Τι προσέχουμε όταν οδηγούμε σε χιόνι και πάγο;

Η κακοκαιρία «Μπάρμπαρα» έχει αρχίσει να δείχνει για τα καλά τα δόντια της με έντονες χιονοπτώσεις να αναμένονται ακόμα και στο κέντρο της πόλης. Υπό αυτές τις συνθήκες η οδήγηση απαιτεί λεπτούς χειρισμούς, αλλά κι αυξημένη προσοχή.

Τι προσέχουμε όταν οδηγούμε σε χιόνι και πάγο;

Εξυπακούεται πως αν μπορούμε να αποφύγουμε τις άσκοπες μετακινήσεις, το κάνουμε. Αν, ωστόσο, πρέπει να οδηγήσουμε, τότε καλό θα είναι να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι. Πριν αναφερθούμε στη ορθή συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι σε χιονισμένο τερέν, θα πρέπει να γνωρίζουμε τι χρειάζεται να υπάρχει στο πορτμπαγκάζ, για να μην φάμε και πρόστιμο 80 ευρώ στο φινάλε ακόμα κι αν δεν πέσει νιφάδα τελικά: αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες. Αν δεν έχουμε τετράδα, θυμόμαστε πως οι αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς. Αν έχουμε τετρακίνητο και μόνο ένα σετ αλυσίδων, τις βάζουμε μπροστά για να έχουμε τιμόνι.

Προσέχουμε για να βλέπουμε

Πριν καν μπούμε στο αυτοκίνητο, φροντίζουμε να καθαρίσουμε το χιόνι από παρμπρίζ, παράθυρα και φωτιστικά σώματα για να υπάρχει η δέουσα ορατότητα. Ρίχνουμε νερό της βρύσης στο παρμπρίζ και επ’ ουδενί ζεστό, καθώς υπάρχει κίνδυνος να ραγίσει το τζάμι από το θερμικό σοκ. Χρησιμοποιούμε ξύστρα, ενώ βάζουμε την αντιθαμπωτική λειτουργία στο φουλ, όπως και τις αντιστάσεις στο πίσω παρμπρίζ. Βάζουμε τη θέρμανση σε λειτουργία με τη ροή του αέρα (κι όχι την ανακύκλωση, γιατί θα θολώσουν) και στρέφουμε τους αεραγωγούς προς τα παράθυρα, στην ανώτερη σκάλα.

Δεν βιαζόμαστε, δεν προσπαθούμε να μιμηθούμε WRC

tetrakinita opla sto xioni

Αφού καθαρίσουμε μέσα-έξω και αποκτήσουμε ορατότητα προς το δρόμο, οδηγούμε σαν να κουβαλάμε ανασφάλιστο φορτίο με αυγά. Διατηρούμε σταθερή και χαμηλή ταχύτητα (συνήθως όσο σηκώνει η ροπή της 3ης) και ελέγχουμε διαρκώς τον περιβάλλοντα χώρο, διατηρώντας παράλληλα τις κινήσεις στο τιμόνι και πεντάλ σε «βελούδινα» επίπεδα. Όχι τιμονιές, όχι νευρικά πατήματα σε γκάζι, φρένο ή συμπλέκτη. Οποιαδήποτε υπερβολή, ακόμα και στο ελάχιστο, μπορεί να επιφέρει απώλεια πρόσφυσης κι ελέγχου. Όπως και να ‘χει, κινδυνεύουμε στην καλύτερη με κόλλημα στα χιόνια και στη χειρότερη με σύγκρουση.

Για τους κατόχους 4×4, δυνατών AWD SUV ή rally replicas, δεν επιδιώκουμε να μιμηθούμε πλασαρίσματα, φλικαρίσματα και λοιπά ανδραγαθήματα των επαγγελματιών του WRC. Μπορεί να έχουμε πίστη στις ικανότητες τις δικές μας ή του αυτοκινήτου, αλλά δεν φταίει σε τίποτα ο απέναντι.

Αν κολλήσουμε, δεν πανικοβαλλόμαστε

Σε περίπτωση που η άτυχη στιγμή δεν καταστεί δυνατό να αποφευχθεί, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας. Λόγος να πατάμε το γκάζι δεν υπάρχει, αφού από την ώρα που οι τροχοί έχουν χάσει την επαφή με το οδόστρωμα, το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να σκάβουμε περισσότερο στο χιόνι ή να πλανάρουμε στον πάγο. Ανάβουμε αλάρμ, κατεβαίνουμε από το όχημα και με προσοχή, προσπαθούμε να καθαρίσουμε το οδόστρωμα ανοίγοντας δίοδο για τους τροχούς. Αν αυτό δεν γίνεται, ειδοποιούμε τις αρχές και περιμένουμε στη θαλπωρή του καλοριφέρ.

Σε καμιά των περιπτώσεων δεν σβήνουμε τον κινητήρα, για δυο λόγους: Πρώτον, για να μην «κοκκαλώσουμε» όσο περιμένουμε. Δεύτερον, γιατί τα αλάρμ και τα φώτα (που επίσης θα πρέπει να είναι αναμμένα, όπως και τα ομίχλης) θα «φάνε» τη μπαταρία σε χρόνο dt. Για το λόγο αυτό κοιτάμε να είναι συνέχεια καθαρή η εξάτμιση από χιόνι, ώστε να μη δημιουργηθεί υποπίεση και «μπουκώσει» το μοτέρ.

autogreeknews.gr



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110