Οδηγούμε το νέο Renault Clio 1.0 TCe 100

Το ολοκαίνουργιο, 5ης γενιάς Renault Clio ξεκίνησε να πωλείται στην Ελλάδα και παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.

Οδηγούμε το νέο Renault Clio 1.0 TCe 100

Το ολοκαίνουργιο, 5ης γενιάς Renault Clio ξεκίνησε να πωλείται στην Ελλάδα και παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, αφού πρόκειται για ένα 100% νέο προϊόν.

Το Clio αποτελεί το πιο επιτυχημένο μοντέλο του ομίλου Renault παγκοσμίως, έχοντας ξεπεράσει τις 15 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, από το 1990 που λανσαρίστηκε το πρώτο Clio. Στην Ευρώπη είναι το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, από το 2013 και μετά, ενώ κάθε χρόνο σημείωνε αύξηση πωλήσεων. Στην ελληνική αγορά έχει σημειώσει αρκετά καλή πορεία όλα αυτά τα χρόνια και είναι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της Renault, πορεία που αναμένεται να συνεχίσει περεταίρω το νέο Clio. Οι τιμές του ξεκινούν από 12.990 ευρώ και προσφέρεται με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό, με πολλούς κινητήρες και εκδόσεις εξοπλισμού (δείτε εδώ αναλυτικά).

Ακόμα πιο κομψό και στιλάτο

Εξωτερικά αποτελεί μια φυσική εξέλιξη του 4ης γενιάς Clio, το οποίο ακόμα και σήμερα δείχνει φρέσκο. Δεδομένης της εμπορικής του επιτυχίας, η γαλλική μάρκα δεν ήθελε να ρισκάρει, αλλά ακολούθησε τα βασικά αισθητικά πρότυπα της προηγούμενης γενιάς και τα ενίσχυσε σε δυναμισμό και κομψότητα. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF-B, το νέο Clio έχει 14 χλστ. μικρότερο μήκος (4.050 χλστ.), το πλάτος του είναι 1.798 χλστ., το ύψος είναι 1.440 χλστ. και το μεταξόνιο είναι 2.583 χλστ. Το συνολικό του βάρος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 50 κιλά και διαθέτει ειδικό πάτωμα που βελτιώνει την αεροδυναμική. Επίσης, σε ότι αφορά τη δομή του αμαξώματος υπάρχουν πολλές ενισχύσεις και έχει γίνει χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής.

Συνολικά, το νέο Clio είναι διαθέσιμο σε 11 χρώματα αμαξώματος (το εικονιζόμενο Valencia Orange του πάει πολύ) και 3 πακέτα εξατομίκευσης του εξωτερικού (κόκκινο, πορτοκαλί και μαύρο). Ξεχωριστή παρουσία στην γκάμα έχουν ακόμα η πιο σπορτίφ έκδοση Clio R.S. Line και η πιο πολυτελής Intiale Paris. Άλλη έκδοση αμαξώματος δεν θα υπάρξει, αφού το στέισον βάγκον Clio Sport Tourer καταργείται.

Πλήρως εκσυγχρονισμένο το εσωτερικό

Αντίθετα με το αμάξωμα του νέου Clio, το εσωτερικό δεν μοιάζει πουθενά με εκείνο του προγενέστερου μοντέλου και είναι πιο μοντέρνο, πρακτικό και σύγχρονο. Οι ευθείες γραμμές στο ταμπλό , η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 7 ιντσών ή των 9,3 ιντσών, το πιο σπορτίφ τιμόνι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFΤ με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες (ανάλογα την έκδοση), αποτελούν ορισμένα από τα ξεχωριστά του γνωρίσματα. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δώσει η Renault και στην ποιότητα κατασκευής. Ειδικά στις πιο ακριβές εκδόσεις με το αφρώδες υλικό στο ταμπλό, τα μαλακά υλικά στις πόρτες και στην κονσόλα, το εσωτερικό του νέου Clio παραπέμπει σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Στα πιο βασικά μοντέλα λεπτό μαλακό πλαστικό συναντάται στο εμπρός τμήμα του ταμπλό και σε ένα τμήμα των θυρών. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του νέου Clio είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα άτομα, ενώ το πορτ μπαγκάζ μεγάλωσε κατά 26 λίτρα και έφτασε τα 391 λίτρα, τοποθετώντας το στην κορυφή της κατηγορίας.

Ευχάριστο και άνετο στο δρόμο

Όπως αναφέραμε παραπάνω, το νέο Clio βασίζεται σε νέα, πιο στιβαρή και ελαφριά πλατφόρμα, η οποία σε συνδυασμό με τις κατάλληλα εξελιγμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), εξασφαλίζουν ακόμα καλύτερη άνεση και ευελιξία, καθώς και βελτιωμένη αίσθηση στον οδηγό. Από τα πρώτα μέτρα που διανύσαμε με το νέο Clio εκτιμήσαμε το χαμηλό θόρυβο κύλισης και με πόση άνεση πέρναγε το αυτοκίνητο πάνω από διάφορες και διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να μεταφέρονται στο εσωτερικό κραδασμοί. Επίσης, το τιμόνι έχει γίνει πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού και παρέχει καλύτερη πληροφόρηση, ενώ συνολικά το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και αποπνέει ασφάλεια στο δρόμο.

Νέοι κινητήρες βενζίνης και βελτιωμένοι πετρελαίου

Για την κίνηση του νέου Clio υπάρχουν τρία μηχανικά σύνολα βενζίνης και δύο πετρελαίου. Στη βάση της γκάμας υπάρχει ο ατμοσφαιρικός 1.0 SCe των 75 ίππων, πιο πάνω τοποθετείται ο turbo 1.0 TCe των 100 ίππων και ψηλότερα ο 1.3 TCe των 130 ίππων και σε συνδυασμό αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Στους ντίζελ υπάρχουν οι επιλογές του 1.5 Blue dCi με 85 και 115 ίππους. Να σημειώσουμε ακόμη ότι το πρώτο 6μηνο του 2020 θα λανσαριστεί υβριδικό Clio, ωστόσο αμιγώς ηλεκτρικό δεν θα υπάρξει. Παράλληλα, το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο Zoe θα λανσαριστεί στην Ελλάδα στα μέσα του 2020.

Εμείς, οδηγήσαμε την έκδοση 1.0 TCe 100 PS, η οποία αναμένεται να συγκεντρώσει περισσότερο εμπορικό ενδιαφέρον, καθώς συνδυάζει τη δύναμη, με την οικονομία και τις λογικές τιμές αγοράς. Το 3κύλινδρο, 12βάλβιδο 1.000άρι μηχανικό σύνολο των 100 ίππων και των 160 Nm ροπής ταιριάζει ιδανικά στο αμάξωμα του νέου Clio, καθώς διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, έχει πολιτισμένη λειτουργία, ανεβάζει εύκολα στροφές και κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο. Πιο αναλυτικά στοιχεία για όλους τους κινητήρες μπορείτε να δείτε στους παρακάτω πίνακες.

Πηγή: autogreeknews.gr