Τι επιβάλλεται από τον νόμο να έχει ένας οδηγός;

Κάθε οδηγός όταν πιάνει στα χέρια του το τιμόνι οφείλει να είναι σίγουρος ότι μπορεί να οδηγήσει με ασφάλεια. Τι λέει ο νόμος.

Τι επιβάλλεται από τον νόμο να έχει ένας οδηγός;

Κάθε οδηγός όταν πιάνει στα χέρια του το τιμόνι και κυκλοφορεί στους δρόμους οφείλει να είναι απολύτως βέβαιος ότι βρίσκεται σε κατάσταση να οδηγήσει με ασφάλεια. Το ίδιο ισχύει και για το αυτοκίνητο που οδηγεί, το οποίο πρέπει να είναι σωστά συντηρημένο και με όλα τα προβλεπόμενα που ορίζει ο ΚΟΚ.

Η οδήγηση δεν είναι παιχνίδι, αλλά ούτε πρέπει να φοβίζει, γιατί τότε το λάθος και το ατύχημα καραδοκούν ανά πάσα ώρα και στιγμή. Ο οδηγός έχει πάντοτε τα μάτια του δεκατέσσερα, δεν χαζεύει, δεν αποσπάται η προσοχή του από το κινητό, οδηγεί ήρεμα και τηρεί πάντα τους νόμους και κανόνες.

Τι επιβάλλεται ο οδηγός να έχει και ποιες είναι οι υποχρεώσεις του, σύμφωνα με τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς του ΚΟΚ; Ας δούμε παρακάτω τι γράφει μία βασική παράγραφος:

«O οδηγός επιβάλλεται να έχει την κατά τις σχετικές διατάξεις προβλεπόμενη άδεια οδήγησης και την αναγκαία σωματική και διανοητική ικανότητα και να βρίσκεται σε κατάλληλη κατάσταση για να οδηγεί, οφείλει δε κατά τον χρόνο της οδήγησης να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του ή τα ζώα του. Ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς. Ιδιαίτερα απαγορεύεται να χρησιμοποιεί εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, καθώς και τηλεόραση. Η εν κινήσει χρήση κινητού τηλεφώνου επιτρέπεται μόνο όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας».

Όσον αφορά τη χρήση κινητού τηλεφώνου, να υπενθυμίσουμε ότι οι παραβάτες τιμωρούνται με επιτόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες. Επίσης επιβάλλεται πρόστιμο 100 ευρώ, το οποίο διπλασιάζεται ή τριπλασιάζεται (200 και 300 ευρώ), με βάση τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

Πηγή: autogreeknews.gr