Μετρό: Έφτασε σε Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια. Πότε φτάνει σε Μανιάτικα, Πειραιά, Δημοτικό Θέατρο

Δείτε πότε θα είναι έτοιμοι προς χρήση για τους πολίτες και οι επόμενοι σταθμοί του μετρό μετά τους «Αγ.Βαρβάρα», «Κορυδαλλό», «Νίκαια» που άνοιξαν σήμερα

Μετρό: Έφτασε σε Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια. Πότε φτάνει σε Μανιάτικα, Πειραιά, Δημοτικό Θέατρο

Έξι χρόνια μετά από την τελευταία προσθήκη σταθμού στο δίκτυο του μετρό, σε λειτουργία μπαίνουν σήμερα οι πρώτοι τρεις σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 προς τον Πειραιά, (Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια).

Πρόκειται για το πρώτο τμήμα της επέκτασης "Χαϊδάρι – Πειραιάς", συνολικού μήκους 7,55 χιλιομέτρων. Με την ολοκλήρωση των τριών επόμενων σταθμών (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), που αναμένεται σε δύο χρόνια, θα ολοκληρωθεί και η σύνδεση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας με το αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος”.

Μετρό Πειραιά: Μέσα στον σταθμό «Αγία Βαρβάρα» - Δείτε τον (pics)

Σήμερα, οι σταθμοί Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο βρίσκονται στο στάδιο εκτέλεσης των τελικών αρχιτεκτονικών και ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών, ενώ στον σταθμό του Πειραιά εκτελούνται εργασίες σκυροδεμάτων για την κατασκευή του φορέα του μόνιμου έργου.

Συντάξεις: Αναδρομικά την Πέμπτη σε χιλιάδες συνταξιούχους

Προβλήματα, καθυστερήσεις και έξτρα κόστη

Τα εγκαίνια των τριών σταθμών έγιναν με καθυστέρηση τριών ετών, καθώς και αυτό το έργο μετρό δεν γλύτωσε από τα συνηθισμένα εμπόδια. Αρχαιολογικά ευρήματα, μετακινήσεις σταθμών και άλλα ζητήματα χρηματοοικονομικής φύσης, μετέθεσαν χρονικά το έργο αλλά φόρτωσαν και επιπλέον κόστη.

Η σύμβαση του έργου της επέκτασης υπογράφτηκε το 2012 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2017. Στο μεταξύ ο προϋπολογισμός κατασκευής του έργου έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 40%, στα 467 εκατ. ευρώ, ενώ η κοινοπραξία που τον κατασκευάζει έχει λάβει αποζημιώσεις άνω των 40 εκατ. ευρώ.

Οι μεγαλύτερες δυσκολίες αντιμετωπίστηκαν στους σταθμούς του Πειραιά. Στον σταθμό που βρίσκεται στο λιμάνι, εντοπίστηκε αποχετευτικός οδηγός, ο οποίος δεν μπορούσε να παρακαμφθεί. Έτσι χρειάστηκαν νέες μελέτες, μετάθεση και ανασχεδιασμός του σταθμού.

Παράλληλα, το 2017 κατά τη διάρκεια των πρώτων εκσκαφών για την κατασκευή του σταθμού Πειραιά βρέθηκε βόμβα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου με αποτέλεσμα να διακοπούν οι εργασίες μέχρι αυτή να απομακρυνθεί με ασφάλεια από την ειδική μονάδα του Στρατού.

Στους σταθμούς Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο οι εργασίες καθυστέρησαν να ξεκινήσουν λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων.

Έκτος όμως από τα τεχνικά εμπόδια, η υλοποίηση των εργασιών μέσα στην οικονομική κρίση προκάλεσε επιπλέον καθυστερήσεις λόγω οικονομικών δυσκολιών. Υπήρξαν χρηματοδοτικά προβλήματα, ενώ το 2015 με την επιβολή των capital controls, οι εργασίες σταμάτησαν για αρκετούς μήνες.

Πάντως, σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν αρμόδιοι παράγοντες στο περιθώριο της τελετής εγκαινίων από τον πρωθυπουργό, οι εργασίες και στο υπόλοιπο τμήμα της επέκτασης, από την κοινοπραξία Άβαξ- Ghella SPA- Alstom Transport SA, προχωρούν κανονικά και δεν αναμένονται νέες καθυστερήσεις.

Εγκληματική οργάνωση Πειραιά: Επίθεση σε αστυνομικούς - «Τώρα θα σας…»

"Aγκάθι” το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Ένα από τα βασικά προβλήματα, στα οποία αναφέρθηκαν χθες τόσο ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, όσο και ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, ήταν η διασύνδεση των νέων σταθμών με το κεντρικό σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Όπως είπε ο κ. Καραμανλής δεν είχε προβλεφθεί η επέκταση του συστήματος για το νέο τμήμα της γραμμής 3 με αποτέλεσμα να υπήρχε ο κίνδυνος οι σταθμοί να ήταν έτοιμοι, αλλά να μην μπορούσαν οι επιβάτες να επικυρώσουν τα εισιτήρια τους.

Ωστόσο, όπως φαίνεται η λύση που βρέθηκε είναι προσωρινή, καθώς οι τρεις νέοι σταθμοί δεν έχουν πύλες εισόδου-εξόδου, αλλά ακυρωτικά μηχανήματα, όπως αυτά που βρίσκονται στα λεωφορεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό θα λυθεί με τη λειτουργία και των υπόλοιπων τριών σταθμών της επέκτασης καθώς θα πρέπει να διενεργηθεί διαγωνισμός για το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου, για όλο το νέο τμήμα της γραμμής από τον ΟΑΣΑ.

Η λειτουργία των νέων σταθμών

Οι σταθμοί "Αγία Βαρβάρα", "Κορυδαλλός" και "Νίκαια" προβλέπεται να εξυπηρετούν 63.000 νέους επιβάτες ημερησίως. Λόγω της χρήσης των τριών σταθμών αναμένεται να κυκλοφορούν 11.000 λιγότερα ΙΧ αυτοκίνητα και οι ρύποι σε διοξείδιο του άνθρακα να μειωθούν κατά 65 τόνους την ημέρα.

Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07:30 - 17:30) στο τμήμα Αιγάλεω – Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά και στο τμήμα Αιγάλεω – Νίκαια θα είναι 8 λεπτά.

Το πρώτο δρομολόγιο, από τον σταθμό Νίκαια, θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12:05 το βράδυ. Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.

Τέλος, από την Τρίτη 7 Ιουλίου θα τεθεί σε ισχύ και ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο την διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της Γραμμής 3 του Μετρό

Πηγή: capital.gr