Το «Matchbox» των 1.000 ίππων και 1 εκατ. ευρώ (vid, pics)
Το αυτοκίνητο που βλέπουμε μπορεί να θυμίζει παιχνίδι, αλλά πρόκειται για μια από τις ταχύτερες τετράτροχες κατασκευές όλων των εποχών, άσχετα αν αναφερόμαστε σε επίπεδο παραγωγής ή αγώνων. Το Pure μάς έρχεται από τη Μεγάλη Βρετανία και τη McMurtry Spéirling, έχοντας ήδη ρεκόρ κι ένα σοκαριστικά εντυπωσιακό video στο παλμαρέ του.
Ό,τι πλησιέστερο στο χαρακτηρισμό «εδάφους-εδάφους», με τον ήχο πραγματικά να παραπέμπει σε πέρασμα μαχητικού αεροσκάφους. Το Pure διέλυσε πέρσι το ρεκόρ του VW ID.R στην ανάβαση του Goodwood Festival of Speed κατά 1,4 δλ., κατεβαίνοντας για πρώτη φορά κάτω από τα 40 δλ. Τα 39,08 δλ. που πέτυχε δεν τα έχουν καταφέρει ούτε μονοθέσια της Formula 1, με τους όποιους περιορισμούς στα λάστιχα και την προσεκτική προσέγγιση από τους οδηγούς. Αυτό που βλέπουμε είναι η βελτιωμένη εκδοχή, η οποία εκτός από ότι είναι διαθέσιμη αγορά, υπόσχεται ακόμα περισσότερη ταχύτητα!
Ολυμπιακός: Κινήσεις επίθεσης από την αρχή χωρίς τέλος
Το Pure μετά βίας αγγίζει τα 3,45 μέτρα μήκους (3.449 χλστ., τη στιγμή που το Smart ForFour είναι στα 3.525 χλστ.) και ίσα ξεπερνά το 1 μέτρο σε ύψος (1,02 μέτρα), με το πλάτος να περιορίζεται στα 1,58 μέτρα. Στην ουσία πρόκειται για ένα κινούμενο αεροδυναμικό πακέτο, με τέσσερις 18άρες ζάντες και 1.000 άλογα! Τα πάντα πάνω του κατασκευάζονται από ανθρακονήματα, κατεβάζοντας το βάρος υπό των 1.000 κιλών παρότι ηλεκτρικό. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει καν αναλογία κιλών ανά ίππο, αλλά γραμμαρίων! Τα λάστιχα μετρούν 270 χλστ. σε πέλμα εμπρός και 300 χλστ. πίσω, ενώ τεράστιο μέρος της απίστευτης παραγωγής κάθετης δύναμης (πάνω από 2 τόνους!) οφείλεται στη λειτουργία του ανεμιστήρα στο πίσω μέρος, που μεγιστοποιεί το φαινόμενο Venturi και πρακτικά «ρουφάει» το αυτοκίνητο προς τα κάτω.
Οι δυο ηλεκτροκινητήρες αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία 60 kWh, η οποία φορτίζει σε 20 λεπτά και εξασφαλίζει αυτονομία 483 χλμ. Ή, για να το θέσουμε στη γλώσσα του Pure, αντέχει για 10 γύρους τέρμα γκάζι στο Silverstone. Στο μεσοδιάστημα μπορεί να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός μόλις 1,4 δλ., στα 160 χλμ./ώρα από στάση σε 2,63 δλ., να κάνει το 400άρι σε 7,97 δλ. και να ξεπεράσει τα 233 χλμ./ώρα ταχύτητας εξόδου. Με λίγα λόγια επιταχύνει σαν top fuel dragster και στρίβει σαν F1! Αν ο οδηγός μείνει στο γκάζι δε, θα αγγίξει τα 306 χλμ./ώρα τελικής.
Όλα τα ανωτέρω φυσικά κοστίζουν, και μάλιστα πολύ. Τιμή εκκίνησης προ φόρων ορίζονται οι 820.000 λίρες (954.000 ευρώ), για μια παραγωγή που δεν θα ξεπεράσει τις 100 μονάδες.