Big Brother: Ηλιθιότητα και αμορφωσιά

Με αφορμή το Big BrotherΚώστας Χαλέμος γράφει στο ΦΩΣ για τους ατάλαντους και χαβαλέδες που κλέβουν την παράσταση στην τηλεόραση από τους ταλαντούχους και τα φωτεινά μυαλά.

Big Brother: Ηλιθιότητα και αμορφωσιά

Όσο και να προσπαθούν κάποιοι να μας πείσουν ότι δεν είναι έτσι, προσωπικά αδυνατώ να πιστέψω ότι ο παίκτης που προκάλεσε σάλο με τις ατάκες του περί βιασμού σε ένα από τα πρώτα επεισόδια, επιλέχθηκε τυχαία για να πάρει μέρος στο τηλεοπτικό ριάλιτι σόου «Big Brother» που μεταδίδει ο ΣΚΑΪ.

Δεν μπορεί, όταν έκαναν το κάστινγκ οι υπεύθυνοι της παραγωγής, κάποιες από τις αντιλήψεις του θα πήραν είδηση, δεδομένου ότι ο συγκεκριμένος υποψήφιος έκανε μπαμ από μακριά ότι είχε θέμα με τις χοντρές γυναίκες, με τους γκέϊ, κι εγώ δεν ξέρω με ποιους άλλους (που ευτυχώς δεν προλάβαμε να μάθουμε).

Ως εκ τούτου ήταν μαθηματικά βέβαιο ότι αργά η γρήγορα θα συνέβαινε αυτό που συνέβη και που τώρα καταδικάζει το κανάλι, γιατί όσο και να υπάρχει κρυφοσενάριο που ακολουθεί, ένας παίκτης δεν μπορεί να απαλλαγεί από τον εαυτό του, «έξις δευτέρα φύσις»: η συνήθεια είναι η δεύτερη φύση του ανθρώπου, που έλεγε και ο Αριστοτέλης.

Τούτο έχοντας κατά νου, το λογικό και αναμενόμενο θα ήταν να τον απορρίψουν πανηγυρικά. Αυτοί όμως όχι μόνο δεν του έκλεισαν την πόρτα κατάμουτρα. Αντιθέτως, τον έμπασαν σπρώχνοντας στο σπίτι του «Μεγάλου Αδελφού», γιατί -δυστυχώς- τέτοια κελεπούρια ζητά η άτιμη η τηλεθέαση για να απογειωθεί…

Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στο Big Brother αλλά σε όλα σχεδόν τα τηλεπαιχνίδια- ακόμη και στα τηλεπαιχνίδια γνώσεων- όπου την παράσταση δεν κλέβει με τις απαντήσεις του ο παίκτης-παντογνώστης αλλά ο παίκτης-μπούφος, επειδή κάνει το κοινό να γελάει με την αμορφωσιά και την ατζαμοσύνη του.

Έρχεται μετά το διαδίκτυο, που διαμοιράζει, μαζικά και αστραπιαία, το σχετικό βίντεο, κάνοντας το, κατά πως λέγεται στη γλώσσα του, «viral». Και βέβαια, Viral δεν γίνονται σχεδόν ποτέ οι ταλαντούχοι και τα φωτεινά μυαλά παρά μόνο οι ατάλαντοι και οι χαβαλέδες. Γελάμε εμείς με τις κοτσάνες τους αδιαφορώντας αν το «τίποτα» εκείνη τη στιγμή καρπαζώνει το «άπαν».