Ο Ροβάνπερα αφήνει το WRC για τη Super Formula το 2026

Ο Κάλε Ροβάνπερα δεν θα λάβει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) του 2026, καθώς επιβεβαίωσε τα σχέδιά του να αποχωρήσει από το WRC για να «τρέξει» στη μεγάλη κατηγορία μονοθεσίων της Ιαπωνίας, τη Super Formula.

Ο Ροβάνπερα αφήνει το WRC για τη Super Formula το 2026

Έτσι, η καριέρα του 25χρονου Φινλανδού στο WRC ολοκληρώνεται στο τέλος της τρέχουσας σεζόν, κατά την οποία έχει πανηγυρίσει μέχρι στιγμής δύο τίτλους οδηγών, 17 νίκες σε αγώνες και μια σειρά από ρεκόρ.

Ο Ροβάνπερα «έγραψε Ιστορία» από τη στιγμή που εντάχθηκε στο δυναμικό της Toyota το 2020. Μόλις στην δεύτερη εκκίνησή του, κατέκτησε μια θέση στο βάθρο του Ράλι Σουηδίας και έγινε ο νεώτερος οδηγός στην ιστορία του WRC που τερμάτισε στην πρώτη τριάδα ενός αγώνα. Την επόμενη σεζόν πανηγύρισε την «παρθενική» νίκη της καριέρας του του στο Ράλι Εσθονίας και σε ηλικία 21 ετών και 289 ημερών έγινε ο νεώτερος οδηγός που επικράτησε σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ που κατείχε ο επικεφαλής της ομάδας του, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, ο οποίος τα είχε καταφέρει σε ηλικία 22 ετών και 313 ημερών.

Η χρησιμοποίηση των υβριδικών μονάδων ισχύος στο WRC το 2022 αποτέλεσαν το ιδανικό... συμπλήρωμα για τον -τότε- 22χρονο Φινλανδό (και τον συνοδηγό του, Γιόνε Χάλτουνεν), καθώς πανηγύρισε πέντε νίκες στους πρώτους επτά αγώνες της χρονιάς και επικράτησε και στο Ράλι της Νέας Ζηλανδίας, όπου κατέκτησε και μαθηματικά τον τίτλο και έγινε ο νεώτερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία του πρωταθλήματος. Υπερασπίστηκε το «στέμμα» του το 2023 με μια εξαιρετικά σταθερή σεζόν, κατά την οποία το δίδυμο από τη Φινλανδία τερμάτισε στην πρώτη τετράδα σε όλους τους αγώνες εκτός από έναν.

Ακόμη κι αν «έτρεξε» σε μόλις επτά αγώνες το 2024, ο Ροβάνπερα πανηγύρισε τέσσερις νίκες και βοήθησε την Toyota να στεφθεί για τέταρτη διαδοχική χρονιά πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές. Την τρέχουσα σεζόν παραμένει στην διεκδίκηση του τρίτου τίτλου της καριέρας του, ύστερα από την επικράτησή του στο Ράλι Καναρίων Νήσων και την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Φινλανδία, όπου σημείωσε την υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα που έχει καταγραφεί ποτέ στο WRC.

Και μπορεί ο Ροβάνπερα να παραμένει εντός της οικογενείας της Toyota, η οποία θα τον υποστηρίξει στη Super Formula, ωστόσο προς το παρόν δηλώνει επικεντρωμένος στη «μάχη» για την κατάκτηση του τίτλου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. «Αυτή η απόφαση δεν ήταν εύκολη, αλλά είναι μια απόφαση που σκεφτόμουν εδώ και καιρό» δήλωσε ο 25χρονος Φινλανδός και συνέχισε: «Έχοντας ήδη πετύχει τόσα πολλά στους αγώνες ράλι σε αυτή την ηλικία, άρχισα να σκέφτομαι ποιες άλλες δυνατότητες θα μπορούσα να έχω και ποιες άλλες προκλήσεις θα ήθελα να αναλάβω. Ήταν μια δύσκολη απόφαση, αλλά νιώθω ότι είναι η σωστή για να κυνηγήσω τα επόμενα όνειρα και τις προκλήσεις μου».

«Από τότε που άρχισα να οδηγώ ως μικρό παιδί, ήταν το όνειρό μου να γίνω οδηγός του WRC, να κερδίσω ένα ράλι και να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής. Το να έχω πετύχει όλα αυτά σε τόσο νεαρή ηλικία ήταν ένα απίστευτο συναίσθημα. Έχουμε ακόμα τρία ράλι φέτος και θα τα δώσουμε όλα και θα συνεχίσουμε να πιέζουμε μέχρι το τέλος» κατέληξε.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της ομάδας της Toyota, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, απέτισε φόρο τιμής στον αντίκτυπο που έχει αφήσει ο Ροβάνπερα, τονίζοντας: «Ο Κάλε έχει ήδη απολαύσει μια αξιοσημείωτη καριέρα στο WRC μαζί μας - ο νεώτερος νικητής ράλι, ο νεώτερος παγκόσμιος πρωταθλητής, δύο φορές κάτοχος του τίτλου - και στα 25 του είναι εύλογο να θέλει να αναλάβει μια νέα πρόκληση. Με τρία ράλι να απομένουν, ξέρω ότι θα θέλει να τελειώσει την καριέρα του στο WRC ως παγκόσμιος πρωταθλητής για άλλη μια φορά».



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110