Καφές: Μουσειακό είδος ο φραπέ, ζούμε την εποχή του φρέντο

Άλλαξε συνήθειες ο Έλληνας κι άφησε κατά μέρος τον πατροπαράδοτο φραπέ, προτιμώντας τον φρέντο εσπρέσο ή καπουτσίνο

Καφές: Μουσειακό είδος ο φραπέ, ζούμε την εποχή του φρέντο


Αλλάζουν οι συνήθειες των Ελλήνων στο είδος και τον τύπο καφέ που καταναλώνουν καθημερινά, με το φρέντο να σκαρφαλώνει στην κορυφή των προτιμήσεων αφήνοντας αρκετά πίσω τον φραπέ, ωστόσο δεν αλλάζει η συνήθεια ένας καφές να διαρκεί πολλές ώρες, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Καφέ (ΕΕΚ).


«Φρέντο, εσπρέσο και καπουτσίνο αντικαθιστούν τον φραπέ στα καταστήματα, ενώ οι κάψουλες αντικαθιστούν τον χύμα καφέ στα σπίτια. Τα ποτήρια με τον καφέ μάς συνοδεύουν για αρκετές ώρες δίνοντας την αίσθηση ότι στην Ελλάδα πίνουμε πολλούς καφέδες, κάτι που όμως δεν ισχύει. Ο Έλληνας έχει έναν καφέ δίπλα του, αλλά μπορεί να είναι ο ίδιος όλο το πρωί και ο ίδιος όλο το απόγευμα», ανέφερε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM» ο πρόεδρος της ΕΕΚ Γιάννης Μπενόπουλος.


Μια καλοκαιρινή γκαρνταρόμπα, φτιαγμένη από ελαφριά υφάσματα και ζωηρά χρώματα.
Εξήγησε πως, σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν τις πωλήσεις και την κατανάλωση του καφέ, στην Ελλάδα καταναλώνεται κατά μέσο όρο μιάμιση κούπα καφέ την ημέρα. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου τέσσερα κιλά κατά κεφαλήν κατανάλωση τον χρόνο, την ώρα που στη Γερμανία η ετήσια κατανάλωση είναι οκτώ κιλά και στη Σκανδιναβία δώδεκα.

Ωστόσο, όπως υπογράμμισε ο κ. Μπενόπουλος, στη χώρα μας δημιουργούνται συνεχώς καινοτομίες και καινούργια προϊόντα στον χώρο του καφέ καθώς «υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και πολύ ταλέντο τόσο στην επεξεργασία όσο και στην παρασκευή, ενώ παράλληλα υπάρχει ένα καταναλωτικό κοινό διατεθειμένο να δοκιμάσει νέα πράγματα».

Την τελευταία 20ετία, αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΕΚ, καταγράφεται χρόνο με τον χρόνο μια μικρή αλλά σταθερή άνοδος της κατανάλωσης καφέ. Επίσης, αναπτύχθηκαν ιδιαίτερα οι ελληνικές εταιρείες που παράγουν εξαιρετικής ποιότητας καφέδες και η κουλτούρα του barista. «Έχει αναπτυχθεί η αγορά, έχουν επενδυθεί κεφάλαια, έχουν έρθει ταλέντα που βάζουν μυαλό και ψυχή και δημιουργούν καινούργια πράγματα και υπάρχουν πολλές σοβαρές ελληνικές εταιρείες που καβουρδίζουν τον καφέ εδώ και φτιάχνουν εξαιρετικά χαρμάνια», είπε.

Ανέφερε ακόμη πως η πανδημία βελτίωσε τον εξοπλισμό για την παρασκευή ροφήματος στα σπίτια, ενώ ερωτηθείς για το εάν υπάρχουν διαφορές στον τρόπο που πίνουν οι γυναίκες και οι άνδρες τον καφέ τους απάντησε πως μπορεί να μην υπάρχουν ακριβή στατιστικά στοιχεία, «αλλά φαίνεται πως οι γυναίκες προτιμούν καφέδες με γάλα, εν αντιθέσει με τους άντρες που τους θέλουν χωρίς».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