθητοι" και "χωρίς ακριβή καθοδήγηση".

Η Amy Leyden, μια Βρετανίδα τουρίστρια στη Ρόδο, που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το ξενοδοχείο της δήλωσε στο Sky News ήταν μία "πολύ τρομακτική εμπειρία". "Έχουμε μαζί μας και την 11χρονη κόρη μας και περπατούσαμε στο δρόμο στις 2 τα ξημερώματα και η φωτιά μας πρόλαβε".

Ο Cedric Guisset, ένας Βέλγος τουρίστας, έφυγε το Σάββατο (22/7) από το ξενοδοχείο όπου διέμενε, χωρίς να ξέρει πού να πάει.

"Είπαμε στο ξενοδοχείο για τα μηνύματα που λάβαμε στα τηλέφωνά μας να εκκενώσουμε την περιοχή, αλλά δεν το γνώριζαν καν", δήλωσε στον δημόσιο ραδιοφωνικό σταθμό RTBF. "Πραγματικά πήραμε μόνο τις ταυτότητές μας, νερό και κάτι για να καλύψουμε το πρόσωπο και το κεφάλι μας", ανέφερε.

Η 46χρονη Nicola McCullen από το Kilmarnock, κοιμήθηκε στο δρόμο, αφού έφτασε αργά το βράδυ του Σαββάτου (22/7) στο νησί, με πτήση της TUI από τη Γλασκώβη, και ενώ η φωτιά έκαιγε ανεξέλεγκτα.

Είπε στο BBC ότι τώρα έχει μεταφερθεί σε "κέντρο εκκένωσης", αλλά αισθάνεται σαν να την έχουν "πετάξει" ενώ χαρακτήρισε "κακές" τις εγκαταστάσεις που φιλοξενείται μαζί με τον σύζυγό της, εξηγώντας πως,

"Ο κόσμος είναι πολύ στεναχωρημένος με την κατάσταση που επικρατεί στο ξενοδοχείο. Δεν μπορώ να πώ κάτι για τους ντόπιους. Τους ευχαριστώ. Έχουν αρκετά να αντιμετωπίσουν. Πρόκειται για μια μεγάλη τραγωδία και μας φρόντισαν πολύ καλά. Μας έδωσαν νερό, και ήρθαν με φρούτα και φαγητό. Αλλά δεν είχαμε κανονικό γεύμα. Στις εγκαταστάσεις που βρισκόμαστε τώρα, οι τουαλέτες είναι απαράδεκτες."

"Καμία καθοδήγηση για το τι να κάνουμε"

Τέσσερις φίλοι από τη Γλασκώβη διηγήθηκαν πως η πρώτη φορά που συνειδητοποίησαν τη σοβαρότητα της κατάστασης ήταν όταν είδαν ανθρώπους να φεύγουν από την Λίνδο, όπου βρισκόταν το κατάλυμά τους. Αρχικά τους επέτρεψαν να περάσουν με το ταξί, όπως αφηγήθηκαν, αλλά αργότερα "έλαβαν ένα μήνυμα από την ελληνική κυβέρνηση, που τους έλεγε να φύγουν από την περιοχή και να κατευθυνθούν βορειότερα στο νησί".

Η Niamh Watt δήλωσε, "Πήγαμε μαζί με εκατοντάδες άλλους τουρίστες σε ένα σημείο συνάντησης όπου υπήρχαν λεωφορεία για να μας οδηγήσουν σε ασφαλές μέρος. Μπήκαμε στο λεωφορείο χωρίς να ξέρουμε πού πηγαίναμε. Μας πήγαν σε ένα ξενοδοχείο πιο πάνω στην ακτή, όπου περάσαμε τη νύχτα σε μια αίθουσα συνεδριάσεων μαζί με εκατοντάδες άλλους τουρίστες. Σε αυτό το σημείο μας είπαν ότι το ξενοδοχείο έκλεισε για τη νύχτα, οπότε κανείς μας δεν είχε ιδέα για το ποιο θα ήταν το επόμενο βήμα".

Η Madeleine Woods πρόσθεσε: "Δεν μας δόθηκε κανενός είδους καθοδήγηση από τις τοπικές αρχές ή την κυβέρνηση. Αναλύσαμε μόνοι μας την κατάσταση και αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τι πρέπει να κάνουμε.

Έτσι αποφασίσαμε να κλείσουμε ένα Airbnb σε ένα σημείο του νησιού, που φαινόταν ασφαλές. Εκεί βρισκόμαστε τώρα και θα είμαστε εδώ μέχρι να σταματήσουν οι πυρκαγιές".

"Είχα την αίσθηση ότι ήμουν μόνος μου"

Ένας Γερμανός τουρίστας δήλωσε στην εφημερίδα Bild am Sonntag ότι "σώθηκαν από τη φωτιά την τελευταία στιγμή" αφού επέστρεψαν από την παραλία το Σάββατο (22/7), σε ένα ξενοδοχείο εγκαταλελειμμένο.

"Είδαμε κάρβουνα να πετούν γύρω από τα κεφάλια μας και καμία βοήθεια δεν ήταν στον ορίζοντα", δήλωσε ο 23χρονος Paul από το Bielefeld. "Είχα την αίσθηση ότι ήμουν μόνος μου. Είχε τόση ζέστη και ο καπνός ήταν ήδη τόσο πυκνός που δεν θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε άλλα δέκα λεπτά".

Ο Βρετανός παραθεριστής, Chris Freestone, δήλωσε ότι ο ταξιδιωτικός του πράκτορας δεν είχε βάλει αρκετά πούλμαν για τα 800 άτομα του ξενοδοχείου στο οποίο διέμενε και οι επισκέπτες στάλθηκαν αρκετές φορές στην παραλία για να περιμένουν τα πλοία που δεν έφταναν.

"Ο καπνός ερχόταν. Έτσι ξεκινήσαμε όλοι με τα πόδια. Χθες περπάτησα 12 μίλια με αυτή τη ζέστη. Μου πήρε τέσσερις ώρες", δήλωσε ο Freestone από το αθλητικό κέντρο, όπου τελικά μεταφέρθηκαν.

Σημειώνεται ότι από χθες έως τις 6.00 το πρωί σήμερα έχουν αναχωρήσει με αεροσκάφη που ήρθαν άδεια προκειμένου να παραλάβουν επιβάτες, 1.489 άτομα, με προορισμούς κυρίως την Αγγλία, τη Γερμανία και την Ιταλία.