Μετρό - Γραμμή 4: Ξεκινάει το έργο - Οι 15 σταθμοί από Βεΐκου έως Κολωνάκι και Γουδή - Οι προσλήψεις
Έως τον Ιούνιο ξεκινάει το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό- Οι 15 νέοι σταθμοί -Βεΐκου, Γαλάτσι, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Καισαριανή, Ιλίσια, Ζωγράφου-, οι προσλήψεις μέσα στον Ιανουάριο και τα λεωφορεία.
«Στην Αθήνα κυκλοφορούν 1.280 λεωφορεία κάτι που είχε να δει η πρωτεύουσα από το 2015 – 2016 ενώ ανατάξαμε και διορθώσαμε οχήματα 17 ετών», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «μέσα στον Ιανουάριο θα γίνουν προσλήψεις ενώ αναμένονται καινούρια λεωφορεία μέσω leasing που θα διατεθούν σε γραμμές που υπάρχουν προβλήματα».
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Ακόμη σημείωσε πως «μέσα στον Ιανουάριο θα προστεθούν 300 λεωφορεία και άλλα 300 ως το Μάρτιο».
Παράλληλα ο υπουργός τόνισε ότι «ξεμπλοκάρει η γραμμή 4 του Μετρό και ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες για το έργο προϋπολογισμού 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ».
Τέλος επισήμανε ότι «το 2021 θα υπάρξουν και άλλα εμβληματικά έργα όπως το Πάτρα – Πύργος, αντιπλημμυρικά και σιδηροδρομικά έργα».
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Κώστα Καραμανλή στα Παραπολιτικά 90,1:
«Υπάρχουν γύρω στα 1.280 λεωφορεία, ένα νούμερο το οποίο είχε να δει η Αθήνα από την εποχή του 2015-2016. Έχουν προστεθεί 1.100 επιπλέον δρομολόγια στους δρόμους της Αθήνας, έχουμε ανατάξει το στόλο επιδιορθώνοντας όσα οχήματα ήταν δυνατό από έναν παλιό και εξόχως προβληματικό στόλο. Ανατάξαμε και επιδιορθώσαμε οχήματα 17 ετών και ενισχύσαμε μέσω της συμφωνίας με τα ΚΤΕΛ 200 οχήματα και μέσα στον Ιανουάριο θα έρθει η διαδικασία των προσλήψεων και έρχονται και τα πρώτα λεωφορεία leasing. Τον Ιανουάριο θα δούμε καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, στις γραμμές που έχουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα θα δούμε νέα λεωφορεία, πιο μοντέρνα λεωφορεία να έρχονται και αυτό είναι πολύ θετικό γιατί η κατάσταση στα ΜΜΜ βελτιώνεται σταθερά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.
Θα προστεθούν άλλα 300 λεωφορεία
«Πριν από 18 μήνες ήταν 800 λεωφορεία και σήμερα είναι 1.280 λεωφορεία είναι μια εντυπωσιακή αύξηση. Και στη Θεσσαλονίκη είχαμε 230 λεωφορεία και μια εταιρεία υπό απόλυτη διάλυση και κατάρρευση, και σήμερα έχουμε πάνω από 400 λεωφορεία. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο αριθμός των λεωφορείων, είναι ότι είχαμε και ελλείψεις οδηγών γιατί είχανε να γίνουν προσλήψεις πάνω από 10 χρόνια για αυτό κάναμε μια στρατηγική που είχε να κάνει σε τρία βήματα, ανάταξη στόλου, ενίσχυση και το τρίτο βήμα είναι η ανανέωση του στόλου», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
«Θα έχουμε 300 λεωφορεία επιπλέον σε σχέση με τον Νοέμβριο και στο επόμενο δίμηνο θα προστεθούνε άλλα 300. Δουλεύουμε με εντατικούς ρυθμούς έτσι ώστε η κατάσταση να είναι κάθε μέρα και καλύτερη. Δεν μας ικανοποιεί ούτε εμάς στο υπουργείο η εικόνα που έχουμε και προσπαθούμε μέρα με την ημέρα να τη βελτιώνουμε αλλά αυτή η κατάσταση είναι μια κατάσταση που έχει παρελθόν έχουμε ένα στόλο πεπαλαιωμένο και αυτό τον στόλο ανανεώνουμε», διευκρίνισε ο ίδιος.
Τι είπε για το Μετρό και τη γραμμή 4
Για το Μετρό, ανέφερε: «Στο μετρό ξεκινάει και ξεμπλοκάρουμε τη γραμμή 4. Η γραμμή 4 ξεκινάει από το άλσος Βεϊκου και καταλήγει στο Γουδί, είναι ένα έργο με 15 σταθμούς. Είναι ένα εμβληματικό έργο, ένα τεράστιο έργο, μιλάμε για τη βασική επέκταση του Μετρό στην Αθήνα, είναι 1,5 δις και επίσης θα δούμε αυτό το έργο να ξεκινάει στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Ο χρόνος υλοποίησης του έργου είναι 8 χρόνια και συνήθως τα έργα μετρό έχουν καθυστερήσεις γιατί αυτά τα υπόγεια σιδηροδρομικά έργα είναι τεχνικά πολύ δύσκολα έργα. Όμως το 2021 θα δούμε και άλλα εμβληματικά έργα να ξεκινάνε».
