Μετρό Γραμμή 4: Απόσυρση προσφυγών, πράσινο φως για Πετρούπολη, Άλσος Βεΐκου, Βύρωνα, Μαρούσι...

Τι σημαίνει για την έναρξη των κυρίως έργων η απόσυρση προσφυγών - Τα επόμενα βήματα για τη γραμμή 4 του Μετρό (Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με επεκτάσεις προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και προς Πετρούπολη, Εθνική Οδό).

Μετρό Γραμμή 4: Απόσυρση προσφυγών, πράσινο φως για Πετρούπολη, Άλσος Βεΐκου, Βύρωνα, Μαρούσι...

Κανένα εμπόδιο δεν υπάρχει πλέον για τον διαγωνισμό που αφορά την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας με τους δύο φιναλίστ να λύνουν τη νομική πολιορκία του. Λίγες ημέρες μετά το πρώτο βήμα με τη μη υποβολή ενστάσεων στο νέο πρακτικό της τεχνικής αξιολόγησης των δύο υποψηφίων το οποίο κατέθεσε στο ΣτΕ η Αττικό Μετρό και οι εξελίξεις είναι πλέον ραγδαίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΑΚΤΩΡ απέσυρε πρώτη την προσφυγή της από το ΣτΕ (αφορούσε το αίτημα ακύρωσης στο προηγούμενο πρακτικό της Αττικό Μετρό). Όπως αναφέρει το ypodomes.com, νομικοί κύκλοι σημειώνουν ότι μετά τη σιωπηρή αποδοχή των δύο κοινοπραξιών (ΑΚΤΩΡ-Ansaldo- Hitachi και ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport), ουσιαστικά δεν υπήρχε νόημα για την συνέχιση της διαδικασία λόγω της αποδοχής του νέου πρακτικού.

Το ypodomes.com τονίζει ότι τις επόμενες ημέρες το ίδιο θα πράξει και η ΑΒΑΞ, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Επόμενο βήμα είναι η ανακοίνωση της Αττικό Μετρό για την ολοκλήρωση της φάσης των τεχνικών προσφορών και ο προσδιορισμός ημερομηνίας για το άνοιγμα των προσφορών που θα αποκαλύψει ποια από τις δύο κοινοπραξίες θα αναλάβει το χρυσό συμβόλαιο.

Μετρό: Μέσα στον υπό κατασκευή σταθμό Μανιάτικα της Γραμμής 3 - Δείτε το βίντεο

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι πρόκειται για μία μεγάλη επιτυχία. Η επιμονή της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ίδιου του υπουργού ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή, παρά τις πολλές ευκαιρίες που υπήρχαν για να πάει στα βράχια ο διαγωνισμός, δικαιώνεται από τις εξελίξεις και πιστώνεται ως μία μεγάλη του επιτυχία.

Το έργο πέρα από την κοινωνική και οικονομική του αξία, έχει και την πολιτική του διάσταση καθώς δείχνει και μία προσήλωση της κυβέρνησης στην υλοποίηση ενός έργου που θα ρίξει σχεδόν 2 δισ. ευρώ στην πραγματική οικονομία εν μέσω μίας αντικειμενικά δύσκολης κατάστασης.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι και οι κινήσεις της Αττικό Μετρό, παρά τους αρχικούς φόβους ότι έγινε λάθος χειρισμός με τις τεχνικές προσφορές, συνετέλεσαν στην λήξη μιας μακροχρόνιας περιόδου αμφισβήτησης του διαγωνισμού.

Τα επόμενα βήματα

Με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, οι δύο κοινοπραξίες έχουν το δικαίωμα (βάσει του ν.4412/2016) να προσφύγουν και πάλι. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις όμως το σενάριο αυτό φαίνεται να απομακρύνεται.

Αυτό θα σημάνει την ανακήρυξη αρχικά του μειοδότη του έργου και στη συνέχεια την ανακήρυξη του ως προσωρινού αναδόχου. Επόμενο βήμα η αποστολή της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να ελεγχθεί και εγκριθεί και στη συνέχεια το πέρασμα της ως μεγάλο έργο από τη Βουλή των Ελλήνων.

Τελευταίο βήμα η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής που θα στείλει οριστικά το έργο σε υλοποίηση. Η σύμβαση θα μπορεί να υπογραφεί, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021.

Το πράσινο φως για το μεγάλο έργο της Γραμμής 4 θα συμπαρασύρει φυσικά σε συμβασιοποίηση και τον διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες με την ΕΡΕΤΒΟ να είναι η ανάδοχος εταιρεία. Παράλληλα θα τρέξει ξανά από την Αττικό Μετρό, ο διαγωνισμός για τον Τεχνικό Σύμβουλο που θα επιβλέπει το έργο. Τα κυρίως έργα δεν αναμένεται σε καμία περίπτωση να ξεκινήσουν νωρίτερα από το 2023.

Μετρό: Τι ξέρουμε για τη Γραμμή 4, Πετρούπολη - Λυκόβρυση σε σχήμα U διερχόμενη από το κέντρο

Αυτή είναι η Γραμμή 4

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)