Ποιο είναι το πιο «εξηλεκτρισμένο» μικρομεσαίο SUV;
Στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων τα SUV έχουν κυριαρχήσει, με τα μικρά και τα μικρομεσαία να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος. Οι επιλογές που προσφέρονται στον καταναλωτή είναι δεκάδες, ενώ συνεχώς προστίθενται νέα μοντέλα, που ανεβάζουν ακόμα πιο ψηλά τον πήχη σε πολλούς και σημαντικούς τομείς.
Μια νέα πρόταση στα C-SUV που θα βρίσκεται στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο, είναι το ολοκαίνουργιο Kia Niro, το οποίο οδηγήσαμε πριν λίγο καιρό στους δρόμους της Γερμανίας. Πρόκειται για το πιο «εξηλεκτρισμένο» αυτοκίνητο στην κατηγορία του, μιας και είναι το μοναδικό που διαθέτει συστήματα κίνησης Full Hybrid (HEV), Plug-in Hybrid (PHEV) και 100% ηλεκτρικό (EV). Αρχικά το Niro θα ξεκινήσει την εμπορική του σταδιοδρομία με το HEV σύνολο και προς το τέλος του χρόνου θα ακολουθήσουν τα PHEV και EV.
Το νέο Kia Niro έχει σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες του σύγχρονου οδηγού και ταυτόχρονα να είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Το Niro χρησιμοποιεί την 3ης γενιάς πλατφόρμα «K» της Kia, σχεδιασμένη από την αρχή για να υποστηρίζει ένα συνδυασμό εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης και παράλληλα να παρέχει υψηλά επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Στη βάση των μηχανικών συνόλων τοποθετείται το υβριδικό σύνολο των 141 συνδυαστικών ίππων. Αποτελείται από τον 1.6 GDi κινητήρα των 105 PS και 147 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 43,5 ίππων και 170 Nm. Το Niro HEV επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και αγγίζει τα 165 χλμ./ώρα τελικής, με μεικτή κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ. και CO2 107 γρ./χλμ. Η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 ταχυτήτων (6DCT), ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,32 kWh.
To Niro Plug-in Hybrid διαθέτει συνολική ισχύ 183 ίππων και συνδυάζεται με το 6DCT. Ταιριάζει τον κινητήρα 1.6 GDi των 105 ίππων και 147 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 84 ίππων και 203 Nm. Με την μπαταρία των 11,1 kWh μπορεί να διανύσει μόνο με ρεύμα έως 84 χιλιόμετρα στην πόλη, ή 65 χλμ. σε μεικτή διαδρομή, με μέση κατανάλωση 0,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 19 γρ./χλμ. Το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 9,6 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 168 χλμ./ώρα.
Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το πιο δυνατό και γρήγορο Niro, το αμιγώς ηλεκτρικό, των 204 ίππων και 255 Nm ροπής. Επιταχύνει ακαριαία και αθόρυβα στο 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,8 δλ. και η τελική του σταματά στα 167 χλμ./ώρα. Με την μπαταρία των 64,8 kWh, η αυτονομία αγγίζει στην πόλη τα 604 χλμ. η τα 460 χλμ. σε μεικτή διαδρομή, με κατανάλωση 16,2 kWh/100 χλμ.
Όσον αφορά τις τιμές του νέου Niro, αυτές ξεκινούν από 33.490 ευρώ για το 1.6 λτ. 141 PS HEV, από 41.290 ευρώ το 1.6 λτ. 183 PS PHEV και από 37.790 ευρώ το EV 204 PS (με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά»). Να σημειωθεί ότι στις τιμές των HEV/PHEV περιλαμβάνονται 5 χρόνια δωρεάν service, ή εναλλακτικά προσφέρονται 1.000 ευρώ έκπτωση.