Κομνηνός: «Το ενδιαφέρον για το ευρωπαϊκό μπάσκετ αυξάνεται αλλά…»
O Πατρίκ Κομνηνός, μίλησε για την πιθανότητα συγχώνευσης του BCL με το EuroCup.
Ο CEO του Basketball Champions League, Πάτρικ Κομνηνός για τους λόγους που έγινε το φετινό Final Four στο Βελιγράδι, το ενδιαφέρον για το ευρωπαϊκό μπάσκετ που ολοένα κι αυξάνεται, το Glass Floor αλλά και την πιθανότητα συγχώνευσης του BCL με το EuroCup. Τι είπε για τις διαπραγματεύσεις με την Ευρωλίγκα;
“Η σεζόν 8 έχει ονομαστεί από όλους ως σεζόν που τείνει προς το άπειρο, καθώς ατενίζουμε το μέλλον και θέλουμε να κάνουμε τη διοργάνωση να μεγαλώσει προς το άπειρο παρά το γεγονός ότι είναι μόλις 8 ετών. Είμαστε χαρούμενοι στο Βελιγράδι, σε αυτό το ιστορικό γήπεδο.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Αυτή η σεζόν ήταν η πιο ανταγωνιστική στο BCL μέχρι σήμερα και τα σχόλια που λαμβάνουμε από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, τις ομάδες, τους παίκτες, τους προπονητές, τους δημοσιογράφους και τους συνεργάτες συμφωνούν ότι είναι μια πολύ ανταγωνιστική σεζόν: Τρεις ισπανικές ομάδες που βρίσκονται στο Το Top5 της ACB και το Περιστέρι που βρίσκεται στην κορυφή του ελληνικού πρωταθλήματος. Ωστόσο και η προηγούμενη φάση ήταν πολύ θεαματική”.
Όσο για την επιλογή του Βελιγραδίου ως έδρα του Final Four: “Η προσπάθεια να κάνουμε αυτό το κορυφαίο γεγονός σε έναν ουδέτερο χώρο, ήταν ο πρωταρχικός μας στόχος. Όταν ξεκινήσαμε να αναπτύσσουμε τις επιλογές, το Βελιγράδι δεν ήταν η αρχική μας επιλογή. Επιθυμία μας ήταν να είμαστε καινοτόμοι και προνοητικοί, παρουσιάζοντας ένα Final Four σε LED Glass Floor. Αυτός ήταν ο στόχος. Είχαμε πολλές συζητήσεις και διαφορετικές επιλογές. Έπρεπε να λάβουμε υπόψη τις γεωπολιτικές προκλήσεις, με τις ομάδες του Ισραήλ και της Τουρκίας στον διαγωνισμό. Επιλέξαμε το Βελιγράδι ως τον ουδέτερο χώρο, που θα μπορούσε να φιλοξενήσει όλους τους παράγοντες που ελήφθησαν υπόψη.
Το γήπεδο προφανώς δεν ήταν γεμάτο, είναι αλήθεια, αλλά κατά τη λήψη αποφάσεων υπάρχουν πολλά στοιχεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Το να μπορείς να ποντάρεις στην καινοτομία ήταν ένα από αυτά. Κι έχω ξαναπεί ότι φέτος ο στόχος μας ήταν να βρεθεί ένα γήπεδο που θα μπορούσε να φιλοξενήσει την καινοτομία μας.
Ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί ένα sold out είναι να φιλοξενηθεί το Final Four σε μία από τις έδρες των ομάδων που συμμετέχουν σε αυτό Η υλοποίηση της καινοτομίας του γηπέδου είναι μία πολύ περίπλοκη διαδικασία σε επίπεδο logistics και χώρων και γι’ αυτό επιλέξαμε το ουδέτερο γήπεδο του Βελιγραδίου. Οι ανάγκες που είχαμε ήταν πολύ συγκεκριμένες.
Γνωρίζουμε τη σημασία που έχει η παρουσία των φιλάθλων. Στο Final Four της Αθήνας είχαμε 20.000 οπαδούς και στην Αμβέρσα 17.000, σε ουδέτερο γήπεδο, αλλά έπρεπε να δώσουμε προτεραιότητα σε αυτό το βλέμμα που έχουμε προς το μέλλον, να σπάσουμε τα εμπόδια, να δείξουμε τι θέλουμε να κάνουμε. Δεν κάνουμε ό,τι είναι εύκολο, κάνουμε αυτό που είναι σωστό. Και είμαστε ευγνώμονες στην πόλη του Βελιγραδίου και την Αρένα του Βελιγραδίου, καθώς πρόκειται για ένα από τα ωραιότερα γήπεδα στην Ευρώπη.
Είναι δύσκολο να γεμίσεις ένα γήπεδο σε έναν ουδέτερο χώρο και δεν υπάρχουν πολλά event που μπορούν να το καταφέρουν. Ξέραμε ότι δεν ήταν ένα εύκολο ταξίδι από την Ισπανία και την Ελλάδα. Είμαστε αφοσιωμένοι όμως, σε αυτήν την απόφαση. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε. Έχουμε στον τελικό δύο από τις καλύτερες ομάδες στην Ευρώπη, που παίζουν σε ένα εντυπωσιακό επίπεδο, σε έναν μεγάλο”.
