Εφορία: Ένας στους τρεις που προσέφυγε στη ΔΕΔ δικαιώθηκε
Θετική ήταν η απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών για 703 υποθέσεις το πρώτο πεντάμηνο.
Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών το πρώτο πεντάμηνο του έτους δικαιώθηκαν. Οι ανωτέρω προσέφυγαν μη αποδεχόμενοι τις αποφάσεις των εφοριών, αλλά και του ελεγκτικού μηχανισμού.
Ωστόσο, οι περισσότεροι από τους φορολογουμένους και τις επιχειρήσεις που είδαν τις υποθέσεις τους να απορρίπτονται προσέφυγαν και στα διοικητικά δικαστήρια. Σημειώνεται ότι είναι υποχρεωτικό πριν οι υποθέσεις φθάσουν στα δικαστήρια να «περάσουν» πρώτα από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών. Συγκεκριμένα, 1.238 φορολογούμενοι αποφάσισαν να προσφύγουν στα δικαστήρια προκειμένου να διεκδικήσουν το δίκιο τους. Σημειώνεται ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι δικαστές συντάσσονται με τις αποφάσεις της ΔΕΔ, εκτός από εκείνες που έχουν απορριφθεί σιωπηλώς και συνήθως είναι οι πιο δύσκολες και περίεργες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία τη ΑΑΔΕ, από τις 3.217 υποθέσεις που παραπέμφθηκαν στη ΔΕΔ εξετάστηκαν οι 2.325, εκ των οποίων, όπως προαναφέρθηκε οι 1.238 κατέληξαν στα διοικητικά δικαστήρια. Ειδικότερα, στο πρώτο πεντάμηνο του έτους:
• Υποβλήθηκαν 3.217 προσφυγές.
• 703 φορολογούμενοι δικαιώθηκαν.
• 1.557 προσφυγές απορρίφθηκαν.
• 14 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν.
• Σε 51 εξέπνευσε η προθεσμία για την εξέτασή τους.
Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΑΑΔΕ, περισσότεροι από 80.000 φορολογούμενοι έχουν προσφύγει μέσα σε μια δεκαετία κατά των αποφάσεων που εξέδωσαν οι ελεγκτικές αρχές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, από το 2013 που ξεκίνησε το έργο της η ΔΕΔ, 84.899 φορολογούμενοι και επιχειρήσεις έχουν προσφύγει μη αποδεχόμενοι τις αποφάσεις. Από τις προσφυγές που κατατέθηκαν εξετάστηκαν οι 80.217, από τις οποίες προκύπτουν τα εξής:
• 19.310 φορολογούμενοι δικαιώθηκαν.
• 42.456 προσφυγές απορρίφθηκαν.
• 624 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν.
• Σε 14.721 εξέπνευσε η προθεσμία για την εξέτασή τους.
Σημειώνεται ότι πλέον μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν την προσφυγή τους κατά της εφορίας ηλεκτρονικά αμφισβητώντας λάθη και παραλείψεις των ελεγκτών. Η ψηφιακή υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής πραγματοποιείται μέσω του δικτυακού τόπου της ΑΑΔΕ (www.aade.gr), με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του TAXISnet.
Οταν ο υπόχρεος είναι νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, σε περίπτωση που η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται ψηφιακά από τον νόμιμο εκπρόσωπό τους, τότε η υποβολή γίνεται με χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του τελευταίου.
Ποια στοιχεία πρέπει να συμπληρωθούν:
• Τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου.
• Η προσβαλλόμενη πράξη.
• Οι λόγοι, ισχυρισμοί και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του.
• Η διεύθυνση στην οποία θα πραγματοποιούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου.
Σε κάθε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων επικοινωνίας που επήλθε μετά την υποβολή του αιτήματος της ενδικοφανούς προσφυγής, ο υπόχρεος οφείλει να γνωστοποιεί εγγράφως αυτά στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, διαφορετικά οι κοινοποιήσεις γίνονται νομίμως βάσει των αρχικώς δηλωθέντων στοιχείων.
Πηγή: kathimerini.gr