Φθηνά μικρά αυτοκίνητα χωρίς turbo

Στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, αυτή των μικρών αυτοκινήτων, οι προτάσεις που υπάρχουν είναι πάρα πολλές τόσο σε μάρκες, όσο σε κινητήρες και εκδόσεις.

Φθηνά μικρά αυτοκίνητα χωρίς turbo

Στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, αυτή των μικρών αυτοκινήτων, οι προτάσεις που υπάρχουν είναι πάρα πολλές τόσο σε μάρκες, όσο σε κινητήρες και εκδόσεις.

Ο αγοραστής πλέον έχει να επιλέξει μεταξύ και αρκετών μοντέλων με κινητήρες βενζίνης, οι οποίοι είτε είναι ατμοσφαιρικοί ή turbo. Μπορεί οι τελευταίοι να είναι της μόδας, αλλά και οι ατμοσφαιρικές εκδόσεις έχουν σημαντικό μερίδιο στην αγοραστική πίτα μιας και πωλούνται σε πολύ ελκυστικές τιμές, ενώ ικανοποιούν και με το εξοπλιστικό τους επίπεδο. Ας δούμε παρακάτω τέσσερις επιλογές, αγαπημένες του κοινού.

Hyundai i20 1.2 84 PS


Μία αξιόλογη πρόταση στη κατηγορία είναι αυτή του Hyundai i20, το οποίο εξοπλίζεται με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και τιμή που ξεκινάει από τα 11.840 ευρώ για τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα με 75 ίππους. Η έκδοση που σας παρουσιάζουμε ξεκινάει από τα 12.540 ευρώ και διαθέτει τον 1.2 λίτρων κινητήρα με 84 ίππους και προσφέρεται με ικανοποιητικό εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας.

Ο 1.200άρης ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας με 84 ίππους και 122 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. κινεί ικανοποιητικά το κορεάτικο μοντέλο. Είναι ιδανικός για αστική χρήση, με αρκετά πολιτισμένη λειτουργία στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και λογική κατανάλωση, που κατά τη δοκιμή μας άγγιξε τα 7,2 λτ./100 χλμ. Μπορεί να μην έχει το δυνατό τράβηγμα από χαμηλά, μιας κι απουσιάζει η τουρμπίνα, εν τούτοις η δύναμη απλώνεται γραμμικά σε όλο το φάσμα στροφών. Η έλλειψη δύναμης φαίνεται κυρίως εκτός αστικού περιβάλλοντος και για όσους θέλουν να κινηθούν σε γρήγορους ρυθμούς.

Στο δρόμο, το i20 εμφανίζει ισορροπημένα χαρακτηριστικά, με την ανάρτηση να εξασφαλίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση, αλλά και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Παράλληλα, τα φρένα να είναι πολύ καλά, τόσο σε αντοχή, όσο και σε αίσθηση.

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του Hyundai i20 είναι ακόμη οι πολύ καλοί χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (326 λίτρα). Επίσης, στο εσωτερικό του η εικόνα είναι σύγχρονη και η ποιότητα είναι αρκετά καλή, όπως και η εργονομία.

Τιμή: 12.540 ευρώ, Τεκμήριο: 4.600 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 145,20 ευρώ

Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής μονόχρωμη 5 ιντσών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 84/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 122/4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,8 δλ., Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 121 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις

Suzuki Swift 1.2 λτ. Hybrid 90 HP


Το Suzuki Swift αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην γκάμα της ιαπωνικής μάρκας, το οποίο στην 4η γενιά του και για πρώτη φορά προσφέρεται με υβριδική τεχνολογία, συνδυαστικά με τον 1.2 λτ. ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 90 ίππων. Οι τιμές του Swift 1.2 λτ. Dualjet Hybrid ξεκινούν από 12.640 ευρώ, τιμή που το καθιστά ως ένα από τα πλέον οικονομικά σε τιμή, μικρά υβριδικά της αγοράς.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, ο 1.2 λτ. Dualjet κινητήρας βενζίνης αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 120 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Τιμές που εξασφαλίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, διαθέτει μια γραμμική λειτουργία, με ικανοποιητικό τράβηγμα από το ρελαντί σχεδόν. Ένα από τα σημαντικότερα προτερήματα του Suzuki Swift είναι η χαμηλή μέση κατανάλωση, όπου κατά τη διάρκεια τις δοκιμής, δεν ξεπέρασε τα 5,7 λτ./100 χλμ.

Στο δρόμο, το ιαπωνικό μοντέλο αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις, μιας και συνδυάζει την ευκολία στη καθημερινή χρήση, με την ευχάριστη, σε κάθε διαδρομή οδική συμπεριφορά. Όσο στιβαρό κι ευθύβολο είναι στον αυτοκινητόδρομο, άλλο τόσο «βράχος» είναι σε δρόμο με στροφές. Το τιμόνι μεταφέρει μπόλικη πληροφόρηση, με τα φρένα να είναι ισχυρά ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού. Το πεντάρι κιβώτιο έχει ευχάριστο κούμπωμα, ενώ δεν θα πει όχι σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων.

Σε ότι αφορά τη καμπίνα του Swift, αυτή διακρίνεται κυρίως για το νεανικό της στιλ. Στα συν προστίθεται η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, αλλά κι οι άφθονες θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα. Τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα βολευτούν, χωρίς περίσσιες ανέσεις, ενώ το μπαγκάζ των 265 λίτρων είναι από τα μικρότερα της κατηγορίας.

Τιμή: 12.640 ευρώ, Τεκμήριο: 4.600 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 84,6 ευρώ

Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.242 κ.εκ., Ισχύς: 90/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 120/4.400 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,1 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 94 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις

Toyota Yaris 1.5 λτ. Dual VVT-iE 111 HP


Το Toyota Yaris είναι ένα μοντέλο που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, μιας και είναι από τα πλέον αγαπημένα του αγοραστικού κοινού, ανεξάρτητα από το τύπο κινητήρα που «φοράει». Το δημοφιλές 1.500άρι Yaris ξεκινά από τα 12.730 ευρώ με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας και το Toyota Safety Sense.

Ο 1.5 λτ. Dual VVT-iE έχει απόδοση 111 ίππων και 136 Nm ροπής, επιταχύνοντας το Yaris από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ., με τη τελική να αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα. Στην πράξη, κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την άμεση απόκρισή του στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης στην πόλη και την ελαστικότητά του. Όμως, ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ η έλλειψη ροπής στις χαμηλές στροφές, είναι εμφανής σε πιο γρήγορους ρυθμούς ή σε ένα ταξίδι. Κι επειδή θα το πιέσετε για να «πάει» θα σας κάψει και λίγο παραπάνω, κάτι που διαπιστώσαμε και στη δοκιμή μας, με τη μέση κατανάλωση, να αγγίζει τα 7,0 λτ./100 χλμ.

Σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά, το Toyota Yaris ξεχωρίζει με την άνεση που προσφέρει σε κάθε διαδρομή, αφού η ανάρτησή του καταφέρνει και απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ο θόρυβος κύλισης είναι χαμηλός. Ευθύβολο και σταθερό στις ευθείες των αυτοκινητοδρόμων, όπως και σε διαδρομές με στροφές, με λογικές κλίσεις. Υπό πίεση θα υποστρέψει, αλλά το ESP θα επιβάλλει τη τάξη.

Η καμπίνα του Toyota Yaris, είναι ακόμα ένα σημείο που κερδίζει τον καταναλωτή, μιας και διακρίνεται για την ποιότητά της, αλλά και τις τεχνολογικές ευκολίες που ενσωματώνει. Από πλευράς κατασκευής, έχει γίνει χρήση κυρίως σκληρών πλαστικών, ενώ το μαλακό υλικό που συναντάται στο εμπρός μέρος του ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών το αναβαθμίζει. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές, όμως η θέση οδήγησης δεν είναι πολύ βολική. Στον τομέα των χώρων, το Yaris θα σας ικανοποιήσει, μιας κι είναι ευρύχωρο για τέσσερις επιβάτες, με το διαθέσιμο χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 279 λίτρα.

Τιμή: 12.730 ευρώ, Τεκμήριο: 5.800 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 113,68 ευρώ

Εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.496 κ.εκ., Ισχύς: 111/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 136/4.400 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,0 δλ., Τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,1 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 116 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις

VW Polo 1.0 MPI EVO 80 PS

Παρά την μεγάλη επιτυχία που γνωρίζουν τα TSI μηχανικά σύνολα της VW, η μάρκα προσφέρει για όσους το επιθυμούν κι ένα ατμοσφαιρικό σύνολο για το δημοφιλές Polo, το 1.0 MPI στην τιμή των 12.950 ευρώ και μάλιστα με πολύ καλό εξοπλισμό.

Το ατμοσφαιρικό μοτέρ του 1.0 λίτρου αποδίδει 80 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και 95 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ. Στο άκουσμα της ροπής, που δεν φτάνει καν τα 100 Nm, πολλοί θα πιστέψουν πως το Polo MPI είναι αργό. Όμως καταφέρνει να κερδίσει το χρήστη με την ελαστικότητά του, μιας και τραβάει καλά, σχεδόν από τις 1.000 σ.α.λ. Βέβαια άξιος συνεργάτης του μικρού αυτού κινητήρα είναι και το 5τάχυτο κιβώτιο, το οποίο διαθέτει σωστή κλιμάκωση για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Έτσι φροντίζει να κρατάει το μοτέρ εντός ωφέλιμου φάσματος, όντας παράλληλα και τόσο μακριά ώστε να κρατάει 130 χλμ./ώρα δίχως να λειτουργεί σε υψηλές στροφές και να μεταφέρει θόρυβο στην καμπίνα. Με κανονικούς ρυθμούς οδήγησης, η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 6,9 λτ./100 χλμ.

Στο δρόμο τώρα κι η ατμοσφαιρική έκδοση προσφέρει την ποιότητα στην κύλιση και την άνεση που έχουν τα μοντέλα της VW. Μπορεί ο κινητήρας να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο, όμως σε ταχύτητες ταξιδιού είναι ασφαλές και εξαιρετικά σταθερό. Την ίδια ασφάλεια προσφέρει και στις στροφές, παραμένοντας σθεναρά στη πορεία του ακόμα κι υπό έντονη πίεση.

Εσωτερικά τώρα, δεν θα δείτε μεγάλες αλλαγές στο σχεδιασμό, συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις, μιας κι η καμπίνα διαθέτει ποιότητα και πείθει με την αντοχή της. Εργονομικό και πρακτικό, θα σας διευκολύνει κατά πολύ στις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ με άνεση θα μεταφέρετε και τη παρέα σας, αλλά και τις αποσκευές τους στο πορτ μπαγκάζ των 355 λίτρων.

Τιμή: 12.950 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 103,88 ευρώ

Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, σύστημα αυτόνομης πέδησης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 80/6.200 PS/σ.α.λ., Ροπή: 95/3.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 15,4 δλ., Τελική ταχύτητα: 171 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,7 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 106 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.

Πηγή: autogreeknews.gr