Oλυμπιακός: Η «διπρόσωπη» εικόνα, ο «καυτός» Πίτερς και η απόφαση του Γκος
Το κακό πρώτο μέρος, το έξοδο δεύτερο ημίχρονο, ο Άλεκ Πίτερς που έχει κάνει το βήμα μπροστά και η απόφαση του Νάιτζελ Ουίλιαμς-Γκος.
Ο Ολυμπιακός ήταν απογοητευτικός στο πρώτο μέρος απέναντι στη Φενέρμπαχτσε. Δέχτηκε σκορ 29-14 στο δεκάλεπτο και πήγε στα αποδυτήρια στο -13 (46-33), κάνοντας αρκετά λάθη και εμφανίζοντας αδυναμίες στην άμυνα. Είναι «καμπανάκι» για τους Πειραιώτες το γεγονός πως για ένα ακόμη ματς ο αντίπαλος κατάφερε να περιορίσει στο ελάχιστο τις συνεργασίες πικ εν ρολ, κρατώντας σε... ομηρία τον Τόμας Ουόκαπ. Έμεινε άποντος, ενώ έκανε και 5 λάθη. Δεν είναι μόνο η καλή άμυνα των Τούρκων, αλλά και το γεγονός πως ο Τεξανός γκαρντ έχει εξαντληθεί. Λογικό και αναμενόμενο και χρειάζεται επειγόντως ανάσες.
Στο δεύτερο μέρος ο Ολυμπιακός θυμήθηκε τον παλιό καλό εαυτό του, την περσινή έξοχη ομάδα που συνδύαζε την ουσία με το θέαμα. Οι Πειραιώτες άρχισαν να κυκλοφορούν με γρήγορο τρόπο τη μπάλα, υπήρχε συνεχής κίνηση μακριά από εκείνη, οι παίκτες έβρισκαν τον ελεύθερο παίκτη (πήραν 12 πόντους από κοψίματα μέσα στη ρακέτα) και έφταναν στο εύκολο καλάθι. Άμυνες, κλεψίματα, καλάθια στον αιφνιδιασμό και μεγάλα σουτ από την περιφέρεια, με τους παίκτες να βγαίνουν εύστοχα από τα σκριν και να «πυροβολούν». Με μπροστάρη τον αγέρωχο Κώστα Παπανικολάου, με την περίφημη αστείρευτη ενέργειά του, οι «ερυθρόλευκοι» πέτυχαν 14 πόντους στο ανοιχτό γήπεδο. Το κόκκινο τρανζίσιον πέρα από θεαματικό δίνει και ρυθμό στον Ολυμπιακό. Η ομάδα του Πειραιά επίσης αποφάσισε να αλλάξει λογική στην άμυνα. Εφάρμοσε πλέον τις αλλαγές σε όλα τα σκριν, με τους Πειραιώτες να κλείνουν χώρους και τους Μιλουτίνοβ και Φαλ να γίνονται και πάλι... κτήνη στο «ζωγραφιστό».
Το βήμα μπροστά του Πίτερς
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Ο Άλεκ Πίτερς έχει αναβαθμίσει το παιχνίδι του φέτος. Ο Σάσα Βεζένκοφ αποχώρησε, αλλά ο Αμερικανός κάνει ό,τι μπορεί για να τον αντικαταστήσει. Με εξαίρεση τους μόλις 4 πόντους που πέτυχε στο Μιλάνο, σε όλα τα άλλα ματς σημειώνει πάντα διψήφιο αριθμό πόντων, έχοντας εξαιρετικά ποσοστά ευστοχίας.
Αριθμεί 13 πόντους μέσον όρο, με 64,7% στα δίποντα (22/34), 47,4% στα τρίποντα (9/19), ενώ παράλληλα μετρά 5 ριμπάουντ, 2,2 ασίστ και 1,3 κλεψίματα, σε 27 λεπτά συμμετοχής. Το πρόβλημα, όμως, είναι πως δεν υπάρχει παίκτης από πίσω του. Ο Λουκ Σίκμα είναι άφαντος, μονίμως τραυματίας και ο «μουσάτος» παίζει ουσιαστικά μόνος του, έχοντας για βοήθεια τον... βιονικό Κώστα Παπανικολάου.
Η επιλογή του Γκος στο τέλος
Να πούμε κάτι που μας ξένισε στην Πόλη; Στην τελευταία φάση του αγώνα, με το σκορ στο 79-77, ο Ολυμπιακός είχε γεμάτα 16'' για να πάρει το ματς. Η ομάδα επέλεξε να πάει να στείλει το παιχνίδι στην παράταση, αντί να πάει για τρίποντο ώστε να διεκδικούσε τη νίκη. Δείχνει νοοτροπία νικητή αν πήγαινε για το δεύτερο σενάριο. Αυτό δεν έκανε και πέρσι στα πλέι οφ στην Πόλη, όταν με το μακρινό σουτ του Κώστα Σλούκα πήρε την αναμέτρηση;
Ενδεχομένως οι Πειραιώτες να εκτίμησαν πως στον έξτρα χρόνο θα είχαν περισσότερες δυνάμεις, από τη στιγμή που ο Ντεσόν Πιέρ ήταν τραυματίας και ο Τζόναθαν Μότλεϊ έξω με 5 φάουλ. Η μπάλα πήγε στον Νάιτζελ Ουίλιαμς-Γκος, ο οποίος πήγε να κάνει το σουτάκι του. Διάδρομος από τα δεξιά, σηκώνεται ψηλά και πάει για φλότερ. Είναι γεγονός πως ο Γιαμ Μαντάρ έριξε το χέρι του δυνατά πάνω στον Αμερικανό γκαρντ του Ολυμπιακού, αλλά οι διαιτητές από την ταχύτητα της φάσης δεν το είδαν ή αν θέλετε επέλεξαν να μη δώσουν τίποτα και να αφήσουν το ματς να εξελιχθεί. Η ΚΑΕ εξέδωσε ανακοίνωση διαμαρτυρίας για το γεγονός αυτό.
Από εκεί και πέρα, όμως, σύμφωνα και με το τιμ των «ερυθρολεύκων», στόχος ήταν ο Γκος να πασάρει στον Νίκολα Μιλουτίνοβ που ήταν κάτω από το καλάθι. Ο Αμερικανός δεν το έκανε, καθώς φοβήθηκε πως δεν θα του έβγαινε η πάσα έχοντας μπροστά του τον Γιώργο Παπαγιάννη. Η μπάλα τού έφυγε ελαφρώς στην ντρίμπλα από το χτύπημα του Μαντάρ, πήρε το σουτ, η μπάλα βρήκε σίδερο και το ματς τελείωσε. Το θέμα, όμως, είναι πως ο Γκος ούτε καν διαμαρτυρήθηκε στον διαιτητή για το φάουλ που του έγινε. Θα έπρεπε και ο ίδιος (σε μία φάση που δεν ήταν εξόφθαλμη) να κάνει θόρυβο για την επίμαχη φάση. Ήταν τέτοια όμως η απογοήτευση από το καλάθι που έχασε, που το μυαλό του δεν το σκέφτηκε.