Μετρό Πειραιά: Παραδίδονται το καλοκαίρι οι υπόλοιποι 3 σταθμοί – Εικόνες από τα έργα!
Η Γραμμή 3 του Μετρό σε λίγο καιρό θα μεγαλώσει κατά μερικούς σταθμούς, αφού το καλοκαίρι αναμένεται να δοθούν σε λειτουργία και οι υπόλοιποι 3 από τους συνολικά 6 (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), στα πλαίσια επέκτασης της γραμμής Αγία Μαρίνα – Πειραιάς.
Σε περίπτωση που το είχατε ξεχάσει, η Γραμμή 3 του Μετρό σε λίγο καιρό θα μεγαλώσει κατά μερικούς σταθμούς, αφού το καλοκαίρι αναμένεται να δοθούν σε λειτουργία και οι υπόλοιποι 3 από τους συνολικά 6 (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), στα πλαίσια επέκτασης της γραμμής Αγία Μαρίνα – Πειραιάς.
Όπως δήλωσε σχετικά στη LiFO ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας: Ο Πειραιάς προβλέπεται να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Ευρώπη με την παρουσία μετρό, τραμ, προαστιακού αλλά και του λιμανιού. Πρόκειται για την ολοκλήρωση της χάραξης της μεγαλύτερης γραμμής του μετρό, που είναι η γραμμή 3.
Ολυμπιακός: Κινήσεις επίθεσης από την αρχή χωρίς τέλος
Αναλογιστείτε τη σημασία των έργων αυτών, αφού πρόκειται να συνδεθεί για πρώτη φορά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο. Ο στόχος μας είναι οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο να παραδοθούν στο κοινό το καλοκαίρι του 2022. Συγκεκριμένα, προβλέπεται να τεθούν σε λειτουργία ως το τέλος του φετινού Αυγούστου.
Η LiFΟ δημοσίευσε, ακόμη, αποκλειστικές φωτογραφίες από τα έργα, τα οποία βρίσκονται σε τελικό στάδιο κι εκτιμάται να διευκολύνουν την καθημερινή μετακίνηση δεκάδων χιλιάδων πολιτών. Ειδικότερα, αναμένεται να αυξήσει σημαντικά την επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό που αγγίζει τους 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.
«Επίσης, ο συνολικός χρόνος της διαδρομής από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό σε μόλις πενήντα πέντε λεπτά», σημειώνει ο κ. Κουρέτας, πράγμα που θα προσφέρει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.
Πιο συγκεκριμένα όμως, ο σταθμός Δημοτικό Θέατρο «αναμένεται να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους μουσειακούς σταθμούς. Μάλιστα, σύμφωνα με τη μουσειογραφική μελέτη, θα περιέχει έξι ενότητες που σκοπό θα έχουν την ανάδειξη των σπουδαίων αρχαιοτήτων του σταθμού, κάτι αντίστοιχο κάναμε και στο Σύνταγμα ή στο Μοναστηράκι».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό συμπληρώνει για τον συγκεκριμένο σταθμό πως: «Σε αυτήν τη θεματική έκθεση θα δεσπόζει το βοτσαλωτό δάπεδο ενός ανδρώνα, που θα αναπαριστά μια τυπική οικία του αρχαίου Πειραιά και θα εκτεθεί κάτω από γυάλινη επιφάνεια. Η ίδια διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν ίδια με αυτήν στο μετρό της Θεσσαλονίκης, δηλαδή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων ευρημάτων.
Παράλληλα, στο κέντρο του σταθμού θα κυριαρχεί ένα γιγαντιαίο φωτιστικό σώμα που θα εμπεριέχει την εικαστική αναπαράσταση του πολεοδομικού ιστού του αρχαίου και σύγχρονου Πειραιά. Τέλος, μην ξεχνάτε και το αρχαίο δίκτυο των δεξαμενών ύδρευσης που ανακαλύφθηκαν από τους αρχαιολόγους.
Έτσι, μπορούμε να μιλάμε για έναν σταθμό – ‘ζωντανό μουσείο’, όπου περισσότερα από 10.000 αντικείμενα περιγράφουν διαχρονικά την ιστορία της πόλης. Επομένως, ο σταθμός, μόλις δοθεί σε λειτουργία, θα αποτελεί ουσιαστικά ένα ‘μουσείο’ για την πόλη, που θα αναδεικνύει την ιστορία αλλά και το τουριστικό της προφίλ».
Ωστόσο, μιας και αναφέρθηκαν τα έργα στη Θεσσαλονίκη, να σημειώσουμε πως το κεφάλαιο «Μετρό» προχωράει και στη συμπρωτεύουσα, αφού σήμερα παραδόθηκαν 18 συρμοί. Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με ανάρτησή του στο Twitter:
«Ολοκληρώσαμε την παραλαβή των συρμών για το μετρό Θεσσαλονίκης που θα εξυπηρετούν τη βασική γραμμή του έργου, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως το Σταθμό Νέα Ελβετία.
Οι 18 αυτοί συρμοί, είναι πλήρως αυτοματοποιημένοι και εξοπλισμένοι με συστήματα υψηλής τεχνολογίας, ώστε να διασφαλίζεται η άριστη λειτουργία τους, αλλά και η αναβαθμισμένη εμπειρία μετακίνησης και η ασφάλεια των επιβατών. Παράλληλα συνεχίζουμε με εντατικούς ρυθμούς τα δοκιμαστικά δρομολόγια που ξεκινήσαμε πριν λίγους μήνες. Είμαστε αποφασισμένοι να παραδώσουμε στην Θεσσαλονίκη το μετρό που περιμένει τόσα χρόνια. Το μετρό που της αξίζει».