Γιατί υπάρχει αυτό το καπάκι στα αυτόματα; (vid)

Τα αυτοκίνητα έχουν ορισμένα χαρακτηριστικά για τα οποία έχουμε πλήρη άγνοια, καθώς δεν είναι από αυτά που χρησιμοποιούμε καθημερινά.

Γιατί υπάρχει αυτό το καπάκι στα αυτόματα; (vid)

Τα αυτοκίνητα έχουν ορισμένα χαρακτηριστικά για τα οποία έχουμε πλήρη άγνοια, καθώς δεν είναι από αυτά που χρησιμοποιούμε καθημερινά, ενώ δεν έχουμε φροντίσει να ενημερωθούμε σχετικά από το εγχειρίδιο. Μπορεί όμως να χρειαστούμε κάποιο από αυτά μια άτυχη στιγμή και λόγω αγνοίας, να βρεθούμε σε αδιέξοδο.

Ένα «κρυμμένο» χαρακτηριστικό σε πολλά αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι και το κουμπί «Shift Lock», που βρίσκεται κάτω από ένα μικρό καπάκι, στο πλαίσιο γύρω από τον επιλογέα του κιβωτίου. Αυτό υπάρχει εκεί, προκειμένου να ξεκλειδώνει τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων σε ώρα ανάγκης.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου για κάποιο λόγο δεν μπορεί να εκκινήσει, τότε ο οδηγός δεν μπορεί να αλλάξει θέση στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι ο επιλογέας στο «P» (Parking δηλαδή) και το αυτοκίνητο να μην μπορεί να κουνηθεί.

Σε αυτή λοιπόν την περίπτωση, ο οδηγός πρέπει να βγάλει το κλειδί από τον διακόπτη, να τραβήξει το χειρόφρενο και να αφαιρέσει το ειδικό καπάκι (με ένα κατσαβίδι και ένα πανάκι για να μην κάνει κάποια γρατσουνιά στο πλαστικό ή στην επένδυση), που βλέπετε και στην πιο πάνω εικόνα. Έτσι, θα έχει πρόσβαση στο κουμπί του Shift Lock, το οποίο μόλις πατηθεί ξεκλειδώνει τον επιλογέα και μπορεί να πάει στην θέση «N» (Νεκρά) και έτσι, το αυτοκίνητο μπορεί να μετακινηθεί.

Στο video πιο κάτω μπορείτε να δείτε πως ακριβώς γίνεται η διαδικασία σε ένα Nissan Altima (με ποδόφρενο και όχι με χειρόφρενο και κουμπί εκκίνησης αντί για κλειδί). Αξίζει να σημειώσουμε πως υπάρχουν αυτοκίνητα που δεν έχουν το Shift Lock προσβάσιμο από τον οδηγό και το αφήνουν για τους τεχνικούς, όπως μπορείτε να δείτε στο δεύτερο video.

Πηγή: autogreeknews.gr