Καραμανλής: «Να σταματήσουν τα φαινόμενα διαφθοράς. άδειες οδήγησης από τα 17»
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής παρουσίασε τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου που προβλέπει μεταξύ άλλων τη χορήγηση προσωρινής άδειας οδήγησης σε πολίτες 17 ετών
Τα βασικά σημεία της αναμόρφωσης του συστήματος για τα διπλώματα οδήγησης παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στην Βουλή.
Μιλώντας στην αρμόδια επιτροπή για το νομοσχέδιο «οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».
Υπογράμμισε δε πως στόχος της κυβέρνησης είναι «να σταματήσουν τα φαινόμενα διαφθοράς στις εξετάσεις για τις άδειες οδήγησης. Να διασφαλιστεί η αξιοκρατία, αλλά και να δοθεί η δυνατότητα στους νέους των 17 ετών να δώσουν εξετάσεις οδήγησης και να αποκτήσουν προσωρινή άδεια οδήγησης».
Παράλληλα τόνισε πως «οδική ασφάλεια σημαίνει καλύτεροι δρόμοι, καλύτερα οχήματα, αλλά πρώτα απ' όλα σημαίνει και καλύτεροι οδηγοί» ενώ πρόσθεσε «πρέπει να μπει οριστικό τέλος στο επικίνδυνο ελληνικό φαινόμενο, ορισμένοι νέοι οδηγοί, πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν να οδηγούν. Κι αυτό ακριβώς κάνουμε με αυτό το νομοσχέδιο».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση που είχε καταρτίσει ένα «πρόχειρο» νομοσχέδιο «που δεν είχε λύσει κανένα πρόβλημα και δημιούργησε νέα προβλήματα, όπως για παράδειγμα ήταν η διάταξη για τις κάμερες που την απέρριψε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ή ήταν οι 150.000 υποψήφιοι οδηγοί που περίμεναν να δώσουν εξετάσεις, εμείς προχωράμε και επιλύουμε αυτά τα προβλήματα με ένα σύγχρονο νομοσχέδιο».
Επίσης, περιέγραψε τους τέσσερις βασικούς άξονες που θεσπίζονται για το αδιάβλητο των εξετάσεων και προάγουν το αδιάβλητο των εξετάσεων όπως είναι με τις κάμερες κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, διεύρυνση του σώματος των εξεταστών, επόπτες και αλλαγή θέσης των εξεταστών.
Ειδικότερα, είπε, «βάζουμε κάμερα μέσα στο όχημα κατά την διάρκεια της εξέτασης, έχοντας ήδη εξασφαλίσει την έγγραφη συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Οι κάμερες θα ανήκουν στο υπουργείο, θα εγκαθίστανται στο όχημα ειδικά για τις εξετάσεις και το υλικό θα αποθηκεύεται και θα διατηρείται για ρεαλιστικό, νόμιμο χρονικό διάστημα.
Σε αυτό το χρόνο, το υλικό μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε αν γίνει κάποια καταγγελία. Μάλιστα, αν ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε αυτομάτως το καταγεγραμμένο οπτικοακουστικό υλικό θα εξεταστεί για να διαπιστωθεί αν έχει υπάρξει παρατυπία κατά την εξέταση του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».
Σχετικά με τους εξεταστές, ο υπουργός σημείωσε ότι «πέρα από τους ήδη υπάρχοντες, δίνουμε την δυνατότητα και σε όποιον άλλον δημόσιο υπάλληλο το επιθυμεί, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί, να γίνει και αυτός εξεταστής. Έτσι σπάμε τα κυκλώματα, ενώ θα έχουμε καλά εκπαιδευμένους και περισσότερους εξεταστές, ώστε να προχωράει και πιο γρήγορα το πρόγραμμα των εξετάσεων.
Παράλληλα, δημιουργούμε και ένα νέο θεσμό που είναι οι επόπτες, που θα είναι μέλη της ΕΛΑΣ που θα λάβουν ειδική εκπαίδευση και πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά είτε επειδή υπάρχουν κάποιες υπόνοιες διαλυτότητας».