Μη υβριδικό SUV καίει 5,5 ευρώ στα 100 χλμ.

Διαβάζοντας τον τίτλο θα νομίζετε ότι κάπου έχει γίνει λάθος στο κόστος κατανάλωσης.

Μη υβριδικό SUV καίει 5,5 ευρώ στα 100 χλμ.

Διαβάζοντας τον τίτλο θα νομίζετε ότι κάπου έχει γίνει λάθος στο κόστος κατανάλωσης, αφού με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 2 ευρώ/λτ. και πετρελαίου στα 1,8 ευρώ/λτ., ούτε full hybrid δεν πιάνει τέτοιο νούμερο. Ακόμα και με 5 λτ./100 χλμ. κατανάλωση βενζίνης ή πετρελαίου το κόστος διαμορφώνεται στα 10 ευρώ/100 χλμ. και 9 ευρώ/100 χλμ. αντίστοιχα. Όμως δεν πρόκειται για κάποιο εξηλεκτρισμένο SUV, αλλά για το Skoda Kamiq G-TEC με τον 1.000άρη turbo κινητήρα φυσικού αερίου.

5,4 kg/100 χλμ. x 1,024€/kg = 5,5€/100 χλμ.

To Kamiq G-TEC εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο turbo 1.0 TSI, όμως η Skoda έχει κάνει τις απαραίτητες τροποποιήσεις έτσι ώστε να έχει ως κυρίως καύσιμο το φυσικό αέριο CNG και για ρεζέρβα τη βενζίνη. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 90 ίππους στις 4.000-5.500 σ.α.λ. και ροπή 160 Nm στις 1.800-3.000 σ.α.λ. Με το φυσικό αέριο είναι και πιο φιλικό προς το περιβάλλον, αφού το CO2 μειώνεται μέχρι 25% (συγκριτικά με τη βενζινοκίνητη λειτουργία), οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) είναι χαμηλότερες και οι εκπομπές σωματιδίων μηδενικές. Η αποθήκευση του CNG γίνεται σε τρία ασφαλή ρεζερβουάρ από χάλυβα, συνολικής χωρητικότητας μέχρι 13,8 κιλών καυσίμου. Επίσης, υπάρχει και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων, από το οποίο ο κινητήρας αντλεί καύσιμο μόνο κατά την εκκίνηση και στην περίπτωση που καταναλωθεί όλο το φυσικό αέριο και δεν γίνει ανεφοδιασμός.


Η αλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται ανεπαίσθητα και πλήρως αυτόματα, χωρίς να πατάει ο οδηγός κάποιο κουμπί. Από πλευράς λειτουργίας ο 1.0 G-TEC ικανοποιεί, διαθέτοντας θετικό τράβηγμα από χαμηλές στροφές που αποδίδεται η ροπή και άνω. Το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με την κατάλληλη κλιμάκωση συμβάλλει στο σωστό καταμερισμό της δύναμης και στο να κρατά πολύ χαμηλά την κατανάλωση στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Σε ότι αφορά τις επιδόσεις η Skoda ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ. και τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα.

Πάνω από όλα όμως το μεγαλύτερο αβαντάζ του 1.0 G-TEC κινητήρα είναι το ασύγκριτα χαμηλό κόστος κίνησης, χωρίς να υπάρχει καμία ηλεκτρική υποβοήθηση με ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία και όλα τα παρελκόμενα. Με κατανάλωση δοκιμής στα 5,4 κιλά/100 χλμ. και τιμή φυσικού αερίου κίνησης στα 1,024 ευρώ/κιλό, ο οδηγός πληρώνει μόλις 5,5 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Επιπλέον, με εκπομπές CO2 98 γρ./χλμ. το Kamiq G-TEC απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και έχει πάσο ελευθέρας για το Δακτύλιο της Αθήνας.

Ευρύχωρο για τους επιβάτες και άνετο στον δρόμο

Το Kamiq ανεξαρτήτως έκδοσης είναι ένα SUV που εστιάζει στην άνεση, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να δίνει την αίσθηση ότι είναι «πλαδαρό» και πολύ μαλακό στο δρόμο. Οι αναρτήσεις του είναι όπως πρέπει σεταρισμένες για να μην κουράζουν τους επιβάτες, αλλά και παρέχουν το απαραίτητο κράτημα με λογικές κλίσεις στις στροφές. Παράλληλα οι φιλοξενούμενοι του Kamiq 1.0 G-TEC έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, ίδιο με των αμιγώς βενζίνης. Εκεί που έχει υπάρξει μείωση είναι στον χώρο αποσκευών. Το πιο ρηχό δάπεδο λόγω των δεξαμενών του CNG έχει μειώσει τη χωρητικότητα κατά 122 λίτρα στα 278 λίτρα. Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στον σχεδιασμό και στην ποιότητα κατασκευής με τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και την πολύ καλή συναρμογή.

Από 24.800 ευρώ με όλο τον εξοπλισμό

Το Skoda Kamiq 1.0 G-TEC προσφέρεται σε ένα επίπεδο εξοπλισμού, το Ambition, με τιμή εκκίνησης τις 24.800 ευρώ. Συγκεκριμένα διαθέτει: 6 αερόσακους • Αυτόματο φρενάρισμα • Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας • Φώτα LED • Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων • Οθόνη αφής 8 ιντσών • Διζωνικό κλιματισμό • Drive Mode Select – Επιλογή προφίλ οδήγησης • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικούς καθρέπτες •Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Πηγή: autogreeknews.gr