To James Webb εντόπισε «κρυμμένους» πλανήτες πίσω από ένα κοντινό αστέρι

To James Webb εντόπισε «κρυμμένους» πλανήτες πίσω από ένα κοντινό αστέρι

Προ εκπλήξεως βρέθηκαν αστρονόμοι οι οποίοι χρησιμοποίησαν το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb για να ερευνήσουν την πρώτη ζώνη αστεροειδών που παρατηρήθηκε εκτός του ηλιακού μας συστήματος.

Το Webb επικεντρώθηκε στη θερμή σκόνη που περιβάλλει το Fomalhaut, ένα νεαρό, φωτεινό αστέρι που βρίσκεται 25 έτη φωτός μακριά από τη Γη, στον αστερισμό Piscis Austrinus. Ομάδα επιστημόνων που αποτελείται από αστρονόμους από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα και το Εργαστήριο Αεριώθησης της NASA μελετώντας νέες εικόνες και δεδομένα από το Fomalhaut που κατέγραψε το James Webb αναφέρουν σε δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Nature» ότι το σύστημα αυτό είναι πολύ πιο περίπλοκο από ότι πιστεύαμε μέχρι σήμερα.

Ο δίσκος από σκόνη γύρω από το Fomalhaut ανακαλύφθηκε αρχικά το 1983 με τη χρήση του Υπέρυθρου Αστρονομικού Δορυφόρου (Infrared Astronomical Satellite) της NASA. Τώρα διαπιστώνεται ότι έχουν δημιουργηθεί εκεί άλλες δύο ζώνες αστεροειδών ή «κοσμικών συντριμμιών» όπως χαρακτηρίζουν οι ειδικοί το περιεχόμενο αυτών των περιοχών.

Οι τεράστιες ζώνες σκόνης του Fomalhaut δημιουργήθηκαν πιθανότατα από τα συντρίμμια που άφησαν πίσω τους οι συγκρούσεις μεγαλύτερων σωμάτων, όπως αστεροειδών και κομητών.

Στη συνέχεια, η σκόνη διαμορφώθηκε σε ζώνες από τη βαρυτική επίδραση των αόρατων πλανητών που, όπως πιστεύουν οι ερευνητές, βρίσκονται σε τροχιά γύρω από το άστρο, με τον ίδιο τρόπο που ο Δίας και ο Ποσειδώνας διαμορφώνουν τη ζώνη των αστεροειδών μας και το εσωτερικό άκρο της ζώνης Kuiper.

Με πληροφορίες από CNN