Ποια είναι η σωστή χρήση των φώτων ημέρας;

Σε έναν ιδανικό κόσμο, δεν θα χρειαζόταν καν η συγκεκριμένη ερώτηση.

Ποια είναι η σωστή χρήση των φώτων ημέρας;

Σε έναν ιδανικό κόσμο, δεν θα χρειαζόταν καν η συγκεκριμένη ερώτηση. Πρόκειται για ένα αυτόματο σύστημα, που ενεργοποιεί μια συστοιχία LED στα εμπρός φανάρια μόλις εκκινήσουμε τον κινητήρα. Και όμως, πολύς κόσμος είτε δεν ξέρει, είτε αγνοεί εσκεμμένα την ορθή χρήση τους.

Τα φώτα ημέρας έγιναν υποχρεωτικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2011, με τα φορτηγά να ακολουθούν ένα χρόνο αργότερα. Η μόδα ξεκίνησε από το πρώτο Audi R8, συνεχίστηκε από το facelift του προηγούμενου A3 και καθιερώθηκε -κυριολεκτικά- με το νόμο. Η χρησιμότητά τους έγκειται στην αύξηση της δυνατότητας θέασης του αυτοκινήτου από την αντίθετα διερχόμενη κίνηση, αλλά και τους πεζούς, κατά τη διάρκεια της ημέρας. Φράση-κλειδί: «κατά τη διάρκεια της ημέρας». Όταν ο ήλιος κατεβαίνει, η διαδικασία επιστρέφει στο παραδοσιακό: φώτα θέσεως, μετά φώτα πορείας και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας (βλέπε «Ζηνοβία», «Ηφαιστίωνας» κλπ) συνδυασμός με αυτά της ομίχλης.

Μια έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, ωστόσο, πιστοποιεί το πρόβλημα που παρατηρούμε και στους δικούς μας δρόμους. Πολλοί οδηγοί μένουν με τα φώτα ημέρας, ακόμα και όταν έχει πέσει για τα καλά το πέπλο της νύχτας. Το 62% των ερωτηθέντων απάντησαν πως έχουν οδηγήσει ή έχουν δει αυτοκίνητο να κυκλοφορεί με τα φώτα ημέρας, σε συνθήκες που απαιτούσαν τουλάχιστον μεσαία σκάλα. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το ποσοστό άγνοιας, με το 47% να μην γνωρίζει καν αν το αυτοκίνητό τους διαθέτει φώτα ημέρας! Ένα 14% απάντησε πως η εν λόγω τεχνολογία συναντάται και στα πίσω φανάρια, το 8% ήταν σίγουρο για τα εμπρός και αμφίβολο για τα πίσω φώτα, ενώ το 29% ήξερε τη σωστή απάντηση (μόνο μπροστά δηλαδή).

Μια τόσο απλή τεχνολογική εφαρμογή, η οποία είναι αυτόματη, αλλά πολλοί καταφέρνουν να την χρησιμοποιούν λάθος! Βέβαια, προς μερική υπεράσπιση των απρόσεχτων, τα LED όντως φωτίζουν με αρκετά ισχυρό τρόπο, οπότε σε κάποιες περιπτώσεις -και ιδίως σε αυτές που δεν υπάρχουν αισθητήρες φωτός (αυτόματα φώτα κοινώς)- το μάτι μπορεί να μπερδευτεί και να μεταφέρει στον εγκέφαλο το ερέθισμα πως η σωστή σκάλα είναι ενεργοποιημένη. Οπότε ελέγχουμε τον πίνακα οργάνων, για να εξακριβώσουμε αν η αντίστοιχη λυχνία είναι αναμμένη, πριν ξεκινήσουμε τις βραδινές μας εξορμήσεις.

Για όσους, τέλος, αφήνουν επίτηδες τα φώτα ημέρας το βράδυ για να δείχνει πιο «κακό» και γουστόζικο το αυτοκίνητο, ανάβοντας παράλληλα τα ομίχλης, να ενημερώσουμε πως η ενέργεια αυτή διώκεται ποινικά.

Πηγή: autogreeknews.gr