Για πιθανές αλλαγές στο σύστημα διεξαγωγής: “Δεν αλλάζουμε το φορμάτ την επόμενη σεζόν. Έχουμε ομάδες που θα ήθελαν να έχουν διαφορετικό φορμάτ, το οποίο θα τους εγγυάται περισσότερα παιχνίδια, και έχουμε ομάδες, όπως αυτές που προέρχονται από την ACB, που είναι απολύτως εντάξει με αυτό το φορμάτ. Προσπαθούμε να βρούμε τρόπους να στηρίξουμε κάθε ενδιαφερόμενο”.
Για τα 10ετή συμβόλαια της Ευρωλίγκας που λήγουν το 2026 και αν αυτό αποτελεί κίνδυνο για την ενότητα και τις διαπραγματεύσεις, σε περίπτωση που δεν υπάρχει συμφωνία μέχρι τότε: “Για εμάς, το πιο σημαντικό πράγμα από το πρώτο λεπτό ήταν να αναπτυχθούμε και να συμβάλουμε στη διαμόρφωση του μπασκετικού τοπίου. Το 2016, όταν ξεκινήσαμε, ήμασταν ξεκάθαροι ότι έπρεπε η διοργάνωση να βασίζεται σε τρεις βασικές αρχές: πρόσβαση βάσει αθλητικών κριτηρίων με τις ομάδες να κερδίζουν τη συμμετοχή τους στο γήπεδο, να μην υπάρχουν αποκλεισμοί και το τρίτο ήταν να διαμορφώσουμε ένα γενικό οικοσύστημα για το μπάσκετ των συλλόγων ξεκινώντας από την Ευρώπη. Κι αυτό αποτελεί έναν από τους στρατηγικούς πυλώνες της FIBA”.
Έχουμε περάσει 2,5 χρόνια συζητήσεων και διαπραγματεύσεων που για όλες τις πλευρές κινητοποιούνται από τα ίδια κίνητρα, τη διαμόρφωση δηλαδή ενός τοπίου που θα ευνοεί την ανάπτυξη του μπάσκετ. Κάθε ένα από τα μέρη έχει τις δικές του προτεραιότητες. Κι αυτό είναι λογικό. Κάθε ομάδα θέλει να ξέρει τι θα συμβεί την επόμενη ημέρα.
Επίσης υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις, όπως η λήξη των 10ετών συμβολαίων. Κάθε κλαμπ έχει ανάγκη από βεβαιότητα, κατανόηση και μία εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο θα μοιάζει το μπάσκετ στο μέλλον. Κι όχι μόνο από εμάς, αλλά από όλους που ανήκουν στην μπασκετική κοινότητα. Προσωπικά πιστεύω ότι η ώρα είναι τώρα. Όχι επειδή επηρεαζόμαστε από τους εξωτερικούς παράγοντες αλλά επειδή υπάρχει μία κοινή λογική που το απαιτεί. Και πλέον όλοι οι ‘μέτοχοι” μπαίνουν στη συζήτηση ξέροντας ακριβώς τι θέλουν”.
Για το Glass Floor: “Οι προκλήσεις σχετίζονται με τους διοργανωτές και το τι χρειάζεται για την εγκατάσταση αυτού του δαπέδου, την προσθήκη γεννητριών ισχύος και τον απαιτούμενο κλιματισμό. Για παίκτες και προπονητές, ήταν ένα πολύ περίεργο πείραμα. Μπορούσες να το δεις τις αντιδράσεις τους. Αυτή τη στιγμή, νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που θα χρησιμοποιηθεί ευρύτερα στο μέλλον”.
Όσο για τη συγχώνευση BCL και EuroCup: “Είναι αλήθεια, καθόμαστε τώρα στο τραπέζι με διάφορους ενδιαφερόμενους. Υπάρχει μια συναίνεση μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών ότι κάτι πρέπει να αλλάξει, για να επιτρέψει στο άθλημα να δημιουργήσει το ενδιαφέρον και την εμπορική αξία που του αξίζει.
Αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Το ενδιαφέρον για το ευρωπαϊκό μπάσκετ αυξάνεται, αλλά η αγορά δεν ανταποκρίνεται. Χρειαζόμαστε μια αγορά πιο απλή στην κατανόηση, πιο ξεκάθαρη στην προώθηση. Ένα από τα θέματα είναι η δυνατότητα ενοποίησης, για τη συγχώνευση των διοργανώσεων δεύτερης κατηγορίας, σε μία πιο ανταγωνιστική διοργάνωση.
Αυτό είναι μέρος ενός ευρέος φάσματος συνομιλιών. Αυτό που απαιτείται στο μπάσκετ είναι η οργανική ανάπτυξη. Πρέπει να υπάρχει ένα οικοσύστημα που να επιτρέπει αυτή την ανάπτυξη. Νομίζω ότι η ωριμότητα μας επέτρεψε να το καταλάβουμε αυτό”.