Μετρό, Γραμμή 4: Εργοτάξια 20 χρόνια μετά - Δικαστήρια, Ακαδημία, Βεΐκου, Εξάρχεια, Κολωνάκι

Μετρό με Γραμμή 4 προσεχώς και τα εργοτάξια που με αποφάσεις του υπουργείου ΥΠΟΜΕ έχουν ήδη δεσμευθεί είναι στις θέσεις των σταθμών: Δικαστήρια, Ακαδημία, Άλσος Βεΐκου, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ευαγγελισμό και Κατεχάκη.

Μετρό, Γραμμή 4: Εργοτάξια 20 χρόνια μετά - Δικαστήρια, Ακαδημία, Βεΐκου, Εξάρχεια, Κολωνάκι

Μετρό με Γραμμή 4 προσεχώς και στο κέντρο της Αθήνας επιστρέφουν μετά από δύο δεκαετίες τα έργα. Με αλλεπάλληλες αποφάσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ξεκίνησε η κατάληψη των εργοταξίων σε σταθμούς και φρέατα για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

Μετρό, Τραμ προς Πειραιά: Τα βήματα για τις επεκτάσεις, η υπογειοποίηση Φάληρο-Πειραιάς

Οι πρόδρομες εργασίες (με ανάδοχο την ΕΡΕΤΒΟ) για την κατασκευή της γραμμής έχουν ήδη ξεκινήσει. Πλέον ένας-ένας οι χώροι που περικλείουν τα εργοτάξια των μελλοντικών σταθμών δεσμεύονται για λογαριασμό της Αττικό Μετρό.

Τα εργοτάξια που με αποφάσεις του υπουργείου ΥΠΟΜΕ έχουν ήδη δεσμευθεί είναι στις θέσεις των σταθμών:

  • Δικαστήρια
  • Ακαδημία
  • Άλσος Βεϊκου
  • Εξάρχεια
  • Κολωνάκι
  • Ευαγγελισμό
  • Κατεχάκη

Σε αυτα τα εργοτάξια θα μπορεί η ΕΡΕΤΒΟ να ξεκινήσει, αφού ολοκληρωθούν και εγκριθούν οι σχετικές μελέτες, τις εργασίες μετακίνησης των δικτύων και τις αρχαιολογικές εργασίες (ανάλογα με την εξέλιξη των έργων).

Οι 3 ομάδες εργοταξίων

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό έχουν χωριστεί σε 3 ομάδες οι εργοταξιακοί χώροι:

Α` ομάδα: Αφορά 9 θέσεις: Άλσος Βεΐκου, Κατεχάκη, Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.

Β` ομάδα: Αφορά 9 θέσεις: Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος. Τη σήραγγα ανοικτού ορύγματος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ Φορμίωνος και Δικαιοσύνης.

Γ` ομάδα: Αφορά επτά θέσεις: τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρεάτιο Νήαρ Ήστ.

Θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι αποφάσεις δέσμευσης των χώρων θα προχωρήσει και τις επόμενες ημέρες ανοίγοντας ένα-ένα όλο και περισσότερα εργοτάξια στην πόλη.

Σημειωτέον, τα έργα ξεκινούν με τις πρόδρομες εργασίες οι οποίες όταν θα ολοκληρώνονται, θα παραδίδονται στην κοινοπραξία κατασκευής της γραμμής 4 στο τμήμα Άλσος Βεΐκου-Γουδή, ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Η σύμβαση του συμβολαίου μαμούθ του 1,8 δισ.ε ευρώ για τα κυρίως έργα, εκτιμάται πως θα υπογραφεί μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Κατασκευή Μετρό και πάλι στο κέντρο της πόλης

Αξιοσημείωτο είναι πως τα έργα Μετρό επιστρέφουν στο κέντρο της πόλης 21 και πλέον χρόνια μετά την ολοκλήρωση των έργων για τα πρώτα τμήματα των γραμμών 2 και 3. Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι και Ευαγγελισμό αποτελούν την τετράδα των σταθμών του κέντρου της Αθήνας. Η κατάληψη των εργοταξίων θα φτάσει κατ`ελάχιστο μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας και οι Αθηναίοι θα πρέπει και πάλι να συνηθίσουν την παρουσία τους και τις απαραίτητες στενώσεις των δρόμων που αναπόφευκτα θα φέρουν.

Όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο ρεπορτάζ, τα δύο σημαντικότερα εργοτάξια στην πρώτη φάση των έργων είναι στην Κατεχάκη και στο Άλσος Βεΐκου. Εκεί, στα φρέατα που θα δημιουργηθούν και θα αποτελούν τις απολήξεις της νέας γραμμής, θα έρθουν περίπου προς το τέλος του 2022 οι νέοι μετροπόντικες, οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι καινούργιοι.

Το ταξίδι τους αναμένεται να διαρκέσει περίπου 2,5-3 χρόνια, με την αίρεση πως δεν θα κολλήσει η κατασκευή κάποιου σταθμού. Σε υπόγεια έργα όπως αυτά του Μετρό οι εκπλήξεις είναι πολλές και κάποιες φορές αντιμετωπίζονται κατά τη διάρκεια της κατασκευής.

Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις του σταθμού Πειραιά που χρειάστηκε ελαφρά μετακίνηση της θέσης του και παλαιότερα του σταθμού Μοναστηράκι, ενώ σημαντικός παράγοντας είναι τα αρχαιολογικά ευρήματα. Η “κόκκινη” περιοχή των αρχαιολογικών είναι ακριβώς η τετράδα του κέντρου.

Περισσότερα: ypodomes.com