SUV και πάσης Ελλάδος με μόνο 18.840 ευρώ

Η κατηγορία των SUV έχει κάνει δυναμικό ξεκίνημα το 2023.

 SUV και πάσης Ελλάδος με μόνο 18.840 ευρώ

Η κατηγορία των SUV έχει κάνει δυναμικό ξεκίνημα το 2023, αφού το πρώτο 3μηνο το μερίδιο των ταξινομήσεών τους έχει ξεπεράσει το 54%. Μεταξύ αυτών τα μισά που ταξινομούνται είναι τα μικρά SUV, με μερίδιο που έχει αγγίξει το 26%. Λογικό άλλωστε, αφού τα B-SUV απευθύνονται στο ευρύτερο κοινό που θέλει ένα αυτοκίνητο για την πόλη, αλλά και για να κάνει ταξίδι φορτωμένο με τέσσερα άτομα και αποσκευές.

Λύση στην ακρίβεια το Hyundai Bayon 1.2 MPi 84 hp Exclusive

Οι προτάσεις αγοράς στα μικρά SUV είναι πολλές και γίνονται δεκάδες, εφόσον προστεθούν οι διάφορες επιλογές σε κινητήρες και επίπεδα εξοπλισμού. Ανάλογα διαμορφώνονται και οι τιμές προς τα πάνω, με τα προσιτά μοντέλα να είναι πλέον ελάχιστα και… είδος προς εξαφάνιση. Όσοι λοιπόν θέλουν ένα αξιόλογο SUV με λίγα λεφτά για να καλύψουν τις όποιες ανάγκες τους, χωρίς να κάνουν εκπτώσεις σε εξοπλισμό και χώρους, τότε στο Bayon 1.2 MPi 84 hp Exclusive θα βρουν τη λύση.

Σχετικά με τον εξοπλισμό του, αν και αρχική έκδοση δεν λείπει κάτι. Αντιθέτως θα λέγαμε ότι είναι πάρα πολύ «φορτωμένο» για την τιμή των 18.840 ευρώ, τόσο σε στοιχεία ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, όσο και σε ανέσεων. Πιο αναλυτικά, διαθέτει: 6 αερόσακους • Αυτόματο φρενάρισμα • Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας • Αναγνώριση οδικών σημάτων • Οθόνη 8 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Στάνταρ είναι ακόμα τα: Φώτα ημέρας και θέσεως τεχνολογίας LED • Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες • Δερμάτινη επένδυση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων • Cruise Control.

«Νοικοκυρεμένο» εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Hyundai Bayon είναι «τακτοποιημένος» όπως πρέπει, προσφέροντας πολύ καλή εργονομία, άνεση χώρων και γεροδεμένη κατασκευή. Το ταμπλό προέρχεται αυτούσιο από του αδελφού i20 και διακρίνεται για τις ευθείες γραμμές στους αεραγωγούς και τις απαλές καμπύλες στο άνω τμήμα. Στο κέντρο ξεχωρίζει το εύχρηστο infotainment με την οθόνη των 8 ιντσών με συνδέσεις Android Auto και Apple CarPlay, ενώ προβάλλεται η κάμερα οπισθοπορείας με τις δυναμικές γραμμές οδήγησης. Από πλευράς κατασκευής τα συμπαγή σκληρά πλαστικά μοιάζουν λες και είναι ένα με το αμάξωμα, αφού δεν κουνιέται τίποτα. Ο οδηγός του Bayon θα εκτιμήσει αμέσως την ενισχυμένη πλευρική στήριξη από το κάθισμα, όπως και την αρκετά καλή ορατότητα, χάρη και στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 165 χιλιοστών. Παρά το γεγονός ότι το αμάξωμά μετρά 4.180 χιλιοστά σε μήκος, οι χώροι του είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν εύκολα τέσσερα ενήλικα άτομα. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετό ωφέλιμο πλάτος, αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το μπαγκάζ των 411 λίτρων.

Ξεκούραστο και ευέλικτο στην οδήγηση

Από ένα μικρό SUV όπως είναι το Hyundai Bayon, βασικά ζητούμενα είναι η ευελιξία στους δρόμους των πόλεων και η άνεση. Το Bayon τα καταφέρνει πολύ καλά σε κάθε περίπτωση, αφού είναι πολύ εύκολο στους χειρισμούς, στο παρκάρισμα και οι αναρτήσεις του είναι κατάλληλα ρυθμισμένες για να καλύπτουν τις ανάγκες κίνησης σε κάθε οδόστρωμα. Οι διάφορες λακκούβες και μπαλώματα φιλτράρονται με αρκετά καλό τρόπο, ενώ από την άλλη πλευρά το αμάξωμα παραμένει ευθύβολο στους αυτοκινητόδρομους. Παρά το οικογενειακό του προφίλ και την ήπια ισχύ του κινητήρα, το Bayon εμφανίζει μικρές κλίσεις, πατάει με σιγουριά και με μπόλικη πρόσφυση στις στροφές. Σύμμαχος του οδηγού είναι και τα αποτελεσματικά φρένα με τους δίσκους και στους πίσω τροχούς, όταν άλλα ισχυρότερα και ακριβότερα SUV έχουν ταμπούρα.

Χαμηλή κατανάλωση και «σπιρτάδα»

Ο βασικός κινητήρας που εφοδιάζει το Hyundai Bayon, είναι ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.2 λτ. MPI, με απόδοση 84 ίππων και 118 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα κοντής κλιμάκωσης 5άρι χειροκίνητο (και εύχρηστο) κιβώτιο, το οποίο συμβάλλει τα μέγιστα στην «σπιρτάδα» που εμφανίζει το μοτέρ. Αρχικά προκαλεί εντύπωση το τράβηγμα και η ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, χαρακτηριστικό που είναι βασικό ζητούμενο στην πόλη. Στο ταξίδι κρατάει σβέλτους ρυθμούς χωρίς να ζορίζεται, αφού η κοντή 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα) κρατάει το μοτέρ μέσα στην ωφέλιμη ισχύ και ροπή. Στα πλεονεκτήματά του ανήκει και η χαμηλή κατανάλωση, αφού σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,5 λτ./100 χλμ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.197
Ταχύτητες 5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 84/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 118/4.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 13,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 165
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) 6,5
CO2 (γρ./χλμ.) 124
*Δοκιμής

Πηγή: autogreeknews.gr