Η εξάτμιση δεν θα «πεθάνει» μετά το 2035
Ύστερα από τις πιέσεις που δέχτηκε η Ε.Ε. από τη Γερμανία (Νο1 αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη) σχετικά με την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά, τελικά οι δύο πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία.
Εν τέλει θα επιτραπεί η ταξινόμηση νέων οχημάτων με τέτοιους κινητήρες ακόμη και μετά το 2035, υπό μια βασική προϋπόθεση: να χρησιμοποιούν μόνο κλιματικά ουδέτερα καύσιμα.
Οπότε τώρα οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει σιγά – σιγά να αναπτύσσουν νέες τεχνολογίες και για αυτή την περίπτωση και όχι να επικεντρώνονται μόνο στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο κανείς δεν ξέρει ακόμα ποιο θα είναι το κόστος των αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιούν «πράσινα» καύσιμα, τα οποία σύμφωνα με τα τωρινά σενάρια θα έχουν χαμηλή τιμή. Οπότε και πάλι δημιουργούνται εύλογα πολλά ερωτηματικά έως ότου να γίνουν όλα αυτά πραγματικότητα.
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Frans Timmermans έγραψε στο Twitter ότι «βρήκαμε μια συμφωνία με τη Γερμανία για τη μελλοντική χρήση e-fuels στα αυτοκίνητα».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Volker Wissing έγραψε στο Twitter ότι είχε ανοίξει ο δρόμος για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν μόνο κλιματικά ουδέτερα καύσιμα να ταξινομηθούν νέα ακόμη και μετά το 2035. «Εξασφαλίζουμε ευκαιρίες για την Ευρώπη διατηρώντας σημαντικές επιλογές για κλιματικά ουδέτερη και οικονομικά προσιτή κινητικότητα»,έγραψε ο Wissing.
Η Γερμανία είχε ζητήσει εξαίρεση για το 2035 και μετά για τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν e-fuels, υποστηρίζοντας ότι είναι ουδέτερα ως προς τον άνθρακα. Ο Wissing είπε ότι θέλουν να ολοκληρωθεί η διαδικασία μέχρι το φθινόπωρο του 2024», ενώ ο Timmermans έγραψε ότι «θα εργαστούμε τώρα για να εγκριθούν τα πρότυπα CO2 για τα αυτοκίνητα το συντομότερο δυνατό».