Μενδώνη για Λιγνάδη: «Με εξαπάτησε με βαθιά υποκριτική τέχνη»

«Τον πιέσαμε πολύ να μας πει εάν ο ίδιος ήταν πίσω από αυτές τις φήμες. Αισθάνομαι ότι μας εξαπάτησε και με εξαπάτησε», ανέφερε μεταξύ άλλων η Λίνα Μενδώνη για τον Δημήτρη Λιγνάδη σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου που συγκάλεσε.

Μενδώνη για Λιγνάδη: «Με εξαπάτησε με βαθιά υποκριτική τέχνη»

Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη συγκάλεσε συνέντευξη Τύπου εκτάκτως το μεσημέρι της Παρασκευής (19/2) για την πολύκροτη υπόθεση της παραίτησης του Δημήτρη Λιγνάδη από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου εν μέσω των καταγγελιών που βγαίνουν τις τελευταίες ημέρες στο φως περί σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης.

Η υπουργός, μιλώντας μόνο διαπιστευμένους συντάκτες του υπουργείου Πολιτισμού, τόνισε ότι δεν γνώριζε τίποτα για το Δημήτρη Λιγνάδη, αποποιούμενη κάθε πολιτική ευθύνη. Ταυτόχρονα, υποστήριξε δεν είναι προσωπικός της φίλος ούτε της ίδιας ούτε του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και ότι δεν γνώριζε για τις φήμες που υπήρχαν σχετικά με την προσωπική του ζωή.

«Ήρθε η ώρα να σπάσει η σιωπή. Να κόψουμε τον γόρδιο δεσμό. Να μην ανεχτούμε να υπάρξουν άλλα θύματα. Στο υπουργείο Πολιτισμού είναι δεδομένο ότι όπου χρειαστεί θα ανανεωθεί το θεσμικό πλαίσιο και θα μπουν κανόνες που θα καθορίζουν με ακρίβεια τις διευθυντικές θέσεις. Δεν έχει κανείς το ελευθέρας να κατακεραυνώνει κανενός την προσωπικότητα. Έχω προτείνει να υπάρξει αναγνώριση των καλλιτεχνικών σχολών. Πρέπει να δούμε με έναν διαφορετικό τρόπο τις εργασιακές σχέσεις», τόνισε αρχικά, αναφέροντας στη συνέχεια:

«Προσωπικός μου φίλος ο Δημήτρης Λιγνάδης δεν υπήρξε ποτέ. Ο Δημήτρης Λιγνάδης δεν προέκυψε ξαφνικά στο Εθνικό Θέατρο το 2019. Ο κ. Λιγνάδης έχει μια σχέση αδιάληπτη με το Εθνικό Θέατρο».

Έπειτα, η κα Μενδώνη σχολίασε:

«Η πρωταγωνίστρια του στους Πέρσες ήταν η πρώην υπουργός Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Λυδία Κονιόρδου. Τότε δεν είδα ο ΣΥΡΙΖΑ να λέει ότι ο Δημήτρης Λιγνάδης είναι ένας επικίνδυνος άνθρωπος. Ο Δημήτρης Λιγνάδης είναι ένας επικίνδυνος άνθρωπος, αλλά αυτό προέκυψε τώρα.

Όταν τοποθετήσαμε τον Λιγνάδη στη θέση του διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου βγάλαμε προκήρυξη. Με αντίστοιχες προκηρύξεις θα τοποθετούνται οι διευθυντές των οργανισμών.

Ακούω ότι η βασική κατηγορία είναι ότι συγκαλύψαμε. Τι να συγκαλύψουμε; Γιατί εμείς δεν ξέραμε. Αν αυτοί ήξεραν. Αυτοί συγκάλυψαν. Το υπουργείο Πολιτισμού δεν διαθέτει τμήμα σεξουαλικού εγκλήματος. Εμείς γνωρίζουμε τον καλλιτέχνη και όχι την προσωπική του ζωή», τόνισε η ίδια.

«Από την στιγμή που ξεκίνησαν οι φήμες τον πιέσαμε πολύ να μας πει την αλήθεια. Μας εξαπάτησε, με εξαπάτησε. Με υποκριτική τέχνη προσπάθησε να μας πείσει ότι δεν έχει σχέση με αυτά. Ότι οι φήμες δεν αφορούν αυτόν. Και ενώ οι φήμες πολλαπλασιάζονταν για την ανάρμοστη δράση του αυτός εξακολουθούσε να επιμένει. Όταν παραιτήθηκε, ήταν μετά την συνέντευξη του Ν.Σ», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Όπως τόνισε σχετικά η υπουργός, όταν κυκλοφόρησαν οι πρώτες φήμες που τον ενέπλεκαν σε σεξουαλικές επιθέσεις, επικοινώνησε η ίδια με τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή:

«Τον πιέσαμε πολύ να μας πει εάν ο ίδιος ήταν πίσω από αυτές τις φήμες. αισθάνομαι ότι μας εξαπάτησε και με εξαπάτησε. Με βαθιά υποκριτική τέχνη προσπαθούσε να μας πείσει ότι δεν είχε σχέση με τίποτα από όλα αυτά. Ενώ οι φήμες πολλαπλασιάζονταν για τη δράση του, εκείνος εξακολουθούσε να επιμένει. Αυτό ας το δούμε σαν προσωπική μαρτυρία. (Ο Δημήτρης Λιγνάδης) παραιτήθηκε μετά την καταγγελία του Νίκου Σ. η οποία επέδρασε καταλυτικά στην απόφασή του να παραιτηθεί».

Η υπουργός αρνήθηκε επανειλημμένα οποιαδήποτε πολιτική ευθύνη για την υπόθεση: «Πώς γίνεται να υπάρχει πολιτική ευθύνη όταν δεν γνωρίζαμε; Η σημερινή πολιτική ηγεσία δεν γνώριζε τίποτα για αυτά όλα, τα οποία αφορούν στην προσωπική ζωή του Δημήτρη Λιγνάδη, τα οποία είναι καταδικαστέα και αποτρόπαια.

Ποιος θα ήταν τόσο αφελής ώστε να τον τοποθετήσει στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή αν γνώριζε. Ούτε στο ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου δεν γνώριζαν. Από όσο γνωρίζω δεν υπάρχει καμία καταγεγγραμένη αναφορά (για τη συμπεριφορά του κ. Λιγνάδη) σε παλιά πρακτικά και αν υπήρχε, αυτό θα το έπρεπε να το γνωρίζουν στο Εθνικό Θέατρο και να υπάρχει κάπου στο αρχείο του ΥΠΠΟΑ. Δεν έχω ψάξει βέβαια το αρχείο, δεν είναι η δουλειά μου, αλλά από όσο ξέρω δεν υπάρχει τέτοιου είδους γραπτή καταγγελία».

Ερωτηθείσα για το hashtag που κυκλοφορεί μεταξύ καλλιτεχνών στα social media, ζητώντας την παραίτησή της, η κα. Μενδώνη απάντησε: «Τα social media δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα αλλά δημιουργούν πραγματικότητα. Ο καθείς μπορεί να εκφράζεται με όποιον τρόπο θεωρεί ότι είναι πρόσφορος για τον ίδιο».

Το «ΦΩΣ» στην πόρτα σας και στον υπολογιστή σας