Τι βλέπουμε στο σπίτι την Δευτέρα, 14 Μαρτίου

Διαβάστε ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές σε τηλεόραση, πλατφόρμες και σινεμά για σήμερα, Δευτέρα (14/3).

Τι βλέπουμε στο σπίτι την Δευτέρα, 14 Μαρτίου

Malintzin 17 των Εουχένιο Πολγκόφσκι, Μάρα Πολγκόφσκι

Ακολουθώντας μια μινιμαλιστική οπτική γλώσσα και γυρισμένο από μια ασυνήθιστη θέση, από το παράθυροενός διαμερίσματος στον δεύτερο όροφο, το Malintzin 17 παρουσιάζει δύο παράλληλες μορφές γονεϊκής φροντίδας. Για επτά μέρες και επτά νύχτες, ο σκηνοθέτης και η πεντάχρονη κόρη του, η Μιλένα, ασχολούνται με ένα περιστέρι που φροντίζει και κλωσσάει το μικρό της σε έναν επικίνδυνο κόμβο από ηλεκτρικά καλώδια, ακριβώς έξω από το μπαλκόνι τους. Το περιστέρι υπομένει το κρύο και την καταρρακτώδη βροχή, ενώ η προοβληματισμένη Μιλένα ζητάει απαντήσεις από τον πατέρα της για τη θέση του πουλιού, την ακινησία του, το νόημα –και το ρίσκο– της καταγραφής του σε βίντεο, την πραγματική του φύση (μήπως είναι ρομπότ;) και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να το βοηθήσουν (χρειάζεται φαγητό; Θα μάθει το μικρό να πετάει;). Γυρισμένη με κάμερα στο χέρι από μια γωνία από ψηλά, η οποία ευθυγραμμίζεται με την οπτική του περιστεριού, η ταινία χτίζει μια διακριτική αλλά δριμεία κριτική για τον εγκλωβισμό της φύσης στις βίαιες δομές της νεωτερικότητας.

Δείτε την ταινία εδώ κι αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για τις online προβολές του 24ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που διεξάγεται από τις 10 μέχρι τις 20 Μαρτίου εδώ.

Η Χαμένη Πόλη του Ζ (The Lost City of Z) του Τζέιμς Γκρέι

Ορμώμενος από το βιβλίο του Ντέιβιντ Γκραν, «The Lost City of Z: A Tale of Deadly Obsession in the Amazon», στην ταινία του ο Τζέιμς Γκρέι αφηγείται (αναλυτικά και μάλλον μακρόσυρτα), την ιστορία του Πέρσιβαλ Φόσετ, ενός από τους τελευταίους παραδοσιακούς Βρετανούς εξερευνητές. Στις αρχές του 20ού αιώνα, ο Φόσετ είναι στρατιωτικός, παντρεμένος με μια όμορφη γυναίκα (η Σιένα Μίλερ σ' ένα δεύτερο, αλλά με ουσία ρόλο), αλλά ουδέποτε παρασημοφορημένος: η καταγωγή του είναι χαμηλής κοινωνικής στάθμης κι αυτό τον αποκλείει από τον αριστοκρατικό περίγυρό του, προκαλώντας του συναισθήματα οργής και ανταγωνισμού. Ετσι, όταν με την υπόσχεση αναγνώρισης, ο Πέρσι καλείται από τη βρετανική γεωγραφική υπηρεσία να χαρτογραφήσει τα σύνορα Βολιβίας - Βραζιλίας, εκείνος δέχεται, με τίμημα να αποχωριστεί την οικογένειά του για αόριστο διάστημα. Στο ταξίδι, με σύντροφο έναν μέθυσο τυχοδιώκτη που αποδεικνύεται εξαιρετικά πιστός (ο Ρόμπερτ Πάτινσον, γενειοφόρος και κυρτός, καταφέρνει μια ερμηνεία με προσωπικότητα και ένταση), ο Πέρσι αποφασίζει ν' αφήσει τη χαρτογράφηση και να κυνηγήσει μια μεγάλη ανακάλυψη: μια αρχαία «χαμένη πόλη» που οι θρύλοι τη θέλουν φτιαγμένη από χρυσό, που θ' αποδείξει ότι στην περιοχή του Αμαζονίου υπήρχαν εξελιγμένοι πολιτισμοί πολύ παλαιότερα από τον ευρωπαϊκό και, δη, τον βρετανικό.

Ο Τζέιμς Γκρέι διασκευάζει το μυθιστόρημα του Ντέιβιντ Γκραν «The Lost City of Z: A Tale of Deadly Obsession in the Amazon» σε μια περιπέτεια στην πιο ανεξερεύνητη πλευρά της ανθρώπινης ψυχής. Η ταινία προβάλλεται στις 00.45 στο Star.

