Το λάθος με τα υβριδικά αυτοκίνητα που κοστίζει

Τα αυτοκίνητα με υβριδική τεχνολογία ολοένα και πληθαίνουν, με τα mild hybrid και full hybrid να κυριαρχούν και σε επίπεδο πωλήσεων.

Το λάθος με τα υβριδικά αυτοκίνητα που κοστίζει

Συγκριτικά με τα αμιγώς βενζίνης ή πετρελαίου εξασφαλίζουν χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, γιατί λαμβάνουν έξτρα ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα. Ειδικά τα φουλ υβριδικά προσφέρουν και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για εκατοντάδες μέτρα ή χιλιόμετρα, οπότε τα οφέλη στην τσέπη του οδηγού και στο περιβάλλον είναι περισσότερα.

Για να επιτευχθούν όμως, ο οδηγός θα πρέπει να αλλάξει συνήθειες και τον τρόπο που πατάει και αφήνει το πεντάλ του γκαζιού, προκειμένου να εκμεταλλεύεται στο έπακρο την πρόσθετη δύναμη από το ηλεκτρικό μοτέρ και το ρεύμα που κερδίζει από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία. Καταρχήν, η εκκίνηση πρέπει να γίνεται πολύ ομαλά, προοδευτικά και όχι με απότομο πάτημα του γκαζιού. Άλλωστε υπάρχει αρκετή διαθέσιμη δύναμη και από την εξτρά «ηλεκτρική» ροπή. Έτσι το υβριδικό αυτοκίνητο επιταχύνει με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, που σημαίνει ότι το θερμικό μοτέρ εμπλέκεται εν κινήσει και έτσι εξοικονομείται πολύτιμο καύσιμο. Όταν αυτή η κίνηση γίνεται άπειρες φορές στις αστικές διαδρομές και σε καθημερινή βάση, τότε η μείωση στην κατανάλωση είναι σημαντική. Άλλωστε τα υβριδικά αυτοκίνητα (ειδικά τα full hybrid) καίνε λιγότερο καύσιμο στην πόλη, όταν στα αμιγώς θερμικά σύνολα οι ανάγκες για καύσιμο αυξάνονται κατακόρυφα.

Εξάλλου, το πιο πολύ καύσιμο καταναλώνεται στην πόλη, όταν ξεκινάει ένα αυτοκίνητο από στάση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Ειδικά στο «σταμάτα – ξεκίνα» των μποτιλιαρισμένων δρόμων, ένα full hybrid μοντέλο μπορεί να διανύσει στο σύνολο αρκετά χιλιόμετρα (ακόμα και τα μισά υπό συνθήκες), χωρίς να γίνεται η χρήση του θερμικού κινητήρα. Αντίστοιχα και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, τα σύγχρονα υβριδικά αυτοκίνητα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια, όταν πατιέται απαλά το πεντάλ του γκαζιού και σε χαμηλά φορτία, όπως είναι σε επίπεδους δρόμους.

Εκτός όμως από την προσοχή που πρέπει να δείχνει ο οδηγός στο πάτημα του γκαζιού μέχρι να του γίνει καθημερινή συνήθεια, θα πρέπει να είναι προσεκτικός και με το πότε και πώς θα σηκώνει το πόδι του από το δεξί πεντάλ. Κάθε άφημα του γκαζιού συνεπάγεται απεμπλοκή του κινητήρα εσωτερικής καύσης και φόρτιση της υβριδικής μπαταρίας. Ο βενζινοκινητήρας για παράδειγμα σταματά να λειτουργεί προσωρινά, αφού γίνεται χρήση του ρεύματος από την μπαταρία υψηλής τάσης, η οποία με τη σειρά της φορτίζει και από το φρενάρισμα.

Πηγή: autogreeknews.gr



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110