Το σχέδιο για τη Γραμμή 4
Το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
- Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
- Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
- Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
- Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
- Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει καλύπτει τη διαδρομή από το Άλσος Βεΐκου έως το Γουδή, με μήκος 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς.
O προϋπολογισμός κατασκευής του έργου ανέρχεται στα 1.200 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα διαθέσει τα 800 εκατομμύρια, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα καταβληθεί από το νέο ΕΣΠΑ και εθνικούς πόρους. Το αμαξοστάσιο της Γραμμής 4 προβλέπεται στα Σεπόλια, καθώς το Άλσος Βείκου απερρίφθη λόγω δασικής έκτασης, μελλοντικά το ντεπώ θα μετεγκατασταθεί στην Λυκόβρυση.
Οι 15 σταθμοί
Οι θέσεις των σταθμών της δημοπρατημένης Γραμμής 4 με την χιλιομετρική απόσταση από τον προηγούμενο σταθμό θα είναι:
- Άλσος Βεΐκου: Τράλλεων και Βείκου: 0 χλμ.
- Γαλάτσι: Γαλατσίου και Αγίας Γλυκερίας: 0,75 χλμ.
- Ελικώνος Αγίας Γλυκερίας & Πάρνηθος, πλατεία Ναξίων: 0,82 χλμ.
- Κυψέλη: Πλατεία Κυψέλης: 0,84 χλμ.
- Δικαστήρια: Πάρκο Μουστοξύδη: 0,80 χλμ.
- Αλεξάνδρας: Μουστοξύδη και Αλεξάνδρας: 0,63 χλμ.
- Εξάρχεια - Αρχαιολογικό Μουσείο: Πλατεία Εξαρχείων: 0,61 χλμ.
- Ακαδημία (ανταπόκριση με τον σταθμό Πανεπιστήμιο): Ακαδημίας, Ιπποκράτους και Σίνα: 0,73 χλμ.
- Κολωνάκι: Πλατεία Κολωνακίου: 0,72 χλμ.
- Ευαγγελισμός (ανταπόκριση με τον σταθμό Ευαγγελισμού της γραμμής 3): Πάρκο Ριζάρη: 0,53 χλμ.
- Καισαριανή: Υμηττού και, Βασιλέως Αλεξάνδρου: 1,04 χλμ.
- Πανεπιστημιούπολη: ΕΚΠΑ: 0,95 χλμ.
- Ιλίσια: Πλατείες Κύπρου και Αόρνου, οδός Ινδού: 0,57 χλμ.
- Ζωγράφου: Πλατεία Γαρδένιας (Αλεξανδρή): 0,50 χλμ.
- Γουδή: Πλατεία Ελευθερίας και Λοχ. Σπηλιωπούλου: 0,59 χλμ..
Το Πάτρα – Πύργος, ο Ε15, αντιπλημμυρικά και σιδηροδρομικά έργα
«Το 2021 είναι η χρονιά των μεγάλων έργων, τα έργα υποδομής θα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, θα δείτε το Πάτρα – Πύργος το οποίο ήδη έχει ξεκολλήσει από τα γρανάζια της γραφειοκρατίας και της ελληνικής αλλά και της ευρωπαϊκής επιτροπής. Ένα έργο που έχει δώσει πολύ μεγάλη έμφαση και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είναι ο Ε15 ο οποίος συνδέεται και με την απολιγνιτοποίηση της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας. Ένα έργο που θέλω να ελπίζω ότι θα το δούμε στο Ταμείο Ανάκαμψης οπότε είναι ένα έργο που και αυτό θα ξεκινήσει πολύ γρήγορα. Αλλά μιλάμε και για αντιπλημμυρικά έργα μιλάμε και για σιδηροδρομικά έργα». δήλωσε επιπρόσθετα.
«Τα σιδηροδρομικά έργα θα είναι τα έργα της επόμενης δεκαετίας. Πρέπει επιτέλους σε αυτή τη χώρα να ανατάξουμε το σιδηρόδρομο, να συνδέσουμε τα λιμάνια με τους σιδηροδρόμους μας έτσι ώστε στη βιομηχανία των logistics να γίνει η Ελλάδα επιτέλους κόμβος υποδομών της ευρύτερης Ανατολικής Ευρώπης αλλά κάνουμε και μικρές παρεμβάσεις όπως οδική ασφάλεια. Σε 7.000 σημεία θα δείτε παρεμβάσεις να γίνονται μέσα στο ’21 μετά από συμφωνία με την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων. Είδαμε τη διαλειτουργικότητα των διοδίων, είναι έργα που σιγά –σιγά αλλάζουν την καθημερινότητα όλων μας», επισήμανε ο υπουργός.