Δοκιμή Honda Civic Sedan 1.5 VTEC TURBO 182 PS

Όταν παρουσιάστηκε το νέο Honda Civic οι αντιδράσεις ήταν ποικίλες, καθώς πολλοί ήταν αυτοί που βρήκαν τον σχεδιασμό του υπέρ του δέοντος τολμηρό.

Δοκιμή Honda Civic Sedan 1.5 VTEC TURBO 182 PS

Το νέο Honda Civic, οι πιο πολλοί το γνωρίζουν κυρίως με το 5θυρο αμάξωμα, το οποίο έχει κυκλοφορήσει περισσότερο στην ελληνική αγορά, ωστόσο στη 10η κατά σειρά γενιά του υπάρχει και το σεντάν. Μη φανταστείτε ότι είναι ένα τετραγωνισμένο οικογενειακό αυτοκίνητο, αλλά αντιθέτως διαθέτει αρκετά δυναμική εμφάνιση που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα και μόνο απαρατήρητο δεν περνάει.

Όταν παρουσιάστηκε το νέο Honda Civic οι αντιδράσεις ήταν ποικίλες, καθώς πολλοί ήταν αυτοί που βρήκαν τον σχεδιασμό του υπέρ του δέοντος τολμηρό. Παρόλα αυτά, το ιαπωνικό μοντέλο πουλάει μια χαρά στις παγκόσμιες αγορές, δείχνει να αρέσει στο κοινό και πλέον έχουμε και την σεντάν έκδοσή του, η οποία μάλιστα δεν υστερεί σε σχεδιαστική τόλμη. Παράλληλα, βασίζεται και αυτή όπως είναι φυσικό στη νέα πλατφόρμα της Honda, η οποία προσφέρει αυξημένα επίπεδα ακαμψίας, ζυγίζοντας μάλιστα λιγότερο από την πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε στην προηγούμενη γενιά του Civic.

Ένα Sedan που ήθελε να είναι κουπέ

Οι αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις και ο σπορτίφ σχεδιασμός του αμαξώματος του νέου Civic κεντρίζουν αμέσως το ενδιαφέρον, ειδικά στην σεντάν έκδοσή του, η οποία πάντως απέχει πολύ από τα παραδοσιακά σεντάν αμαξώματα τριών όγκων. Το εμπρός άκρο με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, τους μεγάλους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα και τον πιο μικρό πάνω από τη μάσκα, καθώς και η γενναία δόση χρωμίου συνθέτουν μια πολύ επιθετική όψη. Δυναμικές γραμμές έχει και το πλαϊνό τμήμα με τα έντονα νεύρα, ενώ από τις μεσαίες κολόνες και πίσω το Civic Sedan παραπέμπει περισσότερο σε τετράθυρο κουπέ παρά σε σεντάν. Και αυτό γιατί οι πίσω κολόνες έχουν πιο έντονη κλίση από τις εμπρός (χαρακτηριστικό που συναντάμε στα κουπέ αμαξώματα). Όσον αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος του είναι στα 4.648 χλστ., το πλάτος του στα 1.799 χλστ., το ύψος του στα 1.416 χλστ. και το μεταξόνιό του είναι στα 2.698 χλστ.

Ευρύχωρο και τεχνολογικά προηγμένο

Το εσωτερικό του Civic Sedan είναι σχεδόν το ίδιο με αυτό της 5θυρης έκδοσης. Σε σχέση με το παρελθόν είναι βελτιωμένο σε κάθε τομέα. Έχει καλύτερη εργονομία, μεγαλύτερους χώρους και πιο σύγχρονη τεχνολογία. Ποιοτικά είναι συνολικά προσεγμένο τόσο σε υλικά, όσο σε φινίρισμα και συναρμογή. Μαλακά λεπτά πλαστικά συναντώνται στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στο πάνω μέρος των εμπρός θυρών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι πλέον ενιαίος και πιο ευανάγνωστος (αντί του διπλού που υπήρχε πριν), ενώ ο οδηγός κάθεται πιο βολικά, χάρη στο πιο χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα κατά 35 χλστ. τα οποία έχουν μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και θα βολέψουν κάθε σωματότυπο.

