Κεραμέως: Το δίλημμα είναι εάν θα πάμε μπροστά ή πίσω σε ένα καταστροφικό παρελθόν
Η κ. Κεραμέως σημείωσε ότι οι πολίτες έχουν «μια σπάνια ευκαιρία», να συγκρίνουν δυο διαδοχικούς πρωθυπουργούς σε δυο διαδοχικές κυβερνητικές θητείες και χαρακτήρισε «αλλοπρόσαλλη» τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2015.
«Το διακύβευμα των εκλογών είναι αν θα προχωρήσουμε μπροστά, σε βαθιές τομές που χρειάζεται η χώρα, αν θα συνεχιστεί το μεταρρυθμιστικό έργο ή αν θα γυρίσουμε πίσω σε ένα καταστροφικό παρελθόν που θέλουμε να διαγράψουμε από τη μνήμη μας», αυτό τόνισε σε συνέντευξη η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως εν όψει των εκλογών της 21ης Μαΐου.
Η κ. Κεραμέως, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημείωσε ότι οι πολίτες έχουν «μια σπάνια ευκαιρία», να συγκρίνουν δυο διαδοχικούς πρωθυπουργούς σε δυο διαδοχικές κυβερνητικές θητείες και χαρακτήρισε «αλλοπρόσαλλη» τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2015. «Ζήσαμε στιγμές αλήστου μνήμης που δεν περιμέναμε ποτέ να δούμε στην Ελλάδα», ανέφερε.
Όσον αφορά στο χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και ειδικότερα τις μεταρρυθμίσεις που έγιναν κατά τα τελευταία 4 χρόνια, η κ. Κεραμέως σημείωσε ότι κοινή συνισταμένη όλων ήταν «πώς θα δώσουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας». Η υπουργός έκανε μια σύντομη αναφορά στις αλλαγές που επήλθαν, όπως την εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο, τη στροφή προς τις δεξιότητες, την αξιολόγηση, την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ, τη στενότερη σύνδεση επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και το εσωτερικό Erasmus στα πανεπιστήμια. «Έγκειται στους πολίτες σε ποιο βαθμό θα κρίνουν θετικά αυτές τις αλλαγές», είπε η κ. Κεραμέως και πρόσθεσε: «Το βασικό για εμάς είναι ότι ήμασταν συνεπείς σε αυτά που υποσχεθήκαμε, -χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όλα έγιναν τέλεια, έγιναν λάθη, έγιναν αστοχίες-, αλλά πιστεύω συνολικά, εν έτει 2023, τα παιδιά μας έχουν αρχίσει και παίρνουν πολλά περισσότερα και ποιοτικότερα εφόδια από ό,τι το 2019».
Ως παρακαταθήκη που αφήνει πίσω της, ξεχωρίζει την αλλαγή νοοτροπίας, σε κάθε έκφανση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και εκμυστηρεύτηκε ότι αγάπησε τη θέση της υπουργού Παιδείας, -αν και «δεν είναι η πιο δημοφιλής θέση»- διότι, όπως ανέφερε, «όταν σκέφτεσαι το 2040, το 2050, μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που μπορείς να κάνεις στη χώρα είναι η επένδυση στην Παιδεία».
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της θητείας της ήταν η αντιμετώπιση της πανδημίας. Η κ. Κεραμέως εξήρε τις προσπάθειες της εκπαιδευτικής κοινότητας, χάρη στην οποία η Ελλάδα κατέγραψε ένα από τα υψηλότερα ποσοστά τηλεκπαίδευσης σε όλη την Ευρώπη, αναλογικά με τον πληθυσμό της χώρας. «Ήταν πολλές οι φορές που πήραμε αποφάσεις που, εκ πρώτης όψεως, η κοινωνία ίσως ένιωθε ότι πήγαιναν ενάντια σε αυτό που ήθελε εκείνη, πλην όμως, ήταν χρέος μας να φροντίσουμε να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία, βεβαίως, παράλληλα με την προστασία της ατομικής και δημόσιας υγείας», σημείωσε η υπουργός.
Η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι μία από τις αγαπημένες «υποχρεώσεις» του χαρτοφυλακίου της υπουργού Παιδείας ήταν οι επισκέψεις σε σχολεία και σε εκπαιδευτικές δομές.
«Η εκπαιδευτική πραγματικότητα είναι στα σχολεία, στα πανεπιστήμια, είναι στο τι σου λένε οι μαθητές, οι φοιτητές, οι καθηγητές, οι σπουδαστές. Εκεί πρέπει να είναι, κατά τη γνώμη μου, ένας υπουργός Παιδείας, πρέπει να παίρνει ερεθίσματα από τη βάση, εκεί ακούς ποια είναι τα πραγματικά προβλήματα και πώς θα τα λύσεις», σημείωσε.
Τέλος, αναφέρθηκε στους τρεις άξονες ενός εκτενούς σχεδίου για την Παιδεία που έχει καταρτίσει η Νέα Δημοκρατία, εφόσον οι πολίτες την εμπιστευτούν ξανά στη διακυβέρνηση της χώρας: Συνέχιση της υλοποίησης των μεταρρυθμίσεων που έχουν ξεκινήσει, όπως είναι η αξιολόγηση, υλοποίηση έργων από το Ταμείο Ανάκαμψης και νέες μεταρρυθμίσεις, όπως, για παράδειγμα, μεγαλύτερη έμφαση στα τμήματα εφαρμοσμένων επιστημών στα πανεπιστήμια.
Πηγή: cnn.gr