Τα σημεία «SOS» των ντίζελ κινητήρων

Κάθε αυτοκίνητο ανεξαρτήτως τύπου, μάρκας, κινητήρα, ηλικίας κ.λπ. χρειάζεται την κατάλληλη φροντίδα του από τον οδηγό του.

Τα σημεία «SOS» των ντίζελ κινητήρων

Κάθε αυτοκίνητο ανεξαρτήτως τύπου, μάρκας, κινητήρα, ηλικίας κ.λπ. χρειάζεται την κατάλληλη φροντίδα του από τον οδηγό του, έτσι ώστε να συντηρείται σωστά και να μειώνονται οι πιθανότητες εμφάνισης βλαβών ή δυσλειτουργιών. Η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων των service και ο σωστός τρόπος οδήγησης αποτελούν το «Α» και το «Ω», ωστόσο υπάρχουν και άλλα σημεία που χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής και ειδικά στα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου. Ας δούμε τρία βασικά παρακάτω.

Ποιότητα καυσίμου

Οι σύγχρονοι κινητήρες πετρελαίου με το σύστημα κοινής γραμμής τροφοδοσίας (common rail) και τα υψηλής πίεσης μπεκ είναι «ευαίσθητοι» στο κακής ποιότητας ντίζελ, το οποίο μπορεί να είναι νοθευμένο ακόμα και με πετρέλαιο θέρμανσης. Εφόσον γίνεται τακτικά ανεφοδιασμός με τέτοιο καύσιμο, το σίγουρο είναι ότι τα μπεκ θα αρχίσουν να καταστρέφονται, μέχρι και να βουλώσουν, κάτι που σημαίνει άμεση αντικατάσταση και σημαντική οικονομική ζημιά. Γι’αυτό καλό είναι να μην «πειραματίζεστε» με την ποιότητα του πετρελαίου που βάζετε στο αυτοκίνητο, αφού μπορεί στον ανεφοδιασμό να γλιτώνετε κάποια χρήματα, αλλά μετέπειτα θα το πληρώσετε στη ζημιά που θα παρουσιαστεί.

Φίλτρο DPF

Το κακής ποιότητας πετρέλαιο, εκτός από τη βλάβη που θα δημιουργήσει στα μπεκ και στον κινητήρα γενικότερα λόγω της κακής καύσης, θα επηρεάσει και την απόδοση του φίλτρου παρακράτησης σωματιδίων DPF (Diesel Particulate Filter). Αυτό θα φράξει πιο γρήγορα με αποτέλεσμα να κάνει πιο τακτικές αναγεννήσεις και τελικά να αχρηστευτεί. Όμως, το φίλτρο DPF μπουκώνει πιο γρήγορα και όταν το αυτοκίνητο κινείται καθημερινά σε κοντινές αποστάσεις και χαμηλές ταχύτητες, αφού δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί. Τότε ανάβει μια σχετική λυχνία στον πίνακα οργάνων, τη οποία ο οδηγός δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να αμελήσει. Για να ξεμπουκώσει και να σβήσει η ένδειξη θα πρέπει το αυτοκίνητο να κινηθεί σε πιο γρήγορες ταχύτητες για μισή ώρα τουλάχιστον (π.χ. σε εθνική οδό χωρίς κίνηση). Εάν η αναγέννηση αποτύχει και συνεχίσει να ανάβει η λυχνία, τότε το φίλτρο θα πρέπει να καθαριστεί σε κάποιο συνεργείο, η ακόμα και να αντικατασταθεί για να μπορεί και ο κινητήρας να λειτουργήσει σωστά.

AdΒlue

Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν την τεχνολογία SCR (Selective Catalytic Reduction = Σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης) με το φίλτρο σωματιδίων (DPF) για την επεξεργασία των καυσαερίων. Το AdBlue περιέχεται σε ένα ειδικό ρεζερβουάρ και δεν διαρκεί για πάντα, ενώ η πλήρωσή του εξαρτάται από το μέγεθος του ρεζερβουάρ και τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Ο οδηγός ενημερώνεται από τη σχετική ένδειξη που υπάρχει στον πίνακα οργάνων. Όταν αδειάσει το ρεζερβουάρ AdBlue και δεν γίνει πλήρωση, τότε ένα σύστημα που προβλέπεται από το νόμο εμποδίζει την εκκίνηση του κινητήρα. Οπότε ποτέ δεν πρέπει να αδειάζει το AdBlue.

Πηγή: autogreeknews.gr