«Σπασμένη Φλέβα»: Μια σύγχρονη τραγωδία
Ο Γιάννης Οικονομίδης στο απόγειο της καριέρας του με την «Σπασμένη Φλέβα»
«Τι ταινία πάλι έκανες ρε Οικονομίδη». Ατάκα που ακούσαμε στο τέλος της νέας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη, «Σπασμένη Φλέβα» και δείχνει πως κέρδισε πάλι το κοινό ο Κύπριος σκηνοθέτης. Φαίνεται και από τα εισιτήρια της ταινίας ως τώρα. Σε αντίθεση με τον Γιώργο Λάνθιμο, ο Οικονομίδης καταπιάνεται με θέματα της ελληνικής πραγματικότητας, που αγγίζουν τον θεατή. Ο ωμός ρεαλισμός είναι και πάλι εδώ. Στη «Σπασμένη Φλέβα» έχουμε την άτυπη μετεξέλιξη του Δημήτρη του «Σπιρτόκουτου», ο οποίος από το δυάρι στον Κορυδαλλό βρέθηκε σε ένα πολυτελές σπίτι στη Βούλα. Ο Θωμάς πλέον, κυνήγησε τη μεγάλη ζωή, αλλά ο νεοπλουτισμός τον κατέστρεψε. Με τρομερά χρέη, έπεσε θύμα των τοκογλύφων και έχει λίγες μέρες για να σώσει το σπίτι και την οικογένειά του.
Για όσους δεν είναι μυημένοι στο σύμπαν του Οικονομίδη, τα βρισίδια μπορεί να τους ενοχλήσουν λίγο. Για τους μύστες η συγκεκριμένη ταινία είναι …εκκλησία σε σχέση με τις προηγούμενες. Όντως, δεν έχουμε βρισίδια non stop και άλλαξε κάπως το στυλ ο Οικονομίδης. Ο κυνισμός παραμένει.
Οι ερμηνείες είναι για άλλη μια φορά το μεγάλο ατού ταινίας του Οικονομίδη. Ο Βασίλης Μπισμπίκης μετά τη «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» είναι κι εδώ, και πραγματικά συγκλονίζει με την ερμηνεία του. Καταλληλότερος για να παίξει τον ρόλο του Θωμά δεν υπήρχε. Κι αν είχαμε να κάνουμε με ξένη ταινία, σίγουρα θα ήταν υποψήφιος για Όσκαρ.
Οι γνωστές cult φιγούρες δεν λείπουν ούτε απ’ αυτήν την ταινία. Τρομερός ο Δημήτρης Καπετανάκος, αποκάλυψη η Σοφία Κουνιά που δεν είναι επαγγελματίας ηθοποιός και βάζει τα γυαλιά σε πολλούς που λένε ότι είναι ηθοποιοί.
Η Μπέττυ Αρβανίτη, στον λίγο χρόνο που εμφανίζεται, αποδεικνύει πόσο μεγάλη ηθοποιός είναι.
Η «Σπασμένη Φλέβα» είναι μια σύγχρονη τραγωδία. Και θα έχει μια θέση στις κορυφαίες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου.
ΥΓ1: Πόσο αλληγορική η πρώτη σκηνή με τη θαλάσσια χελώνα που παλεύει να βγει στην επιφάνεια και δεν μπορεί…
ΥΓ2: Η ταινία κλείνει ιδανικά με το ομότιτλο νέο τραγούδι του ΛΕΞ.