Ford: «Δεν βελτιώνεται η καινούργια Mustang»
Η Mustang ήταν πάντοτε πολύ καλή φίλη με τον κόσμο της βελτίωσης, είτε μέσω ατμοσφαιρικών είτε κιτ κομπρέσορα. Η προηγούμενη γενιά τίμησε την παράδοση, ούσα διαθέσιμη και με τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 2.3 EcoBoost. Σύμφωνα με τη Ford, όμως, η καινούργια δεν έχει ανάλογη όρεξη.
Η 7η γενιά του εμβληματικού pony car είναι ένα πλήρως εκσυγχρονισμένο, ψηφιοποιημένο και δικτυωμένο αυτοκίνητο, με όλη την κυριολεξία των λέξεων. Η Mustang S650 ενσωματώνει την τεχνολογία FNV, που μεταφράζεται σε «Fully Networked Vehicle (Πλήρως Δικτυωμένο Όχημα)». Με άλλα λόγια, είναι συνδεδεμένο με τις βάσεις δεδομένων της εταιρίας και προγραμματισμένο να απορρίπτει οτιδήποτε μη συμβατό με τα εργοστασιακά δεδομένα. Κοινώς, αν μπει στον κινητήρα κάτι που δεν είναι σύννομο με τις νόρμες της Ford (βλέπε aftermarket τούρμπο ή κομπρέσορας), «κόβεται» αυτομάτως από το λογισμικό.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
«Απλή η λύση», θα σκεφτεί κάποιος: «αλλάζεις και την ECU». Οι τεχνικοί της Ford σκέφτηκαν και αυτό το ενδεχόμενο, όπως αναφέρει σκωπτικά ο αρχιμηχανικός της νέας Mustang, Ed Krenz: «Το σύστημα FNV είναι σχεδιασμένο και κατάλληλα κρυπτογραφημένο ώστε να προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα του οδηγού, αλλά και εκείνα των τεχνικών προδιαγραφών του αυτοκινήτου. Αν διαγνώσει πως κάποιος προσπαθεί να το παρακάμψει, να το διαγράψει ή να αλλάξει τα στοιχεία του, μπορεί να “κλειδώσει” το όχημα για να το προστατέψει». Κοντολογίς, αν πάει να «μπει χέρι» στον εγκέφαλο του κινητήρα, απενεργοποιείται το αυτοκίνητο! Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι όποιος θέλει περισσότερη δύναμη από τη Mustang του, δεν μπορεί να την έχει.
Το «Μπλε Οβάλ» εξελίσσει in house πακέτα βελτίωσης για τον 2.3 EcoBoost και τον Coyote 5.0 V8, απολύτως συμβατά με τον κώδικα του αυτοκινήτου. Συνεπώς αποκλείεται μόνο η «εξωσχολική» βελτίωση (ανεξάρτητοι οίκοι, δηλαδή), όχι η εργοστασιακή (βλέπε Ford Performance).