Πράκτορες 355 (The 355) του Σάιμον Κίνγκμπεργκ

Είναι τέσσερις. Κι είναι φονικές (όταν χρειάζεται). Κι είναι κι άλλη μια. Και μπορούν να περπατούν καλά και να κάνουν ένα σωρό ακροβατικά και να ρίχνουν ξύλο και με τακούνια. Είναι η Μέις, μια από τις ικανότερες πράκτορες της CIA, η σκληροτράχηλη Γερμανίδα πράκτορας Μαρί, η Βρετανίδα Καντίτζα που ειδικεύεται στο cyber hacking και μια ψυχολόγος, η Κολομβιανή Γκρατσιέλα. Απέναντί τους, πάντα μισό βήμα μπροστά ή πίσω, είναι η μυστηριώδης Λιν Μι Σενγκ που σε κάθε στροφή τούς βάζει τρικλοποδιά. Ολες αγωνίζονται να προλάβουν να πάρουν στην κατοχή τους ένα παντοδύναμο κυβερνο-όπλο, πριν πέσει στα λάθος χέρια και, απλώς, αφανιστεί η ανθρωπότητα όπως την ξέρουμε.

Πρακτορίνες με τακούνια σ' αυτή την προσχηματικά φεμινιστική ταινία δράσης της Τζέσικα Τσαστέιν, προβλέψιμη και ρηχή παρά το γυναικείο καστ μεγατόνων. Η ταινία είναι διαθέσιμη για ενοικίαση στο viva.gr.

Οι Γάτες της Κωνσταντινούπολης (Kedi) της Τσεϊντά Τορούν

«Οι σκύλοι πιστεύουν ότι ο άνθρωπος είναι Θεός, αλλά οι γάτες όχι. Οι γάτες έχουν επίγνωση της ύπαρξης του Θεού. Δεν είναι αχάριστες, απλά ξέρουν καλύτερα», λέει ένας από τους δίποδους αφηγητές στο ντοκιμαντέρ της Τσεϊντά Τορούν που στάθηκε μια από τις μεγαλύτερες (ευχάριστες) εκπλήξεις της χρονιάς στο αμερικανικό box office - και όχι μόνο. Κι αυτή, όπως και πολλές άλλες θεωρίες και απόψεις που ακούγονται στην ταινία, και που πασχίζουν να ερμηνεύσουν ή να περιγράψουν τη συμπεριφορά των αινιγματικών και κυκλοθυμικών αιλουροειδών, λέει εν τέλει πολλά περισσότερα για το ανθρώπινο είδος παρά για τις ίδιες τις γάτες.

To ντοκιμαντέρ-έκπληξη της χρονιάς είναι ένα τρυφερό πορτρέτο της Κωνσταντινούπολης μέσα από τις γάτες που αποτελούν σήμα κατατεθέν της και τους ανθρώπους που πέφτουν θύματα της γοητείας τους. Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo.

Η Γυναίκα με τα Μαύρα (The Woman in Black) του Τζέιμς Γουότκινς

Ο νεαρός δικηγόρος Αρθουρ Κιπς (Ντάνιελ Ράντκλιφ) αναγκάζεται να αφήσει τον τρίχρονο γιο του στο Λονδίνο για να ταξιδέψει στο απομακρυσμένο χωριό Κράιθιν Γκίφορντ και να τακτοποιήσει τις κληρονομικές εκκρεμότητες του Οίκου Ιλ Μαρς. Οταν όμως φτάνει στο ανατριχιαστικό παλιό αρχοντικό ανακαλύπτει σταδιακά μια σειρά από σκοτεινά μυστικά που στοιχειώνουν το παρελθόν της περιοχής. Και η ανησυχία του Άρθουρ μεγαλώνει όταν μια μυστηριώδης γυναικεία φιγούρα ντυμένη στα μαύρα αρχίζει να εμφανίζεται μπροστά του, επιβεβαιώνοντας τους φόβους και τις προλήψεις των χωρικών.

Με την υπογραφή της Hammer Films, μια ταινία φαντασμάτων που σηματοδοτεί την ερμηνευτική «ενηλικίωση» του Ντάνιελ - Χάρι Πότερ - Ράντκλιφ. Και μαζί την πετυχημένη «ανάσταση» της κλασσικής βρετανικής κινηματογραφικής εταιρίας και του πολύ χαρακτηριστικού είδους τρόμου που καθιέρωσε. Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix.

πηγή:flix.gr



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110