Τα βραβεία του 34ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Ποιοι κέρδισαν τα βραβεία του 34ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τα βραβεία του 34ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Ολοκληρώθηκε απονέμοντας τις δάφνες του το 34ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου (27/1-2/2), το οποίο διεξήχθη διαδικτυακά, με τις επιτροπές του φεστιβάλ να ανακοινώνουν τους φετινούς μεγάλους νικητές.

Η κριτική επιτροπή η οποία βράβευσε τις ελληνικές ταινίες, απαρτίστηκε από τους Μαρία Ζορμπά (ηθοποιός), Τώνη Λυκουρέση (σκηνοθέτης) και Βασίλη Μαζωμένο (σκηνοθέτης). Τα μέλη που συμμετείχαν στην επιτροπή της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) ήταν οι Γκένα Τεντοσίεφσκα, Καταρίνα Ντόκχορν και Ιφιγένεια Καλαντζή. Τέλος, στην κριτική επιτροπή αναγνωστών του "Αθηνοράματος", η οποία απένειμε το βραβείο κοινού, συμμετείχαν οι Σοφία Λινοσπόρη, Εύη Παπαγιάννη και Ελένη Τζαννάτου.

Τα βραβεία του 34ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Βραβείο ελληνικής ταινίας: "Patchwork" (Πέτρος Χαραλάμπους)

Το σκεπτικό της επιτροπής: "Σε μια εποχή που οι αντικειμενικές συνθήκες, αλλά και η αλλαγή
του οπτικοακουστικού τοπίου, δημιουργούν πρόσθετες δυσκολίες στις παραγωγές, ο κινηματογράφος του δημιουργού όχι μόνο επιβιώνει αλλά αναδεικνύει διαρκώς νέες δυνάμεις. Το βραβείο απονέμεται με ψήφους 2-1 στην ταινία 'Patchwork' του Πέτρου Χαραλάμπους, για την αρτιότητα της παραγωγής και την προβολή ενός σύγχρονου θέματος της Κυπριακής και όχι μόνο κοινωνίας, με την ανάδειξη ενός συνόλου εξαιρετικών ηθοποιών".

Ειδική μνεία: "Η Βοή του Κόσμου" (Πέτρος Σεβαστίκογλου)

Το σκεπτικό της επιτροπής: "Για το ανθρωποκεντρικό της βλέμμα και τα ερωτηματικά
που θέτει για τη δύναμη του κινηματογραφικού μέσου".

Βραβείο FIPRESCI: "Ma Nuit" (Αντουανέτ Μπουλά)

Το σκεπτικό της επιτροπής: "Η εκπληκτική ικανότητα της σκηνοθέτριας να σκιαγραφήσει το χαρακτήρα μιας νεαρής κοπέλας παγιδευμένης στη θλίψη της καθημερινότητάς της, λόγω της τραγικής απώλειας της αδερφής της, εξελίσσεται παράλληλα με το ανάγλυφο πορτρέτο της σύγχρονης νεολαίας που θέλει να αναγνωριστεί ως μοναδική, πρωτότυπη και διαφορετική, ενώ αναπτύσσει υπαρξιακές και οικολογικές ανησυχίες, για ένα αμφίβολο μέλλον. Η ρευστή κάμερα μεταξύ ρεαλισμού και ντοκιμαντέρ γλιστρά από τα νεανικά πρόσωπα σε μια απρόβλεπτη σκληρή πραγματικότητα, ενώ το νυχτερινό Παρίσι απεικονίζεται με την ίδια εφηβική οικειότητα με την οποία εξορμούν και οι ατρόμητοι -έτοιμοι για όλα- νέοι. Πρόκειται για μια ταινία που μας 'χορεύει' στο ρυθμό των σοφών απαντήσεων και των χαμόγελων, αλλά και της καλοσύνης των αγνώστων, που στη μαγική στιγμή μιας θερινής βραδιάς, μπορεί να βρεθούν τόσο κοντά μας".

Βραβείο κοινού: "Sisterhood" (Ντίνα Ντούμα)

Το σκεπτικό της επιτροπής: "Μεστή, επίκαιρη, σκληρή μα τρυφερή ταυτόχρονα, αποδίδει με βλέμμα ψύχραιμο το θέμα της σεξουαλικής αφύπνισης των κοριτσιών, και τις λεπτές ισορροπίες σε μια κοινωνία όπου τόσο οι έφηβοι όσο και οι ενήλικες αναζητούν τη θέση τους. Η ιστορία παρουσιάζεται με χαρακτηριστική οικονομία λόγου και εικόνων, και φωτισμό που ακολουθεί τις ψυχολογικές μεταπτώσεις των χαρακτήρων, ενώ το μοντάζ δίνει στην ταινία ένα ρυθμό που τη μετατρέπει σε ένα άτυπο θρίλερ, με 'πεδίο μάχης' τα social media. Εξαιρετικές οι ερμηνείες από τις (ερασιτέχνες) Antoniha Belazelkoska και Mia Giraud και η φωτογραφία από τον Naum Doksevski".

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου ανανεώνει το ραντεβού του για το φθινόπωρο του 2022.

Πηγή: athinorama.gr