Τα κλασικά: Οι ομπρέλες του Ρενουάρ - Μυθιστόρημα σε εικόνες
Η πυκνή πολυ-προσωπογραφία του Πιέρ-Ογκίστ Ρενουάρ είναι το μεγάλο «αδιάβαστο» μυθιστόρημα του ιμπρεσιονισμού.
Είναι ένα κορυφαίο έργο βασισμένο στη μαγεία της στιγμιαίας εντύπωσης, όταν παραδόξως ο μεγάλος καλλιτέχνης αρχίζει να απομακρύνεται από τις εικαστικές αποβάθρες του ιμπρεσιονιστικού κινήματος.
Πίνακας διαφορετικών πορτρέτων που στεγάζονται κάτω από ένα σύμπλεγμα από ομπρέλες, αποτυπώνει με λεπτότητα και ακρίβεια πτυχές της οικουμενικής ψυχής. Είναι μια ελάχιστη υποδιαίρεση του χρόνου που περιλαμβάνει και άλλες πολλές χωνεμένες μέσα της.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Ασκείται μια βαθιά ειρωνεία από μέρους του καλλιτέχνη εις βάρος των ανυποψίαστων προσώπων λες και ο ζωγράφος είναι Θεός και μοίρα μαζί για όλους αυτούς που συνωθούνται κάτω από την αδιαπραγμάτευτη συνθήκη της βροχής. Είναι εντυπωσιακό, πόσες κοινωνικές συμβάσεις χωρούν μέσα σε ένα και μόνο έργο.
Ίντριγκες, επιθυμίες, ονειροπολήματα, ακκισμοί και μόνο το θαρραλέα ευγενικό βλέμμα αυτής της κοπέλας προς τον θεατή αλλά και προς τον ζωγράφο βγαίνει έξω από το πλαίσιο της εικονικής πραγματικότητας.
Πρόκειται για τη Σουζάν Βαλαντόν, μοντέλο και μούσα πολλών ζωγράφων της Μονμάρτρης, πρώτη γυναίκα ζωγράφο στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι. Αν υποθέσουμε ότι οι ομπρέλες του Ρενουάρ συμβολίζουν όλους τους κοινωνικούς καταναγκασμούς και τις συμβάσεις, η «κεντρική ηρωίδα» του μένει ελεύθερη.
Πίσω της μια άλλη νεαρή γυναίκα ανοίγει ή κλείνει την ομπρέλα της, κοιτώντας προς τον ουρανό.