Γιατί τα λάστιχα έχουν τρίχες και μπιμπίκια;
Τύποι ελαστικών υπάρχουν εκατοντάδες, για κάθε αυτοκίνητο, απαίτηση και οικονομική δυνατότητα. Όλα αποτελούν το συνδετικό κρίκο επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα, όμως από εκεί και πέρα κάθε ένα έχει τη δική του χάραξη, γόμα κ.λπ. Για αυτό υπάρχουν και διαφορές μεταξύ τους σε κράτημα, αποστάσεις φρεναρίσματος, θόρυβο, άνεση και φθορά.
Πότε αλλάζουμε λάστιχα;
Σύμφωνα με τον άγραφο κανόνα, τα ελαστικά αντικαθίστανται κάθε 4 χρόνια ή 40.000 χιλιόμετρα. Ωστόσο αυτό εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης, τις διαδρομές και το ίδιο το ελαστικό. Ένα αυτοκίνητο που κάνει ταξίδια σε αυτοκινητόδρομους θα φθείρει πιο αργά τα ελαστικά του από ένα που κινείται στην πόλη ή σε στροφές. Επίσης, είναι λάθος η τακτική κάποιων να αλλάζουν τα λάστιχα το χειμώνα γιατί τότε βρέχει. Αν έχει λιώσει το λάστιχο δεν θα πιάνει ούτε σε στεγνό δρόμο, ανεξαρτήτως καιρού.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Επίσης, στα λάστιχα αναγράφονται ένα σωρό νούμερα και κωδικοί. Όλοι σημαίνουν κάτι και αποτελούν την ταυτότητα κάθε ελαστικού. Κάτι ακόμα που πιθανώς να έχετε παρατηρήσει, είναι οι λεπτές «τρίχες» στο πέλμα και στα πλαϊνά(ειδικά παλαιότερα) και τα μπιμπίκια στα πιο νέα. Για ποιο λόγο υπάρχουν; Συμβάλλουν κάπου ή αποτελούν ελάττωμα;
Πώς δημιουργούνται οι «τρίχες» και τα «μπιμπίκια»;
Στην πραγματικότητα αποτελούν υποπροϊόντα της διαδικασίας παραγωγής ελαστικών. Κατά την κατασκευή τους υπάρχει μια διαδικασία γνωστή ως βουλκανισμός. Για την κατασκευή ενός ελαστικού, το καουτσούκ εγχέεται σε καλούπικαι η πίεση του αέρα χρησιμοποιείται για να απλωθεί το υγρό καουτσούκ σε όλες τις επιφάνειες. Κατά την εφαρμογή με θερμότητα και αέρα, υπάρχει κίνδυνος να σχηματιστούν φυσαλίδες αέρα μεταξύ του καουτσούκ και του καλουπιού. Για να διασφαλιστεί ότι το λάστιχο γεμίζει πλήρως το καλούπι, χρειάζεται να διαφεύγει αέρας από τις μικρές οπές εξαερισμού. Κατόπιν, καθώς το καουτσούκ ψύχεται και σκληραίνει, αυτά τα μικροσκοπικά νήματα παραμένουν προσκολλημένα στην επιφάνεια του καουτσούκ.
Χρειάζονται αφαίρεση;
Κάποιοι θεωρούν ότι οι «τρίχες» προορίζονται για την ένδειξη της φθοράς των ελαστικών ή για τη μείωση θορύβου. Τίποτα δεν ισχύει από αυτά. Με τη χρήση απομακρύνονται γρήγορα και δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάτσει κανείς να αφαιρέσει αυτές τις λεπτές ίνες, εκτός αν το κάνει για… ψυχοθεραπεία. Αρκεί να το κάνει σωστά, απλά τραβώντας τις ίνες με τα δάκτυλα και όχι με τι χρήση κοπιδιού, γιατί μπορεί να κοπεί και κομμάτι από το λάστιχο.