Πώς λειτουργεί το Hyundai Tucson 48V Hybrid Diesel (vid)

H Hyundai συνδυάζει στο νέο Tucson την τεχνολογία 48 Volt Ηybrid με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 λτ. CRDi με απόδοση 115 και 136 PS.

Πώς λειτουργεί το Hyundai Tucson 48V Hybrid Diesel (vid)

H Hyundai συνδυάζει στο νέο Tucson την τεχνολογία 48 Volt Ηybrid με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 λτ. CRDi με απόδοση 115 και 136 PS, καθώς και με τον πιο ισχυρό 2.0 λτ. CRDi 48-Volt Diesel 186 PS (δεν διατίθεται στην Ελλάδα).

Η νέα τεχνολογία περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, μία υβριδική μίζα/γεννήτρια και ένα μετατροπέα LDC (χαμηλής τάσης DC / DC). Εκτός από το 48 Volt ηλεκτρικό σύστημα, το όχημα είναι εξοπλισμένο και με το συμβατικό 12V ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο είναι συνδεδεμένο μέσω του μετατροπέα DC / DC στο 48V σύστημα.

Η μπαταρία ιόντων-λιθίου 48V, 0.44 kWh, η οποία τροφοδοτεί το Hybrid σύστημα με ηλεκτρική ενέργεια, βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών, ενώ η υβριδική μίζα/γεννήτρια είναι τοποθετημένη στον κινητήρα. Ένας ιμάντας συνδέει την υβριδική μίζα/γεννήτρια με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα εσωτερικής καύσης. H υβριδική μίζα/γεννήτρια δημιουργεί κινητική ενέργεια μέσω ανάκτησης (ενέργειας) έως 12 kW και ροπή 55 Nm στον άξονα της υβριδικής μίζας/γεννήτριας. Επίσης, βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές CO2 μέχρι και 11%.

Ομαλή εκκίνηση

Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται ταχύτερα και ομαλότερα με πρόσθετη ροπή, αντλώντας ενέργεια από την 48V μπαταρία. Ως αποτέλεσμα της πιο σύντομης και ταχύτερης απόδοσης ροπής, η εκκίνηση του κινητήρα μπορεί να βελτιωθεί κατά 0,2 δευτερόλεπτα. Το συμβατικό 12V ηλεκτρικό σύστημα χρησιμοποιείται μόνο για την αρχική εκκίνηση, εάν το λάδι του κινητήρα είναι ακόμα κρύο και απαιτείται υψηλότερη ροπή εκκίνησης. Η υβριδική μίζα/γεννήτρια βοηθάει τον κινητήρα κατά την γρήγορη επιτάχυνση παρέχοντας πρόσθετη ροπή και ισχύ.

Γρήγορη επιτάχυνση με οικονομία

Κατά την επιτάχυνση η υβριδική μίζα/γεννήτρια παρέχει πρόσθετη ισχύ στον κινητήρα από 4 έως 12 kW (5,4 έως 16,3 ίππους), ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της 48V μπαταρίας και την απαίτηση επιτάχυνσης από τον οδηγό. Μόλις επιτευχθεί η απαιτούμενη ταχύτητα, η υβριδική μίζα/γεννήτρια μεταφέρεται σε κατάσταση ουδέτερης λειτουργίας, χωρίς να παρέχει ισχύ. Ως αποτέλεσμα, οι εκπομπές CO2, καθώς και η κατανάλωση καυσίμου, μπορούν να μειωθούν μέχρι και 11%. * (* NEDC 2.0)

Οδήγηση με σταθερή ταχύτητα

Με σταθερή ταχύτητα, η υβριδική μίζα/γεννήτρια MHSG είτε βρίσκεται σε αδράνεια είτε λειτουργεί ως γεννήτρια φόρτισης της 48V μπαταρίας, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της.

Ανάκτηση ενέργειας

Σε περιπτώσεις ενεργής πέδησης (φρεναρίσματος/επιβράδυνσης με τον κινητήρα) ή απότομου αφήματος του πεντάλ γκαζιού (απότομου κλεισίματος της πεταλούδας γκαζιού), ο κινητήρας κινεί την υβριδική μίζα/γεννήτρια, η οποία λειτουργεί ως γεννήτρια, με μέγιστη απόδοση ανάκτησης ενέργειας 10 έως 12 kW. Η γεννήτρια μετατρέπει την κινητική ενέργεια του φρεναρίσματος σε ηλεκτρική και την αποδίδει εκ νέου στη 48V μπαταρία.

Εκτεταμένο start-stop

Κατά την επιβράδυνση η λειτουργία σβησίματος του κινητήρα ενεργοποιείται ήδη από τα 30 χλμ./ώρα και κάτω. Σε περίπτωση περαιτέρω επιβράδυνσης (χωρίς τον κινητήρα) μεταξύ 30 και 0 χλμ./ώρα με αφημένο συμπλέκτη (μη επιλεγμένη ταχύτητα), ο κινητήρας σβήνει τελείως.

Γνωρίστε παρακάτω την τεχνολογία 48V Hybrid της Hyundai:

Πηγή: autogreeknews.gr