WRC: Πρωτοπόρος ο Ροβανπέρα μετά από «μάχη» με τον Λάπι στο Shakedown της Σουηδίας

Ο κάτοχος του τίτλου στο WRC, Κάλε Ροβανπέρα έθεσε τις βάσεις για τη νίκη του στο Ράλλυ Σουηδίας, καθώς κέρδισε τον Εσαπέκα Λάπι στην πρωινή δοκιμαστική διαδρομή της Πέμπτης.

WRC: Πρωτοπόρος ο Ροβανπέρα μετά από «μάχη» με τον Λάπι στο Shakedown της Σουηδίας

Ο Κάλε Ροβανπέρα διέσχισε την δοκιμασία ταχύτητας Håkmark μήκους 5,45 χιλιομέτρων, κοντά στην βάση της διοργάνωσης στο Umeå, με μέση ταχύτητα 115 km/h με το υβριδικό Toyota GR Yaris Rally1, ξεπερνώντας τον Εσαπέκα Λάπι της Hyundai για μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου στο τρίτο και τελευταίο του πέρασμα.

Ο Φινλανδός άνοιξε το δρόμο, που συνήθως αποτελεί μειονέκτημα σε ένα χειμερινό ράλλυ, με αποτέλεσμα να δυσκολευτεί με χαμηλή πρόσφυση στην πρώτη του διαδρομή. Θα είναι επίσης πρώτος στη σειρά εκκίνησης για το πρώτο σκέλος της Παρασκευής - κάτι που πιστεύει ότι θα αποτελέσει μεγάλη πρόκληση.

«Ήταν πολύ, πολύ ολισθηρό για εμάς», δήλωσε ο Ροβανπέρα, νικητής πέρυσι στην Σουηδία. «Υπάρχει μια μικρή γραμμή στη μέση του δρόμου, αλλά θα είναι πραγματικά δύσκολο να ανοίξει ο δρόμος εδώ. Οι συνθήκες δεν είναι εύκολες για να είσαι το πρώτο αυτοκίνητο».

Για τον Λάπι, η δεύτερη θέση στο shakedown ήταν μια ευπρόσδεκτη ώθηση αυτοπεποίθησης μετά την όγδοη θέση στη γενική κατάταξη στο Ράλλυ Μόντε-Κάρλο τον περασμένο μήνα - ένα αποτέλεσμα που, όπως παραδέχτηκε ο ίδιος, τον άφησε να αισθάνεται απογοητευμένος. Ο οδηγός του i20 N ήταν πρώτος στους πίνακες χρόνων για μεγάλο μέρος του πρωινού μέχρι την καθυστερημένη επίθεση του Ροβανπέρα.

«Οι χιονοστρώσεις είναι πολύ σκληρές και πρέπει να προσέχεις λίγο», εξήγησε ο Φινλανδός. «Σε ορισμένα στάδια έχεις χαμηλότερες παρειές, αλλά κυρίως είναι αρκετά ψηλές. Πρέπει να ξέρεις πού μπορείς να γείρεις το αυτοκίνητο».

Ο Τακαμότο Κατσούτα τερμάτισε μόλις δύο δέκατα πιο πίσω για να βάλει δύο Toyota μέσα στην πρώτη τριάδα, με τον συνάδελφο του στο Yaris Έλφιν Έβανς να βρίσκεται μόλις έξι δέκατα πίσω στην τέταρτη θέση. Ο Κρεγκ Μπριν, ο οποίος πραγματοποίησε την πρώτη του εκκίνηση μετά την επανένταξή του στη Hyundai το χειμώνα, συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα με διαφορά 0,4 δευτερολέπτων.

Ο team-mate του Μπριν, Τιερί Νεβίλ, ήταν έκτος και χρησιμοποίησε την περίοδο για να τελειοποιήσει το στήσιμο του αυτοκινήτου του, αφού η δοκιμή του πριν από τον αγώνα είχε ματαιωθεί λόγω ασθένειας. Ήταν επικεφαλής του διδύμου της M-Sport Ford Ότ Τάνακ και Πιέρ-Λουί Λουμπέ, ενώ οι διεκδικητές του WRC2 Όλιβερ Σόλμπεργκ και Όλε Κριστιάν Βέιμπι συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα.