Ποια αυτοκίνητα «μένουν» περισσότερο;

Έρευνες αξιοπιστίας υπάρχουν πολλές. Άλλες αναφέρουν την συχνότητα επισκέψεων στα συνεργεία, άλλες τις καταθέσεις των ιδιοκτητών τους.

Ποια αυτοκίνητα «μένουν» περισσότερο;

Έρευνες αξιοπιστίας υπάρχουν πολλές. Άλλες αναφέρουν την συχνότητα επισκέψεων στα συνεργεία, άλλες τις καταθέσεις των ιδιοκτητών τους. Μόνο μία, ωστόσο, έρχεται κατευθείαν από το πεδίο δράσης των αυτοκινήτων: τον δρόμο.

Ο γερμανικός ανεξάρτητος φορέας ADAC διατηρεί αρχείο με τις παρεμβάσεις των συνεργείων οδικής βοήθειας και κάθε χρόνο δημοσιοποιεί τον ετήσιο απολογισμό. Για το 2018 σημειώθηκαν 3.926.533 κλήσεις σε εταιρίες οδικής βοήθειας, για περιστατικά που κλήθηκε να επέμβει γερανός. Ήτοι 10.758 ημερησίως. Σε σχέση με το 2017 σημειώθηκε μικρή μείωση, καθότι πρόπερσι οι γερανοί πήραν «στις πλάτες τους» σε 4.008.747 περιπτώσεις. Συνολικά καταγράφηκαν 123 διαφορετικά μοντέλα (11 περισσότερα συγκριτικά με το ’17) που εμπίπτουν σε 25 διαφορετικές μάρκες.

Η έκθεση εστιάζει σε μοντέλα μέχρι 10ετίας, από το 2009 μέχρι το 2016. Επίσης, τα ανωτέρω περιστατικά αναφέρονται σε μηχανικές/ηλεκτρολογικές βλάβες που απαίτησαν την μεταφορά του αυτοκινήτου με γερανό. Κλαταρισμένα ελαστικά ή έλλειψη βενζίνης, δεν συμπεριλαμβάνονται. Αντιθέτως, η αποφόρτιση μπαταρίας όχι μόνο περιλαμβάνεται, αλλά είναι και η δημοφιλέστερη ηλεκτρολογική βλάβη. Τα οποία ηλεκτρικά είναι ο συχνότερος λόγος για τον οποίο καλείται γερανός. Το 52,1% «έμεινε» από κάποιο σφάλμα στα ηλεκτρολογικά, με το 42% εξ αυτών να σχετίζεται με στράγγισμα της μπαταρίας.

Τα ποσοστά αφορούν την κλήση γερανού ανά 1.000 αυτοκίνητα. Επιπλέον να αναφέρουμε πως οι κατηγορίες είναι βάσει μεγέθους. Δηλαδή δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ SUV, MPV κλπ. Από την στιγμή που είναι κοντά στο μέγεθος, εμφανίζονται στον ίδιο πίνακα.

Aυτοκίνητα πόλης

Στα μικρά, τα Fiat 500 (2014-2015) και Panda (2012-2013) μαζί με τα Smart ForTwo και ForFour (2015-2016) είναι οι συνηθέστεροι «σύντροφοι» των γερανών.

Στον αντίποδα, τα Chevrolet Matiz/Spark (2009/2011-2012), Opel Agila (2009), VW Fox και up! (2009, 2012-2016), αλλά και το Toyota Aygo (2009-2015).

Σουπερμίνι-compact crossover

Εδώ οι Γερμανοί αναμειγνύουν τις κατηγορίες, ωστόσο τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρα: το Hyundai i20 (2011-2014) έρχεται στην πρώτη θέση, με τα Peugeot 206 και 207 να ακολουθούν.

Στην αντίπερα όχθη, η Fiat κάνει ρελάνς με το Punto (2011-2012) και κρατάει μακριά τους γερανούς, μαζί με τα Audi A1 (2011-2013), Suzuki Vitara (2016), Toyota Yaris (2009-2016) Mitsubishi Colt (2009-2012) και Honda Jazz (2009-2013).

Μικρομεσαία

Εδώ τα Dacia Logan (2012), Ford C-Max (2010), Kuga (2012), Hyundai i30 (2009-2010), Kia Ceed (2009-2011), Nissan Qashqai (2015-2016) και Peugeot 308 (2011) βρίσκονται «στο κόκκινο».

Tα Audi A3 (2013-2016)/Q3 (2014-2016), οι BMW Σειράς 1 (2009-2016), 2 (2014-2016), X1 (2010-2016), Mercedes A-Class (2009-2014) και Toyota Auris (2010) δεν χρειάζονται την συνδρομή γερανού.

Μεσαία

Ford S-Max (2009-2010, 2016), Opel Insignia (2013-2014, 2016), SEAT Alhambra (2013-2014) και VW Sharan (2013-2014) κρατούν τα αρνητικά πρωτεία. Το S-Max μάλιστα, παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό γενικά (αυτό του 2009).

Αντίθετα, τα premium μοντέλα όπως τα Audi A4 (2010-2016), A5 (2011-2016), Q5 (2010, 2012-2013, 2015-2016), η BMW Σειράς 3 (2009-2016) και η Mercedes GLK (2012-2015) συγκαταλέγονται μεταξύ των «αριστούχων».

Mεγαλομεσαία

Κάτι που δεν ισχύει για την Mercedes E-Class (2009-2010), η οποία παρουσιάζει το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό.

Απεναντίας, η BMW Σειράς 5 (2015-2016), το Audi A6 (2013, 2015) και το VW Touareg (2011-2016) δεν αντιμετωπίζουν τόσο συχνά προβλήματα που να απαιτείται η μεταφορά τους με οδική βοήθεια.

Πηγή: autogreeknews.gr