Πιο εύκολο στη χρήση είναι με την σειρά του και το νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων Honda Connect με την έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών. Επίσης, ο υπολογιστής ταξιδίου είναι πλήρης ενδείξεων και με εύκολη περιήγηση στο μενού του. Σημαντική όμως είναι και η βελτίωση που υπήρξε στους διαθέσιμους χώρους για όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μια τεράστια καμπίνα, με τους πίσω να μπορούν να κάτσουν ακόμη και σταυροπόδι, χωρίς πρόβλημα (εφόσον μιλάμε για άτομα κανονικού αναστήματος). Η πρακτικότητα είναι και αυτή αρκετά καλή, χάρη στις πολλές θήκες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 519 λίτρων. Αρνητικό του στοιχείο είναι ότι το πίσω καπό δεν διαθέτει διακόπτη για να ανοίγει από έξω, παρά μόνο από το μπουτόν που υπάρχει στην πόρτα του οδηγού ή από το τηλεχειριστήριο του κλειδιού.

Άνετο, δυναμικό και ευχάριστο στην οδήγηση

Το Honda Civic Sedan πιστοποιεί αυτό που διαπιστώσαμε και κατά την δοκιμή της 5θυρης έκδοσης. Πως δηλαδή πρόκειται για ένα συνολικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που πλέον δίνει μεγάλη έμφαση στην οδική συμπεριφορά και στην ποιότητα κύλισης. Παρουσιάζει πιο ισορροπημένα και ομοιογενή οδηγικά χαρακτηριστικά και συνδυάζει με πολύ επιτυχημένο τρόπο την άνεση με την σπορτίφ αίσθηση. Το Civic Sedan κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την ασφάλεια που αποπνέει και την αίσθηση, ανεξαρτήτως διαδρομής και ταχύτητας.

Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις του καταφέρνουν και απορροφούν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, κρατώντας -σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά καθίσματα- ξεκούραστους τους επιβάτες στις πολύωρες μετακινήσεις. Το Civic Sedan κινείται με απόλυτη σιγουριά στις ευθείες και καμπές των εθνικών οδών ακόμα και σε πάρα πολύ γρήγορες ταχύτητες, τις οποίες φτάνει εύκολα και δεν αντιλαμβάνονται οι επιβάτες του. Το ίδιο ισχύει και σε πιο σφιχτές διαδρομές με στροφές, όπου το μοντέλο της Honda καταφέρνει να κρύβει το μέγεθός του, ακολουθώντας ευλαβικά τις εντολές του οδηγού. Λίγη περισσότερη προσοχή θα θέλαμε από τους Ιάπωνες στο θόρυβο κύλισης.

Μοτέρ διαμάντι

Ο νέος 4κύλινδρος κινητήρας 1.5 VTEC Turbo με άμεσο ψεκασμό, υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής και χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μεταβλητό χρονισμό και βύθισης βαλβίδων και διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού, είναι εξαιρετικός σε ισχύ και ποιότητα λειτουργίας. Αποδίδει 182 ίππους και 240 Nm ροπής και «ακούει» από τις χαμηλές στροφές, χωρίς κενά, θυμίζοντας ατμοσφαιρικό μοτέρ με πιο πολλά κυβικά. Πολύ καλός είναι και ο συνδυασμός με το νέο 6τάχυτο κιβώτιο, το οποίο είναι ακριβές στις αλλαγές και με πολύ εύχρηστο κοντό επιλογέα, ενώ με 130 χλμ./ώρα έχει 3.000 σ.α.λ. Στα «συν» του 1.5 VTEC TURBO είναι και η πολύ λογική κατανάλωση για τα 182 άλογά του, αφού σε μεικτές συνθήκες κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,8 λτ./100 χλμ. Όσον αφορά στις επιδόσεις του, το Civic Sedan κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ. και έχει τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.

Το Honda Civic Sedan είναι ιδανική επιλογή για όποιον θέλει ένα σύγχρονο και μοντέρνο σεντάν, το οποίο θα τον δικαιώσει για την επιλογή του και θα είναι στο πλάι του για πολλά χρόνια. Η τιμή του ξεκινά από τα 22.235 ευρώ και συνοδεύεται από πέντε χρόνια δωρεάν σέρβις, οδική βοήθεια και εγγύηση. Ωστόσο, δεν υπάρχει άλλη επιλογή κινητήρα, ούτε σε βενζίνη, ούτε σε πετρέλαιο.

(+) Δυναμική σχεδίαση, επιδόσεις, ποιότητα λειτουργίας και απόδοση κινητήρα, χώροι, κατανάλωση, εξοπλισμός, λειτουργία ανάρτησης.

(-) Απουσία κουμπιού για το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ από έξω, αναδίπλωση καθισμάτων μόνο από λαβή στο χώρο αποσκευών.

Πηγή: autogreeknews.gr