Γιατί καίει λάδια ο κινητήρας; Πότε δεν είναι φυσιολογικό;

Τα λάδια δεν είναι ίδια για όλα τα αυτοκίνητα και χωρίζονται στα ορυκτέλαια, στα ημισυνθετικά και στα συνθετικά.

Γιατί καίει λάδια ο κινητήρας; Πότε δεν είναι φυσιολογικό;

Το λάδι στον κινητήρα είναι άκρως απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του αφού μειώνει τις τριβές μεταξύ των κινούμενων μερών (π.χ. στα πιστόνια). Χωρίς αυτό το μοτέρ θα εμφανίσει μεγάλες φθορές και τελικά θα κολλήσει.

Τα λάδια δεν είναι ίδια για όλα τα αυτοκίνητα και χωρίζονται στα ορυκτέλαια, στα ημισυνθετικά και στα συνθετικά. Κάθε λιπαντικό έχει ένα δείκτη ιξώδους (π.χ. 10W40) και δείχνει πόσο «παχύρρευστο» ή «λεπτόρρευστο» είναι ένα υγρό. Πάντα πρέπει να τοποθετείται λάδι σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστή και ο οδηγός δε χρειάζεται να πειραματίζεται.

Τα διαστήματα αλλαγής λαδιών εξαρτώνται από δύο βασικούς παράγοντες: Τον τύπο του λιπαντικού και τις συνθήκες οδήγησης. Για παράδειγμα, όταν ένα αυτοκίνητο οδηγείται συνέχεια στην πόλη ή σε πιεσμένους ρυθμούς, τότε το λάδι θα πρέπει να αντικαθίσταται πιο συχνά. Επίσης, πρέπει να γίνεται έλεγχος της στάθμης του λαδιού τακτικά, καθώς υπάρχει η περίπτωση να χρειάζεται συμπλήρωμα. Ορισμένοι κατασκευαστές δικαιολογούν μέχρι και κατανάλωση 1 λίτρου λαδιού κάθε 1.000 χιλιόμετρα σε πολύ επιβαρυμένες συνθήκες. Γι’αυτό πάντα θα πρέπει να διαβάζετε το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου, όπου αναγράφονται αναλυτικά οι προδιαγραφές του λαδιού και ο έλεγχος.

Εάν όμως η κατανάλωση λαδιού είναι υπερβολική ή έχετε παρατηρήσει ένα λευκό καπνό να βγαίνει από την εξάτμιση με μια αποπνικτική μυρωδιά, τότε θα πρέπει να αρχίσετε να ανησυχείτε και να πάτε κατευθείαν στο συνεργείο. Οι πιο βασικοί λόγοι που ένας κινητήρας καίει παραπάνω λάδι από το προβλεπόμενο είναι ότι έχουν φθαρεί τα δακτυλίδια ή ελατήρια εμβόλων, ή οι τσιμούχες των βαλβίδων.

Εάν αυτά τα βασικά εξαρτήματα έχουν φθαρεί, τότε τα λάδια περνούν στο θάλαμο καύσης και καίγονται μαζί με το καύσιμο. Κάντε ένα οπτικό έλεγχο και στη φλάντζα της κυλινδροκεφαλής. Εάν παρατηρήσετε διαρροή στην ένωση, σημαίνει ότι έχει χαλάσει και ότι μπορεί να πηγαίνει λάδι απευθείας στους κυλίνδρους. Μακροχρόνια το μείγμα του καυσίμου με το λιπαντικό δημιουργούν μια «λάσπη» στο εσωτερικό του κινητήρα, η οποία είναι καταστροφική και καθαρίζεται μόνο εφόσον ανοιχτεί το μοτέρ.

Ποτέ μην αγνοήσετε την κατανάλωση λαδιού πέρα από το φυσιολογικό, γιατί τότε ο κινητήρας θα είναι τραχύς και δεν θα λειτουργεί σωστά, τα μπουζί θα χαλάσουν και δεν θα γίνεται σωστή καύση στον κύλινδρο (μπορεί ακόμα και να ρετάρει ένας κύλινδρος) και τελικά ο κινητήρας θα καταστραφεί και θα χρειαστεί καινούργιος.

Στην περίπτωση που έχετε παρατηρήσει μεγάλη απώλεια λαδιού χωρίς το αυτοκίνητο να κάνει πολλά χιλιόμετρα, τότε από κάπου χάνει λάδι. Η διαρροή λαδιού μπορεί να οφείλεται από φθαρμένη ροδέλα του κάρτερ, από μη σωστή τοποθέτηση της ροδέλας ή του φίλτρου λαδιού ή στη χειρότερη περίπτωση ρωγμή στο κάρτερ. Εάν κάτω από τον κινητήρα παρατηρήσετε «φρέσκα» λάδια, τότε αυτές είναι οι πιθανές αιτίες.

Πηγή: autogreeknews.gr