Δακτύλιος - Αλαλούμ με τα αυτοκίνητα που έχουν δικαίωμα εισόδου
Διαβάστε τις εξελίξεις με τα Ι.Χ. και τον Δακτύλιο στο κέντρο της Αθήνας - Επιστρέφει στις 25 Οκτωβρίου.
Οι ανακοινώσεις αυτές έχουν προκαλέσει τεράστια αναστάτωση σε χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. και χρειάζονται διευκρινίσεις σχετικά με το ποια οχήματα τελικά θα μπορούν να μπουν ελεύθερα στον δακτύλιο.
Με βάση τις ανακοινώσεις που έγιναν από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, τα μόνα οχήματα που θα μπορούν να εξαιρεθούν στον Δακτύλιο της Αθήνας, ο οποίος επιστρέφει στις 25 Οκτωβρίου, θα είναι τα ηλεκτρικά.
Ο κ. Καραμανλής μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Real τόνισε ότι «εδώ και καιρό μελετούμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μέτρων, το οποίο έχουμε ονομάσει “Ανάσα για την Αθήνα”. Το πρώτο από τα μέτρα του σχεδίου είναι αυτό του Δακτυλίου».
«Μπορεί να είναι ξεπερασμένο μέτρο, όμως εμείς θα το εφαρμόσουμε με διαφορετική λογική και θα το ονομάσουμε “Καθαρό Δακτύλιο”. Ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου και βασίζεται σε πρώτη φάση σε διαχωρισμό μονών και ζυγών, αλλά με μια θεμελιώδη διαφορά. Μπαίνει τέλος στις χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα τα παραθυράκια. Σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα που εξαιρούνται από τον Δακτύλιο», ανέφερε ακολούθως.
Να σημειωθεί ότι ο κ. Καραμανλής είπε ότι έχει ήδη γίνει μελέτη για τον επαναπροσδιορισμό των γεωγραφικών ορίων του Δακτυλίου, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο να «ανοίξει» – δηλαδή να μεγαλώσει.
Οι ανακοινώσεις αυτές έχουν προκαλέσει τεράστια αναστάτωση σε χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. και χρειάζονται διευκρινίσεις σχετικά με το ποια οχήματα τελικά θα μπορούν να μπουν ελεύθερα στον δακτύλιο.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το νέο καθεστώς του «Καθαρού» Δακτύλιου θα αφορά όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης τα οποία θα επιτρέπεται να εισέρχονται όπου ορίζει ο νόμος υπό το καθεστώς των μονών και ζυγών και τα μόνα οχήματα που θα επιτρέπεται να εισέρχονται καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας χωρίς περιορισμούς θα είναι μόνο τα ηλεκτρικά!
Σήμερα, εκτός από τα ηλεκτρικά, υβριδικά κ.λπ. εξαιρούταν και χιλιάδες αυτοκίνητα που ανήκουν σε μόνιμους κατοίκους του δήμου της Αθήνας, σε δημοσιογράφους αλλά και όσα οχήματα είχαν χαμηλούς ρύπους, δηλαδή τα Euro 5, Euro 6.
Σύμφωνα με ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Μάρτιο, και με βάση ρεπορτάζ του NewsAuto.gr., οι προϋποθέσεις εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο εναρμονίζονται με την εφαρμογή του νέου παγκόσμιου προτύπου μέτρησης εκπομπών CO2 που ισχύει από 1/1/2021.
Η τροποποιημένη ΚΥΑ είχε υπογραφεί από τους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, καθώς και από τους Υφυπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεώργιο Αμυρά, Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριο Οικονόμου και Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννη Κεφαλογιάννη.
Με βάση εκείνη την ΚΥΑ, οι νέες προβλέψεις διασφαλίζουν την ίση μεταχείριση εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο της Αθήνας των επιβατικών οχημάτων που ταξινομούνται μετά την 1/1/2021 με αυτά που έχουν ταξινομηθεί έως 31/12/2020, ως προς τις εκπομπές ρύπων. Στην τροποποιημένη ΚΥΑ καθορίζεται το όριο εισόδου για τα επιβατικά οχήματα που από 1/1/2021 έχουν ταξινομηθεί σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP (Worldwide Light Test Procedure) στα 175 grCO2/km, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλεται το ισχύον όριο εισόδου για τα οχήματα που είχαν ταξινομηθεί ως και τις 31/12/2020, δηλαδή τα 140 grCO2/km, όπως αυτό είχε καθοριστεί βάσει του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης NEDC (New European Driving Cycle).
Ειδικότερα, στον δακτύλιο επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:
Α) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
Β) των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
Γ) των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.
Οι δηλώσεις του κ. Καραμανλή για το τέλος των εξαιρέσεων στον δακτύλιο, δημιουργούν σοβαρό ζήτημα σχετικά με το τι ισχύει τελικά. Κυρίως δε για το ποιες εξαιρέσεις θα πάψουν να υπάρχουν, αν θα υπάρξουν αλλαγές για τα αυτοκίνητα με χαμηλούς τύπους, τι θα γίνει με τους μόνιμους κατοίκους.
Ο δακτύλιος
Στις 25 Οκτωβρίου επιστρέφει ο Δακτύλιος στην Αθήνα. Το μέτρο αυτό έχει σκοπό τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της Αθήνας και κατά συνέπεια τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω των αερίων ρύπων κατά τη λειτουργία των οχημάτων, τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας όσο και στην περιοχή του κέντρου της.
Πώς λειτουργεί ο Δακτύλιος
Σύμφωνα με το μέτρο του μικρού δακτυλίου, από Δευτέρα έως και Παρασκευή επιτρέπεται εντός των ορίων του μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους, ως εξής:
Τις άρτιες (ζυγές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 0, 2, 4, 6 και 8 (δηλαδή σε ζυγό αριθμό).
Τις περιττές (μονές) ημερομηνίες κυκλοφορούν τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε 1, 3, 5, 7 και 9 (δηλαδή σε μονό αριθμό).
Ποια τα όρια εφαρμογής του
Όρια εφαρμογής του μικρού δακτυλίου είναι οι εξής λεωφόροι και οδοί: Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας.
Τα όρια του μικρού δακτυλίου σημειώνονται με ειδικές πινακίδες με την ένδειξη «Δ» σε κίτρινο φόντο, οι οποίες βρίσκονται σε κάθε εισερχόμενο δρόμο στο δακτύλιο.
Το μέτρο του δακτυλίου συνήθως αρχίζει να ισχύει κάθε έτος κατά τους μήνες Σεπτέμβριο με Οκτώβριο και διακόπτεται κατά το μήνα Ιούλιο του επόμενου έτους.