Πειραιάς: Η υπογειοποίηση στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς, η σύνδεση με τα Καμίνια, η νέα αστική οδός

Τι αλλάζει στον Πειραιά με την υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ στο τμήμα από Φάληρο μέχρι Πειραιά. Η Πειραϊκή Χερσόνησος θα ενωθεί με τα Καμίνια, ενώ αναμένεται να δημιουργηθεί νέα αστική λεωφόρος που θα διαθέτει και τραμ και μετρό.

 Πειραιάς: Η υπογειοποίηση στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς, η σύνδεση με τα Καμίνια, η νέα αστική οδός

Μια ενδιαφέρουσα ερώτηση για τον Πειραιά και τους κατοίκους του, κατατέθηκε από το Κίνημα Αλλαγής στη Βουλή το άκρως σημαντικό ζήτημα της υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ στο τμήμα από Φάληρο μέχρι Πειραιά. Την ερώτηση υπογράφουν βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, όπως οι κ.κ. Ανδρέας Λοβέρδος, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, Χρήστος Γκόκας και Γιώργος Αρβανιτίδης.

Πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται στις επιλογές της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών για υλοποίηση μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027. Το έργο σύμφωνα με πληροφορίες χρίζει επικαιροποίησης των μελετών και επαναξιολόγησης κάποιων κριτηρίων γιατί η διαθέσιμη μελέτη έχει εκπονηθεί από την εποχή που το έργο της υπογειοποίησης ήταν συνδεδεμένο με την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά.

Έκτοτε τα δύο έργα διαχωρίστηκαν και το έργο του Τραμ προχώρησε, υλοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε. Αναφορικά με την υπογειοποίηση, το κόστος εκτιμάται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ και αναθέτουσα αρχή του έργου είναι η ΣΤΑΣΥ.

Η υπογειοποίηση των γραμμών “game changer” για τον Πειραιά

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί “game changer” για τον Πειραιά, καθώς αναμένεται αφενός να δώσει πνοή σε μια περιοχή που τα τελευταία δέκα έτη βιώνει μια παρατεταμένη στασιμότητα και αφετέρου να διευκολύνει τις ζωές χιλιάδων Πειραιωτών και μη που θα θελήσουν να μετακινηθούν με ασφάλεια, γρήγορα και με ασφαλές περιβαλλοντικό τρόπο!

Πρόκειται σύμφωνα με κοινή ομολογία για ένα έργο που θα μπορούσε να μεταμορφώσει προς το καλύτερο την εικόνα του Πειραιά, καθώς σε περίπτωση υλοποίησης του έργου, η Πειραϊκή Χερσόνησος θα ενωθεί με τα Καμίνια, ενώ ταυτόχρονα, αναμένεται να δημιουργηθεί μία νέα αστική λεωφόρος που θα διαθέτει και τραμ και μετρό (ΗΣΑΠ), και θα φτάνει μέχρι το λιμάνι, ενώ ουδείς πρέπει να παραβλέψει την ανάπτυξη που θα συμπαρασύρει και την κτηματαγορά σε μια τόσο ιδιαίτερη και δύσκολη οικονομική περίοδο για τη χώρα μας.

Με την υλοποίηση του θα «απελευθερωθεί» άμεσα μία μεγάλη περιοχή για αξιοποίηση στον αστικό ιστό του Πειραιά. Το έργο περιλαμβάνει τη βύθιση των γραμμών αμέσως μετά την έξοδο από σταθμό ΦΑΛΗΡΟ, τη δημιουργία ενός νέου υπόγειου σταθμού με την ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ και την άνοδο των γραμμών στην επιφάνεια στον τερματικό σταθμό του ΠΕΙΡΑΙΑ. Με την ολοκλήρωση του, οι συρμοί θα κινούνται άνετα και με ταχύτητες Μετρό. Σήμερα οι γραμμές στο τμήμα αυτό είναι πάνω σε ξύλινους στρωτήρες πράγμα που περιορίζει την ταχύτητα των συρμών.

Είναι επίσης γνωστό πως ο Δήμος Πειραιά επιθυμεί διακαώς την υπογειοποίηση των γραμμών για να μπορεί να διαπλατυνθούν οι παράλληλοι άξονες (Μικράς Ασίας και Ομηρίδου Σκυλίτση) και να δημιουργηθεί μία λεωφόρος ικανή να αντέξει τον κυκλοφοριακό φόρτο προς το λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για ένα έργο σημαία για τον Πειραιά ενώ με την έλευση του Μετρό μέσω της Γραμμής 3 εφόσον προχωρήσει η υλοποίηση δεν θα αφήσει τον Πειραιά χωρίς σύνδεση Μετρό με το υπόλοιπο δίκτυο.

Πηγή: ypodomes.com