Η ολική επαναφορά της ΑΚΤΩΡ

Έργα 1 δισ. ευρώ θα υπογράψει μέσα στο 2021 η ΑΚΤΩΡ σύμφωνα με τον πρόεδρο της Χρήστο Παναγιωτόπουλο.

Η ολική επαναφορά της ΑΚΤΩΡ

Έργα 1 δισ. ευρώ θα υπογράψει μέσα στο 2021 η ΑΚΤΩΡ σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΑΚΤΩΡ, Χρήστο Παναγιωτόπουλο που σε διαδικτυακή ενημέρωση δημοσιογράφων έδωσε στοιχεία για την πορεία της εταιρείας υπό την νέα διοίκηση όπως αυτή εξελέγη στις αρχές του έτους. Μέχρι σήμερα έχουν κερδηθεί έργα 800 εκατ. ευρώ.

Οι συμβάσεις που έχουν αντίστοιχα υπογραφεί είναι για δημόσια έργα 262 εκατ. ευρώ και ιδιωτικά έργα 175 εκατ. ευρώ, δηλαδή συνολικά 437 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Παράλληλα ο κ.Παναγιωτόπουλος εκτίμησε πως μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν υπογραφεί επιπλέον δημόσια έργα 519 εκατ. ευρώ και άλλα 25 εκατ. ευρώ σε ιδιωτικά (σύνολο 544 εκατ.ευρώ). Δηλαδή συνολικά θα έχουν υπογραφεί μέσα στο 2021 έργα ξεπερνά το 1 δισ.ευρώ.

Η ΑΚΤΩΡ επέστρεψε για να μείνει

“Έχουμε το όραμα την εμπειρία, τους ανθρώπους και κυρίως τη στήριξη από το σύνολο των μετόχων μας για να πετύχουμε. Η ΑΚΤΩΡ επέστρεψε για να μείνει και να πρωτοπορήσει στις εξελίξεις του κατασκευαστικού κλάδου”. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλει να εκπέμψει η νέα διοίκηση της εταιρείας ενώ έγινε αναφορά στα οικονομικά δεδομένα της τελευταίας τριετίας.

O κ.Παναγιωτόπουλος σημείωσε πως η ΑΚΤΩΡ τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρήθηκε από λανθασμένες επιλογές που οδήγησαν την εταιρεία σε αρνητικά αποτελέσματα. Μάλιστα έδωσε και κάποια στοιχεία για την περίοδο 2018-2020 στην οποία οι πωλήσεις μειώθηκαν στο 1/3 από 1,58 δισ. ευρώ σε 573 εκατ. ευρώ. Οι ζημιές ετησίως ξεπερνούσαν τα 100 εκατ. ευρώ και αθροιστικά 470 εκατ. ευρώ. Το 2020 τα 182 εκατ. ευρώ ήταν ζημιές σε ένα τζίρο μισού δισ. ευρώ.

Χαρακτήρισε ως κινητήριο δύναμη της ΑΚΤΩΡ τους εργαζόμενους στην εταιρεία που με την τεχνογνωσια που έχουν, κράτησαν την εταιρεία όρθια σε αντίξοες συνθήκες και τους ευχαρίστησε. Μάλιστα όπως είπε στη νέα αυτή προσπάθεια η διοίκηση στηρίζεται σε αυτούς.

Ο κ.Παναγιωτόπουλος παρουσίασε το νέο επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο έχει τρία χαρακτηριστικά.

1.Επαναδιαπραγμάτευση όρων στις συμβάσεις που τρέχουν και αφορά τους όρους κατασκευής που σε πολλές περιπτώσεις δεν ήταν ευνοϊκές μέχρι σήμερα και οδηγούσαν σε ζημιές. Ο επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ σημείωσε πως στην αρχή της ανάληψης των καθηκόντων της νέας διοίκησης όλα σχεδόν τα υπό κατασκευή έργα έτρεχαν με ζημιές.

2.Συμμετοχή της εταιρείας σε έργα που στρατηγικά κρίνεται ότι πρέπει να διεκδικηθούν με βιώσιμες προοπτικές και τεχνικές λύσεις που κοιτούν στο μέλλον του κλάδου. Χαρακτήρισε πρόκληση την κατασκευή με σύγχρονες καινοτόμες λύσεις στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και την ανάγκη για ανάπτυξη υποδομών με υψηλό βαθμό ανθεκτικότητας και ασφάλειας.

3.Η ΑΚΤΩΡ θα εστιάσει τις δραστηριότητες σε Ελλάδα και Ρουμανία και σταδιακή αποχώρηση από άλλες ζημιογόνες αγορές. Αυτή η στρατηγική επιλέχθηκε γιατι εκεί εστιάζονται μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.

Συμμετοχή σε έργα 6 δισ. ευρώ το επόμενο διάστημα

Ο κ.Παναγιωτόπουλος ανέφερε πως όλα αυτά απαιτούν χρόνο για να αποδώσουν τα μέγιστα αλλά ήδη έχουν δώσει τα πρώτα αποτελέσματα. Σε σχέση με την πορεία των ζημιών ο ίδιος προέβλεψε πως στόχος είναι μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2022 η εταιρεία να έχει ισορροπήσει σταματώντας την διαρκή αιμορραγία.

Η ΑΚΤΩΡ όπως ανέφερε έχει συμμετάσχει σχεδόν σε όλους τους διαγωνισμούς. Για το επόμενο διάστημα η εταιρεία θα συμμετάσχει σε μεγάλους διαγωνισμούς έργων ύψους 6 δισ. ευρώ που αφορούν σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ (4 δισ. ευρώ) και έργα-ΣΔΙΤ ενώ σε γενικό πλαίσιο η εταιρεία θα διεκδικήσει μερίδιο από τα προς δημοπράτηση έργα συνολικού ύψους 15 δισ. ευρώ.

Αναφορικά με την αύξηση των υλικών κατασκευής παραδέχθηκε ότι δημιουργεί συνολικά μεγάλο πρόβλημα στον κατασκευαστικό κλάδο και πως υπάρχουν πιέσεις προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να κατατεθεί η υπουργική απόφαση και να υπάρξει αποσυμπίεση. Μέχρι να γίνουν γνωστά τα νεά ποσά που θα διαμορφώσει η απόφαση αυτή η εταιρεία πιέζει να είναι κοντά στα δεδομένα των αυξήσεων που έχει βιώσει η αγορά. Πάντως ο επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ δεν δίστασε να σημειώσει ότι το πρόβλημα των μεγάλων ανατιμήσεων των υλικών σίγουρα επηρεάζει την κερδοφορία καθώς οι τιμές έχουν εκτοξευθεί σε σχέση ακόμα και με έξι μήνες πριν.

Τέλος του 2023 το Μετρό Θεσσαλονίκης

Για το έργο στο Μετρό Θεσσαλονίκης ο κ.Παναγιωτόπουλος αποκάλυψε πως έχει συμφωνηθεί με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η παράδοση προς λειτουργία η 31η Δεκεμβρίου 2023.

Στο νέο αυτό χρονοδιάγραμμα συμπεριλαμβάνεται και η λειτουργία του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ για τον οποίο ανέφερε πως αναμένεται η υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης.

Τέλος για την Αττική Οδό ο κ.Παναγιωτόπουλος ξεκαθάρισε πως μέχρι και σήμερα από τον έλεγχο που διεξάγει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει προκύψει κάποιο πρόβλημα και πως η σύμβαση τρέχει κανονικά με χρονικό όριο λήξης το 2024. Η συμμετοχή της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ είναι δεδομένη και ανέφερε πως υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον εντός και εκτός Ελλάδας από funds.

Πηγή: ypodomes.gr