VW Polo βενζίνη, ντίζελ ή φυσικό αέριο;

Το δημοφιλές μικρό μοντέλο της VW, το Polo είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα μηχανικών συνόλων βενζίνης TSI, πετρελαίου TDI και φυσικού αερίου TGI.

VW Polo βενζίνη, ντίζελ ή φυσικό αέριο;

Το δημοφιλές μικρό μοντέλο της VW, το Polo είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα μηχανικών συνόλων βενζίνης TSI, πετρελαίου TDI και φυσικού αερίου TGI, καλύπτοντας έτσι μια μεγάλη μερίδα αγοραστικού κοινού. Παράλληλα, είναι από τα ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας με κινητήρες τριών διαφορετικών τύπου καυσίμου, οι οποίοι είναι αποδοτικοί και οικονομικοί.

Πρόκειται για τις εκδόσεις με παραπλήσια ιπποδύναμη 1.0 TSI 95 PS, 1.0 TGI 90 PS και 1.6 TDI 95 PS. Από πλευράς τιμών, το Polo 1.0 TSI 95 PS κοστίζει λιγότερα χρήματα (από 15.350 ευρώ), ενώ τα άλλα δύο πωλούνται στην ίδια τιμή των 17.400 ευρώ. Αυτή την περίοδο όμως και τα τρία μοντέλα περιλαμβάνουν τις εξής προσφορές: To Polo 1.0 TSI 95 PS Comfortline πωλείται από 14.750 ευρώ και το 1.6 TDI Comfortline από 16.400 ευρώ (για συγκεκριμένο αριθμό αυτοκινήτων), ενώ το 1.0 TGI προσφέρεται με δώρο τα καύσιμα για 1 έτος αξίας 400 ευρώ.

Ο αρχικός εξοπλισμός και των τριών εκδόσεων του Polo είναι πληρέστατος σε κάθε επίπεδο. Περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα αυτόνομης πέδησης, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών κ.λπ.

Σχεδιαστικά δεν παρουσιάζουν αλλαγές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό τους (εκτός από ενδείξεις στον πίνακα οργάνων). Ο θάλαμος των επιβατών διακρίνεται για την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής (μαλακά υλικά στο ταμπλό), καθώς και για την πολύ καλή εργονομία, πρακτικότητα και χώρους. Διαφορά εντοπίζεται στο χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι 351 λτ. στο 1.0 TSI και 1.6 TDI και 251 λτ. στο 1.0 TGI, λόγω των –πλήρως καλυμμένων- δεξαμενών του CNG που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο.

Εκεί όμως που εστιάζονται οι βασικότερες διαφορές μεταξύ τους, είναι στους κινητήρες. Ο 1.0 TSI και ο 1.0 TGI έχουν την ίδια δομή, όμως ο 1.0 TGI όμως έχει δεχτεί απαραίτητες τροποποιήσεις για να καίει και φυσικό αέριο (CNG/βενζίνη). Το Polo 1.0 TSI υπερέχει σε επιδόσεις (έναντι και του 1.6 TDI), όμως το κόστος σε καύσιμα είναι υψηλότερο. Αντιθέτως το Polo 1.0 TGI έχει με διαφορά το χαμηλότερο κόστος καυσίμων, ενώ περίπου στη μέση βρίσκεται το 1.6 TDI, όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στους παρακάτω πίνακες. Στο Polo 1.0 TGI προστέθηκε μία ακόμα δεξαμενή φυσικού αερίου και η συνολική χωρητικότητα σε CNG φτάνει τα 13,8 κιλά. Όμως μίκρυνε το ρεζερβουάρ βενζίνης, το οποίο είναι πλέον βοηθητικό και έχει χωρητικότητα 9 λτ. Μειονέκτημα αποτελεί η μικρότερη αυτονομία έναντι των Polo βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και τα πρατήρια CNG που βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιοχές.

Συνοψίζοντας, η τελική επιλογή έχει να κάνει με τις εκάστοτε ανάγκες του αγοραστή. Πιο συμφέρουσα αγορά από πλευράς τιμής είναι το Polo 1.0 TSI. Για όσους αναζητούν τη μέγιστη οικονομία σε κόστος καυσίμου και έχουν κοντά στην περιοχή τους πρατήριο CNG, τότε το 1.0 TGI είναι πρώτο και με διαφορά. Αν πάλι κάποιος κάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα και θέλει μεγαλύτερη αυτονομία, τότε θα τον καλύψει το Polo 1.6 TDI.

Σημείωση: Το κόστος καυσίμων έχει υπολογιστεί με τις εξής τρέχουσες μέσες τιμές: Βενζίνη: 1,399 ευρώ/λτ., Πετρέλαιο: 1,184 ευρώ/λτ., Φυσικό αέριο: 0,834 ευρώ/κιλό

Πηγή: autogreeknews.gr