Ενέργειες σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κινητήρα

Μία από τις χειρότερες απρόσμενες καταστάσεις που μπορεί να έρθει αντιμέτωπος ο οποιοσδήποτε οδηγός ενός αυτοκινήτου ανεξαρτήτως τύπου, μάρκας κ.λπ., είναι η υπερθέρμανση του κινητήρα.

Ενέργειες σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κινητήρα

Μία από τις χειρότερες απρόσμενες καταστάσεις που μπορεί να έρθει αντιμέτωπος ο οποιοσδήποτε οδηγός ενός αυτοκινήτου ανεξαρτήτως τύπου, μάρκας κ.λπ., είναι η υπερθέρμανση του κινητήρα. Η διάγνωση αυτού του προβλήματος δε χρειάζεται ειδικές γνώσεις, παρά μόνο λίγη παρατηρητικότητα στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου.

Στα περισσότερα μοντέλα υπάρχει δείκτης θερμοκρασίας του ψυκτικού κινητήρα. Στην περίπτωση που η βελόνα περάσει λίγο πιο πάνω από τη μέση της ένδειξης, συνήθως δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, γιατί ο κινητήρας μπορεί να ανέβασε λίγη παραπάνω θερμοκρασία λόγω υψηλής εξωτερικής θερμοκρασίας και ειδικά στο σταμάτα – ξεκίνα. Αν όμως η βελόνα πλησιάσει τα κόκκινα, ή σε όσα αυτοκίνητα που δεν έχουν δείκτη θερμοκρασίας ανάψει η σχετική προειδοποιητική λυχνία, τότε το πιθανότερο είναι να υπάρχει κάποια δυσλειτουργία.

Εάν τα σχετικά όργανα δείχνουν ότι κινητήρας έχει υπερθερμανθεί, τότε επιτρέπεται να οδηγήσετε το όχημά σας μόνο σε μικρή απόσταση. Παράλληλα, η απόσταση που μπορείτε να διανύσετε εξαρτάται από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, το φορτίο του οχήματος και το έδαφος.

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, για λόγους ασφαλείας ο κινητήρας θα συνεχίσει να λειτουργεί με περιορισμένη ισχύ για λίγο. Εάν η θερμοκρασία του κινητήρα συνεχίσει να αυξάνεται, η παροχή καυσίμου προς τον κινητήρα θα μειωθεί. Το σύστημα κλιματισμού θα απενεργοποιηθεί και θα τεθεί σε συνεχή λειτουργία ο ανεμιστήρας ψύξης του κινητήρα.

Εάν επιμένει η ένδειξη στα «κόκκινα», τότε σταματήστε το όχημά σας αμέσως σε ασφαλές σημείο. Σβήστε αμέσως τον κινητήρα για να αποτρέψετε σοβαρή ζημιά που μπορεί να προκληθεί. Αν βγαίνουν καπνοί από το χώρο του κινητήρα, τότε ανοίξτε με μεγάλη προσοχή το καπό για φύγουν οι καπνοί.

Κατόπιν περιμένετε μέχρι να κρυώσει ο κινητήρας και ελέγξτε την στάθμη του ψυκτικού υγρού και τυχόν διαρροές. Ποτέ μην ανοίξετε το σχετικό καπάκι με ζεστό τον κινητήρα ή σε λειτουργία, γιατί θα πεταχτεί με δύναμη μαζί με καυτά υγρά, τα οποία θα προκαλέσουν σοβαρά εγκαύματα. Για να κρυώσει πιο γρήγορα ο κινητήρας ανοίξτε το καλοριφέρ στο ζεστό, φυσικά με απενεργοποιημένο τον κινητήρα.

Εάν έχει πέσει η στάθμη του ψυκτικού υγρού συμπληρώστε με λίγη ποσότητα νερού, εφόσον δεν έχετε μαζί σας ψυκτικό υγρό ή δε βρείτε σε κάποιο κοντινό πρατήριο υγρών καυσίμων. Βάλτε ξανά μπρος τον κινητήρα και παρατηρείστε αν ανέβει ξανά η θερμοκρασία, ενώ ελέγξτε για τυχόν διαρροές. Δεν αποκλείεται να έχει προκληθεί βλάβη στο θερμοστάτη, εφόσον δεν έχει πέσει η στάθμη του ψυκτικού υγρού. Γι’αυτό το πιο σωστό είναι ή να καλέσετε οδική βοήθεια ή να κατευθυνθείτε στο πλησιέστερο συνεργείο.

Πηγή: autogreeknews